18/04/2024

کافلنیکوف: دنیل مدودف از این پس توانایی قهرمانی در هر گرند اسلمی را دارد

  • توسط مینا
  • 10/09/2019
  • 0

اوایل هفته جاری تقویم میلادی زمانی که شب در کشور روسیه به نیمه رسیده بود، دو تنیسور مرد روس که هرکدام در گذشته فاتح بخش انفرادی گرند اسلم تنیس شده بودند، تا صبح چشم از تلوزیون‌شان برنداشتند. کافلنیکوف و سافین هنگامی که هم‌وطنشان، دنیل مدودف در فینال یو اس اوپن نمایشی به‌یادماندنی ارائه می‌کرد به یکدیگر پیام می‌دادند.

تمجید کافلنیکوف از دنیل مدودف

دنیل مدودف ۲۳ ساله در حالی که دو ست از رافائل نادال عقب بود، بازگشتی رویایی به بازی داشت اما در نهایت پس از یک نبرد حماسی که نزدیک به پنج ساعت طول کشید برابر حریف اسپانیایی خود که اکنون نوزدهمین گرند اسلم خود را به‌دست آورده قافیه را باخت. یوگنی کافلنیکوف در مصاحبه‌ای با وبسایت ATPTour درباره فینال یو اس اوپن گفت:

پس از آنکه دنیل مدودف ست اول را باخت من و سافین به یکدیگر پیام دادیم و هردو قبول کرده بودیم که نادال به‎راحتی در سه ست پیاپی قهرمانی را کسب خواهد کرد. اما سپس بعد از ست سوم با خود فکر کردیم که عجب! این مسابقه قرار است هیجان‌انگیز باشد و البته، در ابتدای ست پنجم نیز فکر می‌کردیم که مدودف در نهایت قهرمان خواهد شد زیرا او در ابتدای ست پنجم کنترل کامل بازی را در دست داشت.

یک باخت هرچه باشد در نهایت شکست محسوب می‌شود اما دنیل مدودف چنین احساسی نداشت. جمعیت حاضر در استادیوم حمایت خوبی از مدودف کردند و این تنیسور روس نیز در انتها ثابت کرد که قادر است در برابر یکی از بهترین تنیس‌بازان تاریخ شانه به شانه پیش برود. کافلنیکوف در ادامه گفت:

این که شرایط یک مسابقه را از قرار داشتن در آستانه شکست تا نزدیک شدن به پیروزی تغییر دهید اما در نهایت آن دیدار را ببازید، آزاردهنده است. اما در انتهای کار، این یک پیروزی بزرگ برای مدودف بود. من مطمئنم که او تجربه بسیاری به‌دست آورده است. در ابتدا امیدوار بودم که این دیدار، آخرین حضور او در مرحله فینال یک گرند اسلم نباشد اما پس از چیزی که در آن مسابقه دیدم، اکنون کاملا مطمئنم که مدودف در آینده فرصت‌های بسیاری زیادی برای قهرمانی در یک گرند اسلم خواهد داشت.

دنیل مدودف پیش از آنکه در فلاشینگ مدوز، محل برگزاری یو اس اوپن حضور پیدا کند، تا قبل از این هرگز از مرحله چهارم یک گرند اسلم عبور نکرده بود. اما سپری کردن یک فرم فوق‌العاده در زمین‌های سفت مسابقات تنیس آمریکای شمالی که طی آن در واشینگتن و مونترال دوم شد و سپس در سینسیناتی به قهرمانی رسید مدرک خوبی برای احترام قائل شدن به مدودف بود و رسیدن به فینال یو اس اوپن نیز او را در سطحی بسیار بالا قرار داد.

دنیل مدودف

صحبت‌های کافلنیکوف به این صورت ادامه یافت:

این یک قدم رو به جلو بزرگ دیگر برای دنیل بود. در سن ۲۳ سالگی ما تاکنون ندیده بودیم که او از مرحله چهارم یک گرند اسلم عبور کند اما در این تورنمنت آن را انجام داد. او اکنون با خود می‌گوید که بسیار خب! من از این به بعد برای مدتی بسیار طولانی یک از مدعیان قهرمانی در گرند اسلم‌ها خواهم بود. دنیل اکنون این اعتقاد را خواهد داشت که هر زمان به زمین تنیس یک گرند اسلم پا بگذارد، مدعی کسب عنوان قهرمانی خواهد بود. چنین اعتماد به نفسی برای هر بازیکنی اهمیت بسیار دارد.

کافلنیکوف در پایان سخنانش، خاطرنشان کرد:

در حال حاضر واضح است که دنیل مدودف وقتی در برابر بازیکنان برتر قرار می‌گیرد از ابزار لازم برخوردار است و توانایی شکست دادنشان را دارد. او این قضیه را همین تابستان در مقابل جوکوویچ نشان داد و روز گذشته برابر نادل نیز ثابت کرد که از ابزار لازم برخوردار است و می‌تواند سطح بازی خود را باز هم بالا ببرد. من در گذشته چنین چیزی را در بازی او ندیده بودم. این نشانه بازیکنی است که به بلوغ رسیده و بهتر شده است. بدون شک او در حال حاضر به جمع پنج بازیکن برتر تنیس تعلق دارد.

کافلنیکوف که اکنون ۴۵ سال دارد، پیش از این در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۹ به ترتیب در اوپن فرانسه و اوپن استرالیا به قهرمانی رسیده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار