20/04/2024

صعود تسیتسیپاس و دومینیک تیم به دیدار پایانی مسابقات اوپن چین

  • توسط سروش
  • 06/10/2019
  • 0

تورنمنت ۵۰۰ امتیازی اوپن بیجینگ چین در هر دو بخش مردان و زنان به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. در روز شنبه (۵ اکتبر) دیدارهای نیمه نهایی این مسابقات انجام شد و دومینیک تیم و استفانوس تسیتسیپاس با پیروزی برابر حریفانشان، توانستند به دیدار پایانی این رقابت‌ها صعود کنند.

تقابل دومینیک تیم و تسیتسیپاس به فینال تنیس بیجنیگ چین

در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی بخش مردان، دومینیک تیم اتریشی که در جایگاه شمارۀ پنج دنیا قرار گرفته و سید برتر این مسابقات نیز شناخته می‌شود، موفق شد در یک دیدار نزدیک و تماشایی با حساب ۲-۱ از سد کارن خاچانوف روس با رتبۀ شماره ۹ جهان بگذرد. در دیداری که دو ساعت و ۴۱ دقیقه به طول انجامید، دومینیک تیمِ ۲۶ ساله توانست با نتایج ۲-۶، ۷-۶ (۷-۵) و ۷-۵ برابر مرد شمارۀ ۲ تنیس روسیه به پیروزی برسد تا چهرۀ یکی از فینالیست‌های این تورنمنت آسیایی مشخص شود. تیم همچنین با این پیروزی توانست یکی از جایگاه‌های مسابقات آخر فصل Nitto ATP Finals که در شهر لندن برگزار خواهد شد را نیز به نام خود رزرو نماید.

تنیسور اتریشی به همراه رافائل نادال اسپانیایی، نواک جوکوویچ صرب، راجر فدرر سوئیسی و دنیل مدودف روس، پنج بازیکنی به حساب می‌آیند که حضور آن‌ها در رقابت‌های لندن تثبیت شده است. این مسابقات معتبر به همراه هشت تنیسور نخبه و برتر جهان، در روزهای دهم تا هفدهم ماه نوامبر در سالن O۲ شهر لندن برگزار خواهد شد. تلاش دیگر تنیسورهای برتر دنیا برای بدست آوردن سه جایگاه باقی‌ماندۀ این مسابقات خواهد بود. تیم پس از صعود به فینال رقابت‌های اوپن چین و همچین حضور قطعی در تورنمنت پایان فصل لندن گفت:

هنگامی که این فصل مسابقات تنیس را شروع کردم، یکی از اهداف بزرگم حضور در رقابت‌های لندن بود. خوشحالم که توانستم به روزهای اوج خود بازگردم. خوشحالی من تنها به خاطر پیروزی در این دیدار نیست، بلکه به خاطر عملکرد خوبی است که در تمام این فصل برجای گذاشتم. برای من افتخار بزرگی است که می‌توانم بخشی از این رویداد بزرگ در شهر لندن باشم. همچنین حضور موفق در این مسابقات می‌تواند حسن ختام خوبی بر تلاش یک سالۀ من در این فصل باشد. بیصبرانه منتظر شروع این رقابت‌ها هستم.

دومینیک تیم

این دومین پیروزی دومینیک تیم مقابل کارن خاچانوف در پنج رویارویی بود که این دو تنیسور مقابل یکدیگر انجام داده بودند. تیم مصمم است تا با قهرمانی در رقابت‌های اوپن چین به چهارمین قهرمانی این فصل خود نیز دست یابد. تنیس باز اتریشی پیش از این موفق به قهرمانی در تورنمنت‌های ایندین ولز، بارسلونا و کیتزبوهل اتریش شده بود. تیم در دیدار پایانی رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی اوپن چین باید به مصاف استفانوس تسیتسیپاس یونانی برود. تنیسوری که ساعاتی پس از دیدار تیم و خاچانوف موفق به پیروزی برابر الکساندر زورف آلمانی شده بود. تسیتسیپاس در دومین دیدار مرحلۀ نیمه نهایی و در مسابقه‌ای که یک ساعت و ۵۲ دقیقه به طول انجامید موفق شد در دو ست متوالی و با امتیازات ۷-۶ (۸-۶) و ۶-۴ مقابل زورف به برتری برسد تا حریف تیم در دیدار پایانی شود.

دومینیک تیم و استفانوس تسیتسیپاس تاکنون پنج بار برابر یکدیگر در جدال‌های رودرو قرار گرفته‌اند که تیم در این تقابل‌ها سه بار به پیروزی رسیده و دو بار هم طعم شکست را برابر این جوان یونانی تجربه کرده است. تیم با ثبت یک رکورد فوق‌العاده به مصاف تسیتسیپاس در دیدار پایانی اوپن چین خواهد رفت. تنیسور ۲۶ سالۀ متولد وینر نویشتاتِ اتریش تنها و آن هم در دیدار نیمه نهایی مقابل خاچانوف یک ست را بازنده شده و توانسته تمامی حریفانش را از جمله ریچارد گاسکه، ژانگ ژی‌ژن و اندی ماری را با قدرت از پیش رو بردارد. تیم در ادامۀ صحبت‌هایش می‌گوید:

افتخار می‌کنم که در تمامی مسابقاتم از جمله دیدار برابر خاچانوف با تمام وجودم و مثل یک دیوانۀ تمام عیار جنگیدم. کارن تنیسور فوق‌العاده‌ای است و امروز هم بسیار عالی بازی کرد. شاید بتوانم بگویم بهترین دیدار من و او در بین تمامی مسابقاتی بود که ما با هم برگزار کرده بودیم. تنها عاملی که باعث شد پس از باخت در ست نخست به این دیدار برگردم، جنگندگی و نهایت سعی و تلاشی بود که می‌خواستم به کار بندم تا در این مسابقه به پیروزی برسم. همیشه اعتقاد داشته و دارم که برگشت‌های خوبی می‌توانم در مسابقاتم داشته باشم و این یک حس فوق‌العاده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار