20/04/2024

راجر فدرر: در تورنمنت لندن، دیگر اجازه هیچ شکستی را نخواهم داشت

  • توسط سروش
  • 12/11/2019
  • 0

راجر فدرر سوئیسی پس از شکست در اولین دیدارش در تورنمنت فینال‌های Nitto ATP لندن، قول داده است تا مجدداً شرایطش را برای ادامه این مسابقات به دست آورد.

مصاحبه راجر فدرر

راجر فدرر با شش قهرمانی، رکوردار مسابقات پایان فصل فینال‌های تور جهانی تنیس مردان به حساب می‌آید و او این عناوین را در سه شهر لندن (دو بار)، شانگهای (دو بار) و هیوستون (دو بار) به دست آورده است. اما استاد سوئیسی در اولین دیدارش در مسابقات سال ۲۰۱۹ نیتو لندن، شکست غیر منتظره‌ای را برابر دومینیک تیم از اتریش متحمل شد تا حال هواداران این فوق‌ستارۀ دنیای تنیس، نگران حذف فدرر از این مسابقات باشند. فدرر در سال گذشته نیز در نخستین دیدارش برابر کی نیشیکوری از ژاپن شکست خورده بود، هر چند در ادامه با دو پیروزی برابر کوین اندرسون و دومینیک تیم توانست به مرحلۀ نیمه نهایی ضعود کند. حال فاتح بیست گرند اسلم تاریخ، امیدوار است که این شرایط مجددا برای وی تکرار گردد و او بتواند از این گروه سخت جان سالم به در ببرد. فدرر برای تحقق این امر مهم باید در دو دیدار بعدی خود در مقابل متئو برتینی و سپس نواک جوکوویچ به پیروزی برسد تا شانس صعود از گروه موسوم به بیورن بورگ را داشته باشد. فدرر در مصاحبه‌ای دراین‌باره می‌گوید:

از این بازی به بعد، این تورنمنت برایم شرایط عادی پیدا خواهد کرد و دیگر اجازۀ هیچ شکستی را در این مسابقات نخواهم داشت. چنین وضعیتی برایم در طول ۲۰ سال گذشته، به طور مکرر اتفاق افتاده و الان هم وضعیت جدیدی برایم به وجود نیامده است.

فدرر از عملکردش در دیدار دیشب و به خصوص در ست دوم راضی نیست. او در حالی ست دوم را به تیمِ ۲۶ ساله واگذار نمود که در گیم‌شماری به تساوی ۵-۵ رسیده بود و می‌توانست این ست را به سود خود به پایان برساند. استاد سوئیسی در مجموع بازی بسیار نزدیکی را برابر دومینیک تیم به نمایش گذاشت و با ۲۲ ضربۀ وینر و ۲۴ خطای ناخواسته این مسابقه را در حالی به پایان برد که تنها پنج امتیاز از حریفش (۷۲ در برابر ۷۷) عقب‌تر بود. فدرر پس از مسابقه‌ به تحسین رقیب اتریشی‌اش پرداخته بود.

راجر فدرر

تنیسور ۳۸ سالۀ سوئیسی در ادامه می‌افزاید:

فکر می‌کنم او خیلی خوب بازی کرد و در شروع مسابقه توانست امتیازات خوبی را کسب کند و به همین دلیل هم من به عقب نشستم. در ادامه توانستم کنترل بازی را به دست آورم و بازگشت خوبی به مسابقه داشته باشم. در آن لحظات احساس می‌کردم که شانس برد در این دیدار را دارم. احساس اینکه تحت‌الشعاع بازی رقیبم قرار گرفته باشم را نداشتم و شاید تنها همان گیم‌های ابتدایی را که واگذار کردم، موجب شکست من در نخستین دیدارم شد. در اوایل بازی نتوانستم سرویس‌های خوبی بزنم، اما در ادامه نحوۀ ضربه زدنم به توپ و سرویس‌هایم بهبود پیدا کرد.

چیزی که بیشتر در دیدار شب گذشتۀ فدرر و دومینیک به چشم می‌آمد، حمایت گسترده جمعیت حاضر در استادیوم O۲ از راجر فدرر بود. عموم تماشاگران بریتانیایی به پاس ۲۱ سال حضور مداوم این تنیسور برجسته در رویدادهای مختلف تنیس، بی‌وقفه او را مورد تشویق قرار داده بودند. فدرر خود در همین سالن و شهر لندن در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ توانسته بود فاتح این تورنمنت شود. فدرر دربارۀ جمعیت حاضر هم بیان داشت:

جو حاکم بر سالن فوق‌العاده بود. ای کاش می‌توانستم برای این همه حمایت، چیز بیشتری به آن‌ها اختصاص دهم و با پیروزی جشن آن‌ها را کامل کنم. احساس می‌کنم که تماشاگران تا لحظات آخر هم انتظار بردم را داشتند و این یک اتفاق عالی برای من است. خوشحالم که بارها توانسته‌ام در اینجا و در کنار این هواداران بازی کنم و از فضای موجود در این استادیوم، لذت ببرم. من مشتاقانه منتظر دو دیدار بعدی‌ام هستم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار