20/04/2024

رافائل نادال: قهرمانی در اوپن آمریکا یکی از احساسی‌ترین شب‌های بازی‌ام بود

  • توسط مینا
  • 09/09/2019
  • 0

رافائل نادال موفق شد تا در دیداری نفس‌گیر نوزدهمین قهرمانی‌اش در گرند اسلم‌ها را به دست آورد.

مصاحبه رافائل نادال پس از قهرمانی

این تنیسور اسپانیایی فضای فوق العاده‌ای که در پایان بازی در آرتور اش استادیوم به وجود آمد را مدیون دنیل مدودف روس، تنیسوری که ۱۰ سال از او جوان‌تر است می‌باشد. چراکه مدودف در حالی‌که دو ست از نادال عقب بود به بازی برگشت و کار را به ست پنجم کشید. مرد شماره دوی دنیای تنیس سرانجام موفق شد تا بعد از ماراتنی چهار ساعت و ۵۰ دقیقه‌ای، مدودف را با نتایج ۷-۵، ۶-۳، ۵-۷، ۴-۶، ۶-۴ مغلوب کند. نادال در حالی‌که اشک می‌ریخت و تلویزیون‌های بزرگ ورزشگاه تصاویری از قهرمانی‌های او در گرند اسلم‌ها را نشان می‌دادند، گفت:

این یکی از احساسی‌ترین شب‌های دوران بازی‌ام بود. سه ساعت پایانی بازی بسیار دشوار بود و از نظر روحی و جسمی در شرایط بسیار سختی قرار داشتم.

رافائل نادال که حالا برنده ۱۹ گرند اسلم شده تنها یک قهرمانی با رسیدن به رکورد راجر فدرر سوئیسی فاصله دارد، اما برای کسب این قهرمانی قطعاً کار آسانی نخواهد داشت. نادال در حالی‌که دو ست از حریفش پیش بود و در ست سوم هم با برک مدودف با نتیجه ۳-۲ تنیسور برتر میدان بود خیلی زود تحت تأثیر قدرت دنیل قرار گرفت. این تنیسور ۲۳ ساله به بازی برگشت و در ست‌های سوم و چهارم به پیروزی رسید، رافائل نادال در این‌باره گفت:

بسیار عصبی شده بودم، بازی دیوانه واری بود.

از سال ۱۹۴۹ به بعد هیچ تنیسوری برتری دو سته‌اش را از دست نداده بود و مدودف فاصله‌ای تا شکستن این رکورد در ست پنجم دیدار بامداد دوشنبه نداشت. این در حالی بود که نادال هم تنها یک بار برتری دو سته‌اش در یک بازی گرند اسلم را از دست داده بود.

رافائل نادال

در ست آخر بازی، نادال برای بار اول مدودف را در این ست برک کرد و نتیجه بازی ۳-۲ شد، او یک بار دیگر در گیم دهم مدودف را برک کرد تا نتیجه بازی ۵-۲ شود و در آستانه پیروزی در این دیدار قرار گیرد اما مدودف پا پس نکشید و در گیم بعدی موفق به برک کردن نادال شد. او در ادامه گیم سرو خودش را هم با پیروزی پشت سر گذاشت تا حاضرین در آرتور اش استادیوم ایستاده او را تشویق کنند. در حالی‌که بازی با نتیجه ۵-۴ دنبال می‌شد، مدودف در تلاش بود تا بازهم نادال را در گیم سروش برک کند اما موفق به این کار نشد و رافا سرانجام قهرمان یو اس اوپن ۲۰۱۹ شد. کارلوس مویا، یکی از مربیان نادال گفت:

کاری که ما امروز در جریان این دیدار کردیم و موفق شدیم به بازی ادامه دهیم و سپس پیروز شویم، باورنکردنی بود. شما باید از نظر ذهنی نابغه باشید و نادال هنوز هم قادر به انجام این کارها است؛ او می‌تواند در شرایطی که اوضاع به خوبی پیش نمی‌رود از مخمصه خارج شود، این دقیقاً کاری است که امروز انجامش داد.

این تنیسور اسپانیایی علاوه بر چهار قهرمانی‌اش در یو اس اوپن ۱۲ بار در اوپن فرانسه، دو بار در ویمبلدون و یک بار هم در اوپن استرالیا قهرمان شده و حالا نزدیک‌ترین فاصله‌اش با راجر فدرر را طی ۱۵ سال اخیر در مسیر شکستن رکورد قهرمانی گرند اسلم‌ها دارد. فدرر در سال ۲۰۰۳ اولین گرند اسلمش را با قهرمانی در ویمبلدون به دست آورد و وقتی که نادال در سال ۲۰۰۵ با قهرمانی در رولاند گاروس اولین گرند اسلمش را به دست آورد، فدرر چهار گرند اسلم در کارنامه داشت. فدرر ۳۸ ساله در حالی در یک چهارم نهایی یو اس اوپن از دور رقابت‌ها کنار رفت که نادال ۳۳ ساله به مسن‌ترین قهرمان فلاشینگ میدوز از سال ۱۹۷۰ به بعد تبدیل شد. نادال همچنین به اولین تنیسوری تبدیل شد که بعد از ۳۰ سالگی‌اش پنج گرند اسلم به دست آورده است. رافائل نادال امیدوار است که وقتی بازنشسته می‌شود، بالاتر از فدرر و نواک جوکوویچی که ۱۶ قهرمانی گرند اسلم را در کارنامه دارد، رکورددار کسب بیشترین گرند اسلم تاریخ دنیای تنیس شود؛ هرچند که ثبت این رکورد به هیچ وجه کار آسانی نیست و باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی در سال‌های آینده می‌افتد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار