26/04/2024

مویا: رافائل نادال برای دیدار اولش در لندن، باید آمادگی کامل داشته باشد

  • توسط مینا
  • 08/11/2019
  • 0

مسابقات آخر فصل Nitto ATP Finals در سال ۲۰۱۹ از چند روز دیگر به میزبانی انگلستان و شهر لندن برگزار خواهد شد. رافائل نادال ، شانس اول قهرمانی در این تورنمنت به حساب می‌آید.

رافائل نادال آماده درخشش در لندن

در اولین تمرین نادال، مربی این تنیسور اسپانیایی در گفت‌وگو با رسانه‌ها از وضعیت شاگردش سخن به میان آورد. کارلوس مویا با ابراز رضایت از شرایط نادال، در مورد آخرین وضعیت جسمانی این فوق ستارۀ دنیای تنیس می‌گوید:

او باید برای اولین دیدارش در روز دوشنبه در آمادگی کامل قرار داشته باشد.

رافائل نادال سابقۀ حضور در دو فینال مسابقات پایان فصل ATP را در کارنامۀ خود دارد، اما هنوز موفق به قهرمانی در این رقابت‌ها نشده است. او تمرین یک ساعتۀ خود را در زمین میانی ورزشگاه O۲ و زیر نظر کارلوس مویا و تیاگو تیرانته آرژانتینی پشت سر گذاشت. مویا پس از پایان تمرین در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت که با وجود انصراف نادال از دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات مسترز رولکس پاریس به دلیل مصدومیت از ناحیۀ شکم، اما از شرایط جسمانی رافا راضی است. او از اینکه می‌بیند شاگردش می‌تواند در لندن به مسابقه بپردازد، خوشحال است.

رافائل نادال

کارلوس مویا دراین‌باره می‌گوید:

ما دیروز به لندن رسیدیم و در مجموعه کویین، تمرینات‌مان را شروع کردیم. امروز اولین جلسۀ تمرینی ما در O۲ بود و همه چیز به خوبی پیش رفت. ما قدم به قدم جلو می‌رویم و محتاطانه عمل می‌کنیم. اما به خوبی می‌دانیم که چند روز دیگر بیشتر به اولین مسابقۀ نادال باقی نمانده است. امروز، اولین روزی بود که نادال پس از مسابقات پاریس، می‌توانست سرویس بزند. او سعی کرد زیاد به خودش فشار نیاورد، اما ریکاوری‌اش به خوبی پیش می‌رود. او باید روز دوشنبه و برای اولین دیدارش آماده باشد.

نادال در حالی به عنوان نفر نخست گام به مسابقات لندن می‌گذارد که ۶۴۰ امتیاز با تنیسور دوم حاضر در رده‌بندی این تورنمنت یعنی نواک جوکوویج فاصله دارد. جوکوویچ خود فاتح پنج جام فینال‌های ATP در دو شهر لندن و شانگهای بوده و با قهرمانی در آخرین مسترز سال هم از روحیۀ خوبی برخوردار است. مهم‌ترین انگیزۀ نادال و جوکوویچ از حضور در این مسابقات، قهرمانی و پایان بردن سال ۲۰۱۹ به عنوان مرد شمارۀ یک تنیس جهان است. رافائل نادال تاکنون توانسته ۱۹۸ هفته درصدر جدول رده‌بندی ATP قرار گیرد و از این حیث او پس از راجر فدرر (۳۱۰ هفته)، پیت سمپراس (۲۸۶ هفته)، نواک جوکوویچ (۲۷۵ هفته)، ایوان لندل (۲۷۰ هفته) و جیمی کانرز (۲۶۸ هفته) در جایگاه ششم ایستاده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار