28/03/2024

مسابقات تنیس اوپن وین؛ صعود دومینیک تیم و پابلو کارنو بوستا به دور دوم

  • توسط مینا
  • 24/10/2019
  • 0

در پایان دور نخست مسابقات ۵۰۰ امتیازی اوپن وین، چهرۀ تنیسورهای راه‌یافته به دور دوم و مرحلۀ یک هشتم پایانی این رقابت‌ها مشخص شد. در این بین نام دومینیک تیم هم دیده می شود.

صعود دومینیک تیم به دور بعد تنیس وین

مسابقات وین اتریش در دو بخش تک نفره و دوبل مختص به آقایان بوده که بر روی زمین‌های هارد کورت (سخت) برگزار می‌گردد. این تورنمنت اروپایی از سال ۱۹۷۴ کار خود را آغاز کرده و سابقه‌ای ۴۵ ساله دارد. برایان گوتفرید از ایالات متحدۀ آمریکا با چهار قهرمانی، پرافتخارترین تنیسور حاضر در این رقابت‌ها محسوب می‌گردد. در سال ۲۰۱۸، کوین اندرسون از آفریقای جنوبی با پیروزی مقابل کی نیشیکوری از ژاپن، توانست به مقام قهرمانی این تورنمنت ۵۰۰ امتیازی برسد. اما در روز چهارشنبه و با پایان مسابقات دور نخست، چهرۀ بازیکنان راه‌یافته به مرحلۀ یک هشتم پایانی نیز مشخص شد که در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این دور، دومینیک تیم با پیروزی برابر تینسوری از کشور فرانسه توانست مجوز حضور در دور دوم را به دست آورد. تیمِ ۲۶ ساله که هم اکنون در جایگاه شمارۀ پنجم دنیا قرار دارد، در دیداری که دو ساعت به طول انجامید موفق شد برابر جو ویلفرد تسونگا از کشور فرانسه با رنکِ جهانی ۳۶ به بپیروزی برسد و بدین ترتیب راهی مرحلۀ یک هشتم پایانی مسابقات وین شود. دومینیک تیم که خود متولد شهر وین اتریش است، در زادگاهش توانست با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۴ و ۷-۶ (۷-۲) برابر تسونگا به برتری برسد تا حریف فرناندو ورداسکو در دور دوم شود. ورداسکوی کهنه‌کار و ۳۵ ساله در اولین بازی خود در تورنمنت وین موفق به پیروزی ۲-۱ و با نتایج ۴-۶، ۶-۲ و ۶-۱ برابر نیکولوز باسیلاشویلی از گرجستان شده بود.

دومینیک تیم که بهترین تنیسور کشور اتریش نیز به حساب می‌آید به دنبال کسب نخستین قهرمانی‌اش در این مسابقات می‌باشد. در دیدار برابر تسونگا، تیم موفق شد در ۸۰% (۳۳ از ۴۱) از سرویس‌های نخست خود به پیروزی برسد و از آنها امتیاز به دست آورد که آمار حریف فرانسوی از این حیث به ۶۴% موفقیت در سرویس‌های اول می‌رسید. تیم همچنین موفق به زدن ۷ ضربۀ ایس و سیو ۱ از ۶ بخت بریک پوینت خود شد که در این آیتم‌ها آمار تسونگا به ۸ ضربۀ ایس می‌رسید و او هیچ فرصتی نیز برای بریک پوینت در این بازی به دست نیاورد. این دو تنیسور تاکنون چهار بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم هر یک دو پیروزی بوده است. دومینیک تیم با کسب امتیازات لازم در این مسابقات می‌تواند پنجمین حضور خود در مسابقات پایان فصل Nitto ATP Finals لندن را قطعی سازد و به دنبال افتخارآفرینی در این بازی‌هاست. رقابت‌های مهمی که از دهم تا هفدهم نوامبر در سالن سرپوشیدۀ O۲ شهر لندن برگزار می‌شود و تاثیر زیادی در رده‌بندی پایان فصل شرکت‌کنندگان حاضر در آن دارد. تیم در حالی در روز پنج‌شنبه به مصاف فرناندو ورداسکوی اسپانیایی می‌رود که در هر چهار رویارویی قبلی خود با ورداسکو بازنده بوده است و می‌تواند با پیروزی برابر این تنیسور باتجربه طلسم ناکامی‌های خود در مواجه با او را بشکند.

دومینیک تیم

اما در دیگر دیدار مهم برگزار شده از مسابقات وین اتریش، پابلو کارنو بوستا از اسپانیا با پیروزی برابر دنیس شاپووالف از کانادا توانست به دور دوم این تورنمنت اروپایی صعود کند. کارنو بوستا در حالی توانست شاپووالف را شکست دهد که این تنیسور جوان و ۲۰ سالۀ کانادایی، هفتۀ گذشته توانسته بود با پیروزی برابر فیلیپ کراژنوویچ به مقام قهرمانی رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی استکهلم سوئد برسد. پابلو کارنو بوستا در مسابقه‌ای که ۷۲ دقیقه به طول انجامید موفق شد در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۳ و ۷-۵ شاپووالف را شکست دهد تا به دور دوم و مرحلۀ یک هشتم پایانی این رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی راه یابد. این بیست و نهمین پیروزی پابلو در فصل ۲۰۱۹ به حساب می‌آید. کارنو بوستا پس از شکست در دور سوم مسابقات یو اس اوپن برابر دیوید گوفین، در ۱۴ بازی از ۱۸ مسابقۀ خود پیروز بوده است. شاپوالف نیز با این شکست، آمار خود در سال جاری را به ۳۱ پیروزی و ۲۵ شکست رساند. این چهارمین دیدار کارنو بوستا و شاپووالف بود که بازیکن اسپانیایی با یک برد دیگر توانست آمار خود را بهبود بخشد و به سه پیروزی و یک شکست برساند. تنها پیروزی شاپووالف مربوط به مسابقات مسترز رم می‌شد که تنیسور کانادایی موفق شد در دور نخست این رقابت‌ها با نتیجۀ ۲-۰ به برتری برسد. شاپووالف با وجود سرویس‌های به نسبت خوبی که در اولین دیدارش در تورنمنت وین به ثمر رساند ولی به دلیل خطاهای بیش از حد و اشتباهاتی که مرتکب آن شد، بازی را واگذار و از گردانۀ این مسابقات کنار رفت.

تنیسور ۲۰ سالۀ کانادایی در این بازی توانست ۱۰ ضربۀ ایس بزند و در ۷۸% از سرویس‌های نخستش نیز به پیروزی برسد. این آمار برای پابلو کارنو بوستا به ۱ ضربۀ ایس و موفقیت در ۸۷% از سرویس‌های اول می‌رسید. تنیسور ۲۸ سالۀ اسپانیایی، شاپووالف را در مسیر کسب چهارمین قهرمانی‌اش در تورهای حرفه‌ای ATP شکست داد. پابلو کارنو بوستا در هفتۀ گذشته نیز موفق شده بود به مرحله نیمه نهایی مسابقات استکهلم نیز صعود کند. پابلو کارنو بوستا در دور دوم مسابقات وین باید به مصاف میخائیل کوکوشکین از قزاقستان برود. کوکوشکین ۳۱ ساله در نخستین دیدار خود توانسته بود با حساب ۲-۰ و با نتایج مشابه ۶-۴ از سد برنا کوریچ از کرواسی بگذرد. دیدار کوکوشکین و کارنو بوستا در روز پنج‌شنبه و برای راه‌یابی یکی از این دو تنیسور به مرحلۀ یک چهارم نهایی برگزار خواهد شد. در دیگر دیدارهای مهم برگزار شده تورنمنت وین اتریش، فیلیکس اوژه الیاسیم، دیگر کانادایی حاضر در این مسابقات به دلیل مصدومیت از ناحیۀ مچ پا نتوانست مقابل آندری روبلف حاضر شود و بازیکن جوان روس بدون انجام بازی راهی دور دوم این رقابت‌ها شد. جانیک سینر و متئو برتینی دو تنیسور ایتالیایی حاضر در مسابقات وین بودند که هر دو بازیکن به ترتیب با غلبه بر فیلیپ کولشریبر آلمانی و گریگور دیمیتروف بلغار مجوز حضور در مرحلۀ یک هشتم پایانی این تورنمنت را به دست آوردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار