24/04/2024

مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹؛ پیروزی راجر فدرر و رافائل نادال در دور نخست

  • توسط سروش
  • 03/07/2019
  • 0

دور نخست رقابت های تنیس گرند اسلم ویمبلدون در سال ۲۰۱۹ در روز سه شنبه نیز پیگیری شد تا تنیسورهای برتر دور دوم نیز مشخص شوند. راجر فدرر و رافائل نادال در دور اول حریفان خود را شکست دادند.

صعود راجر فدرر و رافائل نادال به دور دوم تنیس ویمبلدون

راجر فدرر قهرمان هشت دوره این رقابت ها در نخستین بازی خود موفق ظاهر شد و توانست با نتیجه ۳-۱ هریس از آفریقای جنوبی را شکست دهد. سید دوم مسابقات تنیس ویمبلدون توانست با نتایج ۳-۶، ۶-۱، ۶-۲، ۶-۲ مقابل حریفش به پیروزی برسد تا در دور دوم و روز پنج شنبه به مصاف جی کلارک از بریتانیا برود. فدرر در نبرد با هریس ۲۲ ساله و رنکِ شماره ۸۶ جهان با زدن سرویس های پرسرعت و محکم خود، اجازه هیچ خودنمایی را به آن شکل به این تنیسور در ست های دوم به بعد نداد. سرعت سرویس های فدرر گاهی به ۱۳۰ مایل در ساعت نیز می رسید. استاد سوئیسی به دنبال نهمین قهرمانی خود در ویمبلدون است تا پیش از پیش در این مسابقات دست نیافتنی تر شود.

راجر فدرر پس از پایان نخستین دیدار خود در مسابقات ویمبلدون در مصاحبه با BBC گفت:

ست اول کمی سنگین بودم. پاهایم سست شده بود و به نوعی گویا یخ زده بودم. برای همین هم این دست را به حریفم واگذار کردم. واقعا پس از ست اول نگران بودم و فکر می کردم این روند در ست بعد نیز ادامه داشته باشد و من این دست را نیز واگذار نمایم. حریفم بازی خوبی را انجام داد و خب در آخر توانستم پیروز از این دیدار خارج شوم.

راجر فدرر رافائل نادال

دیگر دیدار مهم امروز میان سید سوم رقابت های ویمبلدون، رافائل نادال و حریف ژاپنی او بود. نادال در نخستین دیدارش برابر یوئیچی سوگیتا از ژاپن با اقتدار ظاهر شد و توانست حریفش را در سه ست متوالی و با نتایج ۶-۳، ۶-۱، ۶-۳ شکست دهد. تنیسور سرشناس اسپانیایی و فاتح دو گرند اسلم ویمبلدون در دور دوم در روز پنج شنبه مقابل نیک کایرگوئیس از استرالیا قرار می‌گیرد. نادال مقابل بازیکنی که در جایگاه شماره ۲۷۴ دنیا قرار داشت، کار سختی برای صعود به دور بعد نداشت و حریف ژاپنی در ست دوم، بازنده محض مقابل سرویس های نادال بود.

رافائل نادال در مصاحبه کوتاهی پس از پایان بازیش و دیدار مقابل حریف استرالیایی گفت:

من بازیکن باتجربه ای هستم و دغدغه ای از اینکه مقابل چه کسی قرار بگیرم، نخواهم داشت. من کارهایی که دوست دارم انجام می‌دهم. پنج شنبه در این مکان شاهد مسابقه خوبی خواهید بود. در اوایل دیدار نخستم هم کمی دچار دردسر شدم که پس از آن بازی شرایط بهتری برای من پیدا کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار