18/04/2024

دومینیک تیم با پیروزی برابر اندی ماری به نیمه نهایی اوپن چین صعود کرد

  • توسط سروش
  • 04/10/2019
  • 0

دومینیک تیم با صعود به مرحلۀ نیمه نهایی مسابقات اوپن ۵۰۰ امتیازی بیجینگ چین، برای چهارمین سال متوالی در آستانۀ صعود به مسابقات انتهای فصلNitto ATP قرار گرفت.

پیروزی دومینیک تیم برابر اندی ماری

تورنمنت آسیایی اوپن چین در روز جمعه (۴ اکتبر) و در مرحله یک چهارم پایانی این مسابقات پیگیری شد که در یکی از رقابت‌های این دور، دومینیک تیم با پیروزی برابر اندی ماری، جواز حضور در مرحلۀ نیمه نهایی این بازی‌ها را به دست آورد. در دیداری که یک ساعت و ۵۵ دقیقه به طول انجامید، دومنیک تیمِ ۲۶ ساله که در جایگاه شمارۀ پنجم دنیا قرار دارد، موفق شد با حساب ۲-۰ و نتایج ۶-۲ و ۷-۶ (۷-۳) برابر اندی ماری بریتانیایی به برتری برسد و به جمع چهار تنیسور برتر این رقابت‌ها راه پیدا کند. سید برتر مسابقات بیجینگ، روز شنبه و در مرحله نیمه نهایی به مصاف کارن خاچانوف از روسیه خواهد رفت. در صورت پیروزی تیم مقابل خاچانوف، این تنیسور اتریشی به طور حتم و در کنار بزرگانی چون رافائل نادال، نواک جوکوویچ، راجر فدرر و دنیل مدودف در رقابت‌های معتبر آخر فصل Nitto ATP که در طی روزهای دهم تا هفدهم نوامبر در سالن O۲ شهر لندن برگزار خواهد شد، راه می‌یابد.

تیم در حال حاضر و با ۴,۰۲۵ امتیاز در جایگاه پنجم انتخابی مسابقات لندن قرار دارد و فاصلۀ معنادار و ۸۵۰ امتیازی بین او و نفر چهارم یعنی دنیل مدودف روس با ۴,۸۷۵ وجود دارد. این بدان معناست که حضور چهار تنیسور برتر این رده‌بندی در رقابت‌های لندن قطعی بوده و دومینیک تیم نیز برای اینکه جاپای خود را در این مسابقات محکم کند، نیاز دارد تا حداقل به فینال تورنمنت اوپن چین راه یابد. تنیسور اتریشی در دیدار مقابل اندی ماری دو ست متفاوت را تجربه کرد و در ست اول با نتیجۀ ۶-۲ به پیروزی رسید. اما در ست بعد کار تیم برای پیروزی مقابل اندی ماری که به تازگی بردهای خود را پس از مصدومیت طولانی مدتش آغاز کرده به مشکل خورد و او در نهایت در تای بریک، برابر اندی ماری به برتری دست یافت. تیم در این دیدار ۷ ضربۀ اِیس (سرویس‌های بدون بازگشت) به ثمر رساند که این آمار برای اندی به ۵ ضربۀ اِیس می‌رسید.

دومینیک تیم

همچنین دومینیک تیم ۳ از ۹ شانس بریک پوینت خود را در این دیدار سیو و تبدیل به امتیاز کرد که در این زمینه اندی تنها به سیو ۱ بریک پوینت از دو شانس خود پرداخت. تنیس باز اتریشی و قهرمان مسابقات کیتزبوهل، همچنین ۴۰ از ۴۶ سرویس نخست خود یعنی ۸۷ درصد از آن‌ها را نیز تبدیل به امتیاز نمود که همین اوامر به پیروزی تیم مقابل ماری کمک شایانی نمود. این پنجمین دیدار رودروی ماری و تیم در مسابقات حرفه‌ای تنیس ATP بود که در چهار تقابل قبلی دو تنیسور توانسته بودند به دو پیروزی برابر یکدیگر دست یابند که با این برد، کفه نتایج به سود تیم سنگینی می‌کند. اندی ماری پس از پایان این مسابقه گفت:

بازی خوبی بود و توانستم نکات مثبت بسیاری را از آن استخراج کنم. امروز صبح و پیش از برگزاری این دیدار، کمی احساس خستگی و کسالت می‌کردم و مطمئن نبودم که چگونه می‌توانم این مسابقه را شروع نمایم. توانستم در این تورنمنت بردهای خوبی به دست آورم و خوشحالم که هفتۀ خوبی را در چین سپری کردم.

حریف دومینیک تیم اما در بازی مرحلۀ نیمه نهایی کارن خاچانوف از روسیه خواهد بود که در اولین دیدار دور یک چهارم پایانی این مسابقات موفق به شکست فابیو فونینی از ایتالیا شده بود. خاچانوفِ ۲۳ ساله که پس از دنیل مدودف دومین تنیسور برتر کشور روسیه در رده‌بندی جهانی است، موفق شد با حساب ۲-۱ و با نتایج ۳-۶، ۶-۳ و ۶-۱ از سد فونینی بگذرد و راهی دور نیمه نهایی و جدال با دومینیک تیم شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار