20/04/2024

راجر فدرر: دیگر اجازۀ باختن ندارم

  • توسط محمد رضا شیری
  • 06/12/2019
  • 0

بازیکن سوئیسی قول داد بعد از باخت در فینال نیتو (Nitto ATP) در مقابل Thiem، به روند قهرمانی خود بازگردد.

راجر فدرر در فینال نیتو خود را به صورت ذهنی از تیم بیون بورگ بیرون کشید. بعد از واگزاری مسابقۀ آغازی خود در برابر دومینیک ثین، برای حضور داشتن در نیمه نهایی باید دو مسابقۀ بعدی خود را پیروز شود. مسابقات اخیر او حکم مسابقات حذفی را دارند.

« از این لحظه به بعد همه چیز به شرایط سابق باز می گردد. من دیگر اجازۀ باختن ندارم. در طول بیست سال گذشته همه چیز به همین منوال بوده است و باید باشد.» فدرر.

فدرر که با شش عنوان قهرمانی اصلاً از باختن در بازی افتتاحیه و یا مساوی 5-5 خوشحال نبود. اما آن روز را با کسب 24 امتیاز و 22 اشتباه غیرعمد تمام کرد و تنها 5 امتیاز از رقیب خود عقب بود، 72 به 77 باخت. سطح بازی او در زمین مرکزی نیازمند رقیبی با سطح جهانی بود که بازیکن اتریشی به خوبی این نیاز را پاسخ داد.

«به نظرم او خوب بازی کرد. شروع خوب بازی کمکی نکرد و من عقب ماندم. در ابتدا تا مدتی فکر می کردم بازی برابری انجام می دهیم. با خود گفتم شانس پیروزی دارم. اصلاً احساس شکست نداشتم. اما خب چند ضربۀ خوب ابتدای بازی تعیین کنندۀ نتیجه نبود و احتمالاً این اشتباهات در ادامۀ فصل پیش نخواهند آمد.» راجر فدرر افزود.

راجر فدرر

گرچه گاهی اوقات بازی فدرر خوب نبود، اما حمایت جمعیت از او هرگز قطع نمی شد. عموم بریتانیا پس از لحظات به یاد ماندنی ای که او در طول 21 سال فعالیت خود در مسابقات ATP Tour در لندن ارائه کرده است، این بازیکن سوئیسی را به عنوان یکی از مردم خود پذیرفته اند، از جمله دو عنوان قهرمانی در O2 . با وجود باخت در آن بازی، او همچنان خوشبین بود که انرژی تماشاچیان می تواند در این دوره از مسابقات او را به سمت کسب عنوان هفتم سوق دهد.

راجر فدرر افزود:«من متوجه انرژی حاضر در ورزشگاه بودم، ای کاش می توانستم برای جشن گرفتن امشب دلیل بهتری به آن ها بدهم. من احساس می کردم هواداران منتظر هستند و آنها آماده رفتن بودند … شاید رسیدن به آن شکست در ست دوم دقیقاً همین کار را می کرد، اما در اینجا یک رویداد عالی در حال اتفاق افتادن است. خوشحالم که بارها در اینجا بازی کردم تا بتوانم از جمعیت لذت ببرم. من مشتاقانه منتظر دو [مسابقه] بعدی هستم.»

فدرر تمرکز خود را روی مسابقه اش با ماتئو بریتینی خواهد گذاشت، او هم در مسابقۀ افتتاحیۀ خود نتیجه را در برابر نووک جوکوویچ واگذار کرد.

راجر فدرر در مورد این مسابقه گفت:

«با توجه به نوع سرویس زدن و قابلیت های او قطعاً حریف سختی خواهد بود. باید قبل از بازی ریکاوری کنم. باید مطمئن شوم که در بهترین حالت خود بازی خواهم کرد و به امید پیروزی در مسابقۀ پیش رو.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار