17/04/2024

شگفتی بزرگ مسابقات مسترز پاریس رقم خورد؛ پیروزی ژرمی شاردی برابر دنیل مدودف

  • توسط سروش
  • 30/10/2019
  • 0

نوار پیروزی‌های متوالی و فینال‌های متعدد دنیل مدودف روس با شکست برابر ژرمی شاردی از کشور فرانسه در مسابقات مسترز پاریس، پاره گشت.

حذف دنیل مدودف از تنیس مسترز پاریس

در اولین ساعات بامداد روز چهارشنبه به وقت ایران، دنیل مدودف از روسیه در نخستین دیدارش در رقابت‌های مسترز ۱۰۰۰ امتیازی پاریس رودروی ژرمی شاردی از فرانسه قرار گرفت و در یک بازی عجیب مقابل تنیسور شمارۀ ۶۵ جهان تن به شکست داد. در دیداری که دو ساعت و هفت دقیقه به طول انجامید، ژرمی شاردی با حساب ۲-۱ و با نتایج ۴-۶، ۶-۲ و ۶-۴ مقابل دنیل مدودف به پیروزی رسید و راهی دور سوم آخرین مسترز سال شد. بدین ترتیب نوار پیروزی‌ها و شش فینال متوالی مرد شمارۀ ۴ جهان به دست ژرمی شاردی پاره شد. با این پیروزی بزرگ، شاردی برای اولین بار توانست به دور سوم مسابقات پاریس راه یابد. دنیل مدودف فصل رویایی را تا اینجای فصل به سود خود رقم زده و در سه ماه گذشته موفق شده بود به شش فینال متوالی تورنمنت‌های سیتی اوپن واشنگتن، مسترز راجرز کاپ مونترال، مسترز سینسیناتی، یو اس اوپن، اوپن سن‌پترزبورگ و مسترز شانگهای راه پیدا کند. ماحصل حضور در این فینال‌ها سه قهرمانی برای این تنیسور ۲۳ سالۀ روس‌ها بوده است. آخرین شکست مدودف مربوط به فینال مسابقات یو اس اوپن در فلاشینگ مدوز نیویورک می‌شد که در آنجا برخلاف این دیدار در یک بازی کاملاً نزدیک و با نتیجۀ ۳-۲ مقابل رافائل نادال اسپانیایی شکست خورد.

دنیل مدودف

ست نخست دیدار شاردی و مدودف با حساب ۶-۴ به سود مدودف پایان یافت تا همگان در پاریس، انتظار یک برد راحت دیگر را از نابغۀ روس‌ها داشته باشند. اما در ادامه این ژرمی شاردی بود که به خوبی تنیس خود را برابر مدودف دیکته کرد و توانست با نتیجۀ ۶-۲ در ست دوم به پیروزی برسد. ست سوم نیز علیرغم اینکه دو تنیسور بازی نزدیکی را ارائه دادند، اما بازهم تنیسور فرانسوی موفق عمل کرد و موفق به یک برد ارزشمند در این مسابقات ۱۰۰۰ امتیازی شد. مدودف باوجود اینکه در این مسابقه توانست ۱۱ سرویس خود را مستقیماً به امتیاز تبدیل کند و در ۷۷% از سرویس‌های نخستش نیز موفق بود، اما با خطاهای بیشتری که نسبت به شاردی داشت، بازی را واگذار نمود. شاردی همچنین به خوبی توانست ۱۴ از ۱۵ فرصت بریک پوینت این بازی را سیو نماید. این دومین پیروزی ژرمی شاردی مقابل بازیکنان تاپ تن بوده است. در سال ۲۰۱۸ و در مسابقات اوپن میامی وی موفق شده بود دومینیک تیم اتریشی را شکست دهد. در مرحلۀ سوم و یک هشتم پایانی، او باید به مصاف برندۀ دیدار جان ایسنر آمریکایی یا کریستین گارین از شیلی برود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار