19/04/2024

آیا جدایی پدر و مادر رافائل نادال بر روی عملکرد او تأثیر گذاشته بود؟

  • توسط سروش
  • 02/01/2019
  • 0

رافائل نادال همواره به‌خاطر سرسختی بالایش مورد تمجید قرار گرفته است. قدرت شخصیت نادال به او کمک کرده است تا از پس مسائل منفی درون زمین و بیرون از آن بربیاید. اما آیا پس از آنکه والدین نادال در سال ۲۰۰۹ از هم جدا شدند او نیز دچار مشکل شد؟

آیا رافائل نادال پس از جدایی پدر و مادرش دچار مشکل شد؟

پدر و مادر نادال و همچنین دیگر اعضای خانواده او همیشه در جایگاه مخصوص در سکوی هواداران برای تشویق او حضور دارند. آنها در افزایش روحیه این تنیسور در زمان‌های حساس درون زمین نقشی اساسی ایفا می‌کنند. با این اوصاف، والدین نادال یعنی سباستین نادال و ماریا پاررا، ده سال پیش تصمیم گرفتند از یکدیگر جدا شوند. این موضوع باعث ایجاد یک خلأ در زندگی رافا و همچنین جایگاه مخصوص متعلق به او در استادیوم‌ها شد و بعدها به بازی او هم آسیب زد. اما جدایی والدین نادال واقعاً چگونه بر روی بازی او تأثیر گذاشت؟ برای خود نادال، سلامت کامل و خانواده دو چیزی هستند که بیشترین اهمیت را دارند. او یک مرد خانواده واقعی است. رافا خانواده‌اش را شدیداً مهم می‌داند چون در یک روستای کوچک در مایورکا بزرگ شده است. یکی دیگر از دلایلی که این تنیسور دوست دارد خویشاوندانش را در کنار خود داشته باشد این است که از تنهایی خوشش نمی‌آید.

در سال ۲۰۰۹، نادال ۲۳ ساله تا حدی به پدر و مادرش وابسته بود که اگر اجازه حضور آنها در تورنمنت‌ها در کنارش داده نمی‌شد در حالی می‌خوابید که چراغ‌ها و تلویزیون روشن بودند. در چنین شرایطی، او متوجه شد که والدینش قصد دارند از هم طلاق بگیرند. با جدا شدن والدین، امنیت نادال نیز از او گرفته شد. رافائل نادال در کتاب زندگی‌نامه خود نوشته است که چگونه این تجربه به نابودی او منجر شد و آشفتگی عاطفی او توانایی جسمانی‌اش را کاهش داد. قهرمان ۱۹ دوره گرند اسلم در آن دوره افسرده و سرد شده بود و از همه دوری می‌کرد. گذشته از اینها، وضعیت روانی نادال بر روی سبک بازی او تأثیر گذاشت. همچنین مصدومیت زانوی او نیز در همان دوران تشدید شد و بنابراین باخت‌ها بیشتر و بیشتر شدند. پادشاه زمین‌های رس از مسابقات اوپن فرانسه حذف شد، تنها دفعه‌ای که بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۴ در پاریس شکست خورد. بر اساس گزارشات رسانه‌های اسپانیایی، بازی ضعیف نادال به جدایی والدینش بی‌ربط نبود. او همچنین نتوانست از قهرمانی خود در ویمبلدون دفاع کند. برای او تقریباً یک سال طول کشید تا خودش را بازیابی کند و یک قهرمانی دیگر به‌دست بیاورد.

رافائل نادال

نادال در کتاب رافا درباره برداشت خود از جدایی پدر و مادرش نوشته است:

آنها پایه‌های اصلی زندگی من بودند و این ستون‌ها فرو ریختند. من افسرده بودم و اشتیاقی نداشتم. من تمام عشق خودم به زندگی را از دست داده بودم.

رافائل نادال همچنین در کتابش توضیح داده است که کنار آمدن با این خبر که پدر و مادرش پس از ۳۰ سال زندگی مشترک به مشکل خورده‌اند قلب او را شکست. خانواده رافا همیشه یک مرکز مقدس و غیرقابل لمس در زندگی او بوده‌اند. این تنیسور اسپانیایی اعتراف کرده است که والدینش مرکز پایداری و یک آلبوم زنده از خاطرات دوران کودکی او بودند. رافا بعدها گفت:

اعضای تیمم در واکنش به افسردگی که مرا گرفتار خود کرده بود شکست خورده بودند. من به یک انسان متفاوت تبدیل شده بودم، گوشه‌گیر و سرد. مکالمات را کوتاه انجام می‌دادم. آنها نگران من و همچنین نگران تأثیر جدایی پدر و مادرم بر روی بازیم بودند.

اما والدین رافا در سال ۲۰۱۱ به‌‌هم بازگشتند. آنا ماریا و سباستین پس از دو سال جدایی مجدداً به یکدیگر پیوستند. این زوج در مرحله اول مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۱ یک بار دیگر کنار هم دیده شدند. این پرده از زندگی نادال نشان می‌دهد که زندگی خصوصی یک ورزشکار تا چه حد بر روی عملکردش تأثیر می‌گذارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار