29/03/2024

ناتالیا ویخلیانتسوا: دنیل مدودف یک پسر شگفت‌انگیز است

  • توسط سروش
  • 16/10/2019
  • 0

ناتالیا ویخلیانتسوا، ستاره تنیس زنان روسیه، عقیده دارد که درخشش هموطنش دنیل مدودف ، می‌تواند زنگ خطر بزرگی برای رافائل نادال و نواک جوکوویچ به حساب آید.

تمجید ویخلیانتسوا از دنیل مدودف

نام دنیل مدودف روس این روزها و هفته‌ها در خبرهای مرتبط به رشتۀ ورزشی تنیس به کرات شنیده می‌شود. تنیسور جوان و ۲۳ ساله‌ای که درخشش فوق‌العاده در مسابقات و تورنمنت‌های این فصل داشته و به خوبی توانسته سلطه بیگ‌تری (نواک جوکوویچ، رافائل نادال و راجر فدرر) را به چالش بکشد. مدودف هفتۀ گذشته و در مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی شانگهای چین، موفق شد به ششمین فینال متوالی‌اش در تورهای حرفه‌ای ATP و چهارمین قهرمانی سال ۲۰۱۹ خود دست یابد. او با موفقیت‌هایی که به خصوص در سه ماه اخیر و بعد از شکست در فینال سیتی اوپن واشنگتن برابر نیک کیریوس به دست آورده در تمامی تورنمنت‌های بعدی در دیدار پایانی حاضر بوده که از این بین او موفق به سه قهرمانی از جمله دو عنوان نخست و پشت سر هم در مسترزها شده است.

حال ناتالیا ویخلیانتسوا، بانوی جوان و ۲۲ سالۀ اهل ولگُگراد روسیه عقیده دارد که هموطنش دنیل مدودف می‌تواند زنگ خطر بزرگی برای تنیسورهای برجسته‌ای همچون رافائل نادال اسپانیایی و نواک جوکوویچ صرب به حساب آید و در آینده بیشتر آن‌ها را به چالش بکشد. ویخلیانتسوا همچنین عقیده دارد که مدودف در تابستان سال آینده می‌تواند به تنیسور شمارۀ یک جهان تبدیل شود. او در طی مصاحبه‌ای به جوکوویچ و نادال هشدار داده که خود را برای نبردهای حماسی برای حفظ جایگاه شمارۀ یک خود مقابل مدودف آماده کنند. ناتالیا ویخلیانتسوا در ابتدای گفتگوی خود گفت:

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد دنیل مدودف در نظر بگیریم این است که او در شرایط و فرم بدنی خوبی قرار دارد و بدون مصدومیت خاصی در مسابقات تنیس حاضر شده است. به نظرم در تابستان سال آینده و بعد از پایان فصل و رویدادهای چمن، دنیل به شمارۀ یک جهان تبدیل شود.

دنیل مدودف

اگر پیش‌بینی این بانوی روس را در مورد مدودف بپذیریم، اما در حال حاضر جدال برای کسب جایگاه نخست رده‌بندی ATP در پایان سال ۲۰۱۹، بین رافائل نادال و نواک جوکوویچ است. تنیسور ۲۲ سالۀ روسیه در ادامه می‌گوید:

بسیاری از بازیکنان وجود دارند که پس از بدست آوردن چند قهرمانی و یا موفقیتی خاص، به استراحت می‌پردازند و ترجیح می‌دهند مدتی دور از میادین باشند. اما دنیل اینگونه نیست. او بدون هیچ استراحتی و بی‌وقفه در تورنمنت‌های تنیس حضور می‌یابد و برای همین هم است که ما شاهد شش حضور متوالی او در فینال‌های تورنمنت‌های مختلف هستیم. او یک پسر شگفت‌انگیز است. شاید هر کسی جای او بود بعد از این همه موفقیت، بسیار هیجان‌زده می‌شد، اما دنیل اینگونه نیست.

ناتالیا ویخلیانتسوا در پایان می‌افزاید:

ارزش یک بازیکن بزرگ زمانی مشخص می‌گردد که شما او را به عنوان الگو و الهام‌بخش خود در نظر بگیرید. دنیل مدودف از همه نظر حائز این شرایط است و شما با دیدن بازی‌های او احساس مسرت و شادی می‌کنید. برای من و هموطنانم، هنگامی که بازیکنان روس را در صدر رده‌بندی جهانی می‌بینیم به خود می‌بالیم و احساس غرور خاصی به ما دست می‌دهد. ورزش تنیس ما و ورزشکاران‌مان در روسیه و دنیا محبوب‌تر شده‌اند. پخش مستقیم دیدار پایانی مسابقات یو اس اوپن از شبکه‌های روسیه نیز اتفاق بزرگ و کم‌سابقه‌ای بود که به ندرت شاهد آن هستیم و از این بابت خوشحالم.

مدودف پس از پیروزی برابر الکساندر زورف و قهرمانی در مسترز شانگهای گفته بود که هدف اصلی‌اش رسیدن به جایگاه بزرگانی چون جوکوویچ و نادال است. او عنوان داشته بود که در هر مسابقه‌ای برای برد به میدان می‌آید و می‌خواهد در بازی‌ها و تورنمنت‌های مختلفی به پیروزی برسد تا به این هدف خود دست یابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار