20/04/2024

رافائل نادال: در هیچ مسابقۀ تنیسی نمی‌توانم ۱۰۰ درصد از پیروزیم مطمئن باشم

  • توسط مینا
  • 23/12/2019
  • 0

رافائل نادال ، تنیسور مطرح جهان در مصاحبه ای عنوان کرد که در هیچ مسابقه ای از پیروزی اش مطمئن نیست.

مصاحبه رافائل نادال

رافائل نادال ، درباره حضور در تیم ملی تنیس اسپانیا در مرحله نهایی مسابقات تنیس جام دیویس که طی آن رویداد در ۸ بازی به پیروزی رسید و به اسپانیا کمک کرد تا با جام قهرمانی مسابقات را ترک کند گفته بود:

من نمی‌توانستم از آن خوشحال‌تر باشم. لحظاتی فراموش نشدنی در آن مسابقات داشتم.

قهرمانی اسپانیا در دیویس کاپ در انتهای فصل رخ داد، زمانی که ارائه بازی‌های مقتدرانه به‌علت خسته بودن بازیکنان بسیار دشوار است. اما گاهی اوقات هم پیش می‌آید که عناصر مورد نیاز نادال برای پیروزی در کنار هم جواب نمی‌دهند. گاهی اوقات بردن به ریتم خود رافا بستگی دارد و برخی مواقع هم به سطح بازی حریف مربوط می‌شود. برای مثال در بازی فینال اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۹، نواک جوکوویچ برتری کاملی بر نادال داشت. نادال که در صحبت دربارۀ خوب یا بد بودن عملکردش تعللی ندارد، درباره آن بازی فینال گفته بود:

امشب نتوانستم آن ویژگی اضافی خودم را داشته باشم. بازی خوب جوکوویچ غیرقابل باور بود. حتی اگر من صد درصد توانایی خودم را هم داشتم بازهم شکست دادن او دشوار می‌شد.

رافائل نادال وقتی درباره آن عملکرد مقتدرانه جوکوویچ در فینال ملبورن صحبت می‌کرد، لبخند تلخی بر لب داشت. سپس در ابتدای ماه آگوست و زمان ورود به زمین‌های سفت، رافا دوست داشت به ثبات خود در مسابقات راجرز کاپ کانادا ادامه بدهد. او با دن ایوانز، گیدو پلا، فابیو فونینی و گائل مونفیس رقابت کرد. در مسابقه فینال برابر دنیل مدودف بود که تنیسور اسپانیایی نمایشی فراتر از حد انتظار داشت و رقیب جوانش را با نتایج ۶-۳، ۶-۰ شکست داد. پس از بازی او در کنفرانس خبری با لبخند گفت:

من خوب بازی کردم و کارهای بسیاری را به خوبی انجام دادم مثل تغییر دادن مسیر توپ و تغییر ریتم بازی. من چند توپ دشوار را هم برگرداندم.

رافائل نادال

نادال پیروزی‌ها و قهرمانی‌های مختلف خود را با محیط و مردم اطرافش مرتبط می‌داند. او در این رابطه گفته است:

در کنار افراد خوب و حرفه‌ای بودم که همیشه به من کمک کردند و خودم هم آنقدر سر به زیر بودم که همیشه به حرفشان گوش کنم.

یکی از عوامل مهم در پیروزی‌های نادال این است که هیچ چیز را قطعی نمی‌داند:

همه چیز به سرعت تغییر می‌کند. همه بازیکنان پتانسیل تغییر روند بازی را دارند. من نمی‌توانم همیشه ۱۰۰ درصد آرام باشم و هرگز بیش از حد به خودم مطمئن نیستم.

رافائل نادال گفت حتی در مواقعی که بداند برای پیروزی در یک بازی فرمول لازم را می‌داند بازهم با خیال راحت بازی نخواهد کرد. نادال در زمان مصدومیت نیز حتی اگر از نظر احساسی آسیب دیده بود سعی می‌کرد تا خودش را حفظ نماید. او در ماه مارس و در ایندین ولز به خاطر مصدومیت زانو مجبور شد تا از ادامۀ مسابقات کناره‌گیری کند. قرار بود نادال در مرحله نیمه نهایی برابر حریف سرسخت خود بازی کند اما تنها چند ساعت قبل از مسابقه تسلیم مصدومیت‌اش شد. رافا می‌گوید:

صبح روز برگزاری مسابقه و در هنگام تمرین گرم کردن متوجه شدم که زانویم برای رقابت در آن سطح آماده نیست.

نادال در چند سال اخیر با زانوی مصدوم خود مشکلات زیادی داشته است. همچنین او در ماه نوامبر نیز به‌علت مصدومیت شکم نتوانست در مرحله نیمه نهایی مسابقات مسترز رولکس پاریس به میدان برود. نادال همواره با مصدومیت‌های متعدد خود منطقی برخورد کرده است. او همیشه یک واقع‌گرا بود و برای بازگشت به شرایط خوب بازی تلاش زیادی می‌کند. نادال همچنین می‌داند که برای حفظ آمادگی خود در این سال‌ها تنها به آماده‌سازی جسمانی نیاز ندارد بلکه باید از استقامت روانی خودش هم مراقبت کند. او می‌گوید:

تمام کردن یک تورنمنت با مصدومیت سخت است. من باید آن را بپذیرم و از نظر روانی و جسمی خودم را بازیابی کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار