20/04/2024

دنیل مدودف به فینال مسابقات مسترز شانگهای چین راه یافت

  • توسط مینا
  • 12/10/2019
  • 0

دنیل مدودف ، مرد شمارۀ چهار دنیای تنیس با پیروزی برابر استفانوس تسیتسیپاس، به دیدار پایانی مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی شانگهای رولکس چین راه یافت.

صعود دنیل مدودف به فینال تنیس شانگهای

در روز هفتم برگزاری رقابت‌های شانگهای چین و از مرحلۀ نیمه نهایی این مسابقات، دنیل مدودف ۲۳ ساله موفق شد در دو ست متوالی مقابل تسیتسیپاس یونانی به پیروزی برسد تا به عنوان نخستین فینالیست این تورنمنت آسیایی معرفی گردد. مدودف در عصر شنبه و دیداری که یک ساعت و ۳۶ دقیقه به طول انجامید، توانست با حساب ۲-۰ و با نتایج ۷-۶ (۷-۵) و ۷-۵ برابر استفانوس تسیتسیپاس به برتری برسد و راهی دیدار فینال مسابقات مسترز شانگهای شود. بدین ترتیب دنیل مدودف موفق شد به نهمین فینال این فصل خود در تورهای حرفه‌ای برسد تا در آستانۀ کسب چهارمین عنوان سال ۲۰۱۹ خود قرار گیرد. این پنجمین برد متوالی تنیسور روس برابر استفانوس در پنج دیداری بود که تاکنون این دو بازیکن مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند و حال در مصاف‌های رودرو مدودف با حساب ۵-۰ از استفانوس تسیتسیپاس پیش افتاده است. دنیل مدودف پس از پایان این دیدار و صعود به دیدار فینال مسابقات شانگهای گفت:

اگر بخواهم صادقانه بگویم، فکر نمی‌کردم بتوانم در شش فینال پشت سر هم از جمله سه مسترز و یک گرند اسلم، در مسابقات امسال حضور یابم. اما می‌خواهم این مسیر را تا به انتها ادامه دهم و تعداد این فینال‌های متوالی را به هفت و یا هشت عدد برسانم.

دنیل مدودف تنیسوری با قد ۱۹۸ سانتی‌متر است که راکت تنیس را در دست راست خود نگه می‌دارد. این ستارۀ خوش‌آتیۀ روس، هفتمین بازیکنی است که توانسته از سال ۲۰۰۰ تاکنون در یک فصل به ۹ فینال یا بیشتر از آن در تورنمنت‌های حرفه‌ای تنیس برسد. بدین ترتیب، مدودف به لیست بزرگانی چون راجر فدرر، نواک جوکوویچ، رافائل نادال، اندی ماری، داوید فرر و هم‌وطنش مارات سافین که موفق به انجام این کار بزرگ شده‌اند، پیوست. دنیل مدودف از زمان حضور در فینال مسابقات سیتی اوپن واشنگتن که در آنجا مغلوب نیک کیریوس استرالیایی شد، موفق به ثبت رکورد ۲۸ پیروزی و ۳ شکست شده است.

دنیل مدودف

در این مدت او به مقام قهرمانی دو تورنمنت مسترز سینسیناتی و اوپن سن‌پترزبورگ دست یافته و رکورد کلی مسابقات فصل ۲۰۱۹ وی به ۵۸ پیروزی و ۱۷ شکست ارتفا یافته است. ۴۵ برد از ۵۸ پیروزی مدودف، شامل مسابقاتی می‌شود که او در زمین‌های هارد کورت (سخت) برگزار کرده که همین امر نشان از توان بالای این تنیسور در چنین زمین‌ها و تورنمنت‌هایی می‌دهد. وی همچنین توان بالایی نیز در مسترزها از خود نشان داده و موفق به ثبت ۲۱ امتیاز در چنین مسابقاتی شده است. دنیل مدودف در دیدار پایانی مسابقات مسترز شانگهای و در روز یکشنبه، به مصاف الکساندر زورف آلمانی ‌می‌رود. تنیسوری که در مرحلۀ نیمه نهایی موفق به پیروزی ۲-۰ و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ برابر متئو برتینی ایتالیایی شده بود. زورف در سال گذشته توانسته بود به بزرگترین افتخار دوران ورزشی‌اش یعنی قهرمانی در مسابقات انتهای فصل Nitto ATP Finals برسد.

مدودف همچنین از سال ۲۰۰۹ و پس از نیکولای داویدنکو به دومین تنیسور روس تاریخ در بخش آقایان تبدیل شد که موفق به حضور در دو فینال مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی در یک فصل می‌شود. در دیدار برابر استفانوس تسیتسیپاس، دو تنیسور تقریباً آمار نزدیکی را از نظر سرویس‌هایشان به ثبت رساندند. مدودف توانست در ۸۴% سروهای نخست خود به پیروزی برسد که این آمار برای تسیتسیپاس به ۸۰% می‌رسید. همچنین مدودف در این دیدار موفق شد ۶ ضربۀ ایس (سرویس‌های بدون بازگشت) بزند که البته در این آیتم برتری با تنیسور یونانی بود که توانست ۹ ضربۀ ایس را در این مسابقه به ثمر برساند. هر دو تنیسور در ست نخست این دیدار، بازی نزدیکی را به نمایش گذاشتند و این مدودف بود که توانست در تای بریک و امتیاز ۷ به برتری برسد. ست دوم نیز مدودف پس از ۴۵ دقیقه و با حساب ۷-۵ توانست مقابل استفانوس به برتری برسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار