18/04/2024

بازی های دونفره راجر فدرر

  • توسط مریم
  • 25/01/2020
  • 0
راجر فدرر در مسابقات دونفره

همگی می دانیم که فدرر مدال طلای بازی های بیجینگ را در مسابقه ای که با استان واورینکا (Stan Wawrinka) هم تیمی بود تصاحب نمود. اما آیا می دانستید که او یکی از عناوین مسابقه دو نفره خود را با مارتا سفین (Marat Safin) به دست آورده است؟

مسابقات دونفره راجر فدرر

این پیشکسوت سوئیسی هشت عنوان قهرمانی در مسابقات دونفره را به نام خود ثبت نموده است که اولین آنها با نام روتردام (Rotterdam) در سال 2001 همراه است و آخرین آنها در بازی های بیجینگ 2008 (Beijing) رقم خورد.

او برای اولین بار در سال 2000 به همراه دومنیک هرباتی (Dominik Hrbaty) به فینال مسابقات دونفره تور ای تی پی راه پیدا کرد اما نهایتاً نتوانستند مقام اول را در مقابل دونالد جانسون امریکایی و پیِت نوروال آفریقایی به دست بیاورند.

در سال بعد با جوناس بیورکمان (Jonas Björkman)، بازیکن سوئدی که سه عنوان از پیروزی های مسابقات دونفره آقایان گرنداسلم به نام او ثبت شده بود، هم تیمی شد. آن دو توانستند پیروزی را در مقابل پت پالا (Petr Pála) و پاول ویزنر (Pavel Vízner) از جمهوری چک، در تصرف خود در آورند (0-6 و 3-6) و راجر فدرر برای اولین بار توانست در مسابقات دونفره تنیس پیروزی را تجربه نماید.

چند ماه بعد، او به همراه قهرمان مسابقات آزاد امریکا سفین، دومین عنوان پیروزی در مسابقات دونفره تنیس را به دست آورد. شاید حضور آنها در کنار هم به دلیل اشتراکشان در اوضاع بدی که در راند اول داشتند بود.

اگرچه فدرر و سفین نیز مانند میکائیل هیل (Michael Hill) استرالیایی و جف تارانگو (Jeff Tarango) امریکایی نتوانسته بودند در عنوان تک نفره به پیروزی دست پیدا کنند

طبق گزارش سوئیس اینفو (Swissinfo ) این دو نفر تاج قهرمانی مسابقات دونفره آزاد سوئیس را در بیزاره فَشِن (bizarre fashion) به دست گرفتند.

پس از برگزاری یک گیم از مسابقه هیل در حالی که باران میبارید با پای مجروح زمین را ترک نمود.

پس از آن، دوران طلایی مسابقات دونفره برای راجر فدرر فرا رسید و توانست به پنج مسابقه فینال راه پیدا کند و با همراهی مکس میرنی (Max Mirnyi) در سه مسابقه، طعم پیروزی را بچشد.

او با هم تیمی بلاروسی خود در مسابقات روتردام سال 2002 توانست بازیکنان بزرگ ورطه تنیس دونفره، مارک ناولس (Mark Knowles) و دنیل نستور (Daniel Nestor) را شکست دهد و دومین عنوان مسابقات دونفره خود در روتردام را به دست آورد.

مارس 2003، اولین و تنها حضور فدرر در مسابقات دونفره مسترز میامی بود، او توانست در این مسابقات جام کرملین (Kremlin Cup) را در دست بگیرد.

در اکتبر 2003 او مجدداً (تیم قبلی آنها در مسابقات ازاد استرالیا بود) با ایو آلگرو سوئیسی هم تیمی شد. این تیم با سرعتی عالی به نتیجه مطلوب دست پیدا کردند و پیروزی مسابقات آزاد وین را برای خود رقم زد. آن دو برای آخرین بار در مسابقات آزاد هیل واقع در آلمان به عنوان هم تیمی کنار هم ظاهر شدند و عنوان پیروزی این دسته از مسابقات را در سال 2005 از آن خود نمودند.

چشیدن دوباره طعم پیروزی در مسابقات دونفره، برای فدرر سه سال به طول انجامید. اما این بار او بزرگترین افتخار پیروزی در زندگی ورزشی خود را تجربه می کند. او در مسابقات دونفره بیجینگ با واورینکا همی تیم شد و توانست افتخاری از جنس مدال طلا، برای کشورش به ارمغان بیاورد.

پس از آن، در مسابقات قهرمانی ایندین ولز 2011 نیز با همراهی هم مقام آوردند. آخرین حضور راجر فدرر در مسابقات دونفره هیل آلمان در سال 2014 بود. او در آن سال با بازیکن سوئیسی دیگری به نام مارکو چیودینلی (Marco Chiudinelli) در یک تیم قرار گرفت.

هرچند او در مسابقات دونفره دیویس کاپ نیز به موفقیت هایی دست پیدا کرده و همانطور که می دانیم در مسابقات المپیک توکیو 2020 نیز شرکت خواهد کرد، اما از قرار معلوم دوران بازی او در مسابقات دونفره تور ای تی پی به پایان رسیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار