29/03/2024

رافائل نادال و اسپانیا امیدوار به ادامه حضور در ATP Cup هستند

  • توسط سروش
  • 11/01/2020
  • 0
رافائل نادال

تیم اسپانیا ATP Cup ۲۰۲۰ را پرقدرت شروع کرده است: تنیسور شماره یک اسپانیا و مرد شماره یک تنیس جهان یعنی رافائل نادال است، دیگر تنیسور آن‌ها مرد شماره ۱۰ رنکینگ جهانی روبرتو باوتیستا آگوت می‌باشد.

امیدواری رافائل نادال

آن‌ها هر سه مسابقه‌شان در گروه B که در پرت برگزار می‌شد را بردند، در هر ۹ بازی به پیروزی رسیدند و برنده ۹۰ درصد (۱۸ از ۲۰) از ست‌های این ۹ مسابقه شدند. رافائل نادال با پیروزی برابر یوشیهیتو نیشیوکای ژاپنی در روز چهارشنبه، صدرنشینی اسپانیا در گروه B را قطعی کرد. رافائل نادال گفت:

این یک پیروزی مثبت برای من و یک پیروزی مهم برای تیم بود. از آنجایی که هنوز یک بازی هم نباختیم، با اعتماد به نفس بالایی پا به سیدنی می‌گذاریم.

با این حال پرونده موفقیت‌های اسپانیا در مرحله گروهی در پرت بسته شد. با توجه به اینکه روز پنجشنبه بریتانیا عملکرد بسیار خوبی برابر استرالیای بدون باخت داشت، قطعا موفقیت‌های مرحله گروهی کوچک‌ترین اهمیتی در کن راسول آره‌نا نخواهند داشت. نادال اضافه کرد:

در مرحله یک چهارم نهایی همه تیم‌ها رقبای سختی را در پیش دارند. باور دارم که باید به کار کردن ادامه دهیم و امیدوارم تا سطح بازی‌مان را بهتر کنیم.

اسپانیایی‌ها با بلژیکی مصاف خواهند داد که در رده دوم گروهشان قرار گرفتند اما به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم، در کنار برندگان شش گروه این رقابت‌ها راهی یک چهارم نهایی ATP Cup شدند. دیوید گوفین در طول یک هفته حضورش در سیدنی عملکرد بی‌نقصی از خودش برجای گذاشت. هفت تیم حاضر در این بازی‌ها با ۲ برد و ۱ باخت کارشان در دور گروهی را تمام کردند اما تنها دو تیم برتر با توجه به بازی‌ها و ست‌های برده‌ بیشترشان به یک چهارم نهایی صعود کردند. بلژیک با ۶ برد و ۳ باخت بهتر از هر تیم دوم دیگری عمل کرده بود. آن‌ها با دیداری که سه‌شنبه شب در مقابل بلغارستان انجام دادند، تکلیف گروه C را مشخص کردند. بعد از شکست در نخستین بازی، گوفین با نتایج ۴-۶، ۶-۲ و ۶-۲ گریگور دیمیتروف را شکست داد و تیم ساندر گیل و یوران ولیگن با نتایج ۳-۶، ۶-۴ و ۱۰-۷ تیم دیمیتروف و الکساندر لازاروف را شکست داد.

رافائل نادال

گیل گفت:

برای همین لحظه‌هاست که چندین سال در اینجا حضور داریم. تلاش می‌کنیم تا از این‌ها لذت ببریم چراکه فوق العاده هستند.

دیدار استیو دارشیس، کاپیتان بلژیک برابر باوتیستا آگوت، شروع کننده این سری خواهد بود. تنیسور اسپانیایی در تنها رویارویی‌اش با دارشیس در ویمبلدون سال گذشته به پیروزی رسیده است اما قطعا دارشیس ۳۵ ساله و باتجربه، در این دیدار دست و پا بسته نخواهد بود. باوتیستا آگوت که سال ۲۰۱۹ را در جایگاه نهم رنکینگ جهانی به پایان برد و به نیمه نهایی ویمبلدون ۲۰۱۹ هم رسیده بود، عملکرد فوق العاده‌ای در ATP Cup داشته از مجموع شش ستش تنها ۹ گیم را واگذار کرده است. باوتیستا آگوت طی مصاحبه‌ای در پرت گفته بود:

ده روز خوب را در داخل و خارج از زمین با تیم گذراندیم.

گوفین نیز امیدوار است تا دومین پیروزی‌اش مقابل نادال را به دست آورد؛ پیش از این نادال در چهار رویارویی پیشینش با دیوید به چهار برد و یک باخت رسیده است. این تنیسور بلژیکی در راه صعود به فینال Nitto ATP Finals ۲۰۱۷، نادال را شکست داد اما نادال در تنها دیدار سال گذشته‌اش مقابل او در رولاند گاروس به پیروزی رسید. فرانسیسکو رویگ، کاپیتان اسپانیا گفت:

ما سه روز مسابقه دادیم، چندین روز هم تمرین کردیم و با اعتماد به نفس خوبی در اینجا حضور داریم. مهم‌ترین نکته برای ما تطبیق یافتن با آب و هوای سیدنی است. بعد از اندکی استراحت و تمرین برای شروع سری آماده می‌شویم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار