19/04/2024

دنیس شاپووالوف و دومینیک تیم به دور سوم مسترز پاریس راه یافتند

  • توسط سروش
  • 31/10/2019
  • 0
دومینیک تیم

دنیس شاپووالوف به رویای فابیو فونینی برای صعود به فینال‌های Nitto ATP پایان داد و موفق شد تا روز چهارشنبه این تنیسور ایتالیایی را در مسترز پاریس شکست دهد.

پیروزی دنیس شاپووالوف

این دیدار در زمین شماره یک این مسابقات برگزار می‌شد و دنیس شاپووالوف با سرویس‌های قدرتمندش موفق شد تا طی یک ساعت و ۴۲ دقیقه با نتایج ۳-۶، ۶-۳ و ۶-۳ فونینی را شکست دهد و به دور سوم این بازی‌ها راه یابد تا به مصاف شانس ششم قهرمانی در این رقابت‌ها یعنی الکساندر زوروف آلمانی برود. فونینی که در آوریل امسال با پیروزی برابر لاجوویچ در مسترز مونت کارلو قهرمان شده بود، در حالی پا به روز سوم این مسابقات گذاشت که با ۲۲۸۰ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول انتخابی مسابقات لندن در سال ۲۰۱۹ قرار داشت و ۳۸۰ امتیاز از متئو برتینی ۲۶۶۰ امتیازی که در جایگاه هشتم این لیست قرار دارد، کمتر داشت. این تنیسور ایتالیایی فصل عادی سال ۲۰۱۹ رقابت‌های ATP Tour را با رکورد ۲۹ پیروزی و ۲۳ باخت به پایان برد. از نتیجه ۵-۳ در ست دوم، دنیس شاپووالوف در سه گیم متوالی به پیروزی رسید تا در آستانه پیروزی برابر فونینی ایتالیایی قرار گیرد.

بک‌هند اشتباه فونینی در ست سوم، برتری ۳-۱ را از آن شاپووالوف کرد و با وجود برخورد ضربه این تنیسور کانادایی به اسکوربورد کنار زمین و وقفه دو دقیقه‌ای بازی، او همچنان به روند خوبش در این بازی ادامه داد. شاپووالوف ۲۰ ساله که دو هفته پیش با پیروزی برابر فونینی در اوپن استکهلم، نخستین قهرمانی‌اش در رقابت‌های ATP را به دست آورده بود، رکورد ۳۵ برد و ۲۵ شکست را در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسانده است. او بین روزهای ۵ تا ۹ نوامبر در فینال‌های NextGen ATP میلان که برای تنیسورهای زیر ۲۱ سال برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. علاوه بر این، کریستین گارین، شانس پانزدهم قهرمانی در این رقابت‌ها یعنی جان ایسنر آمریکایی را طی یک ساعت و ۳۳ دقیقه با نتایج ۷-۶ و ۷-۶ از پیش رو برداشت. جالب اینکه ایسنر در این بازی ۲۵ امتیاز سرویس گرفت و ۳۴ امتیاز هم از سرویس‌های اولش به دست آورد.

دنیس شاپووالوف

دومینیک تیم هم به ششمین پیروزی متوالی‌اش رسید تا به مسیرش در راه قهرمانی در مسترز پاریس ادامه دهد. این تنیسور اتریشی که شانس پنجم قهرمانی در این رقابت‌ها به شمار می‌رود، پنجمین قهرمانی‌ امسالش در رقابت‌های ATP Tour را در اوپن ارسته بانک و با پیروزی برابر شوارتزمن به دست آورد و امروز موفق شد تا طی دو ساعت و ۳۸ دقیقه با نتیجه ۷-۶، ۵-۷ و ۶-۴ میلوش رائونیک را شکست دهد. تیم که جواز حضور در فینال‌های Nitto ATP امسال را به دست آورده، با پیروزی برابر رائونیک، روز پنجشنبه در دور سوم این رقابت‌ها به مصاف گریگور دیمیتروف بلغار می‌رود. تیم در تای برک ست نخست با به دست آوردن شش امتیاز، در حالی‌که ۳/۱ از حریفش عقب بود، به بازی برگشت و با بک‌هند اشتباه رائونیک موفق به پیروزی در این ست شد.

رائونیک در حالی که بازی در ست دوم با نتیجه ۴-۴ دنبال می‌شد، سه بار از برک شدن گریخت و سپس با نتیجه ۷-۵ تیم را شکست داد. سه فورهند اشتباه رائونیک در گیم نهمِ ست سوم منتهی به نخستین برک پوینت تیم در این ست شد. چند دقیقه بعد، این تنیسور اتریشی چهل و ششمین پیروزی فصلش را به دست آورد و به زودی بین روزهای دهم تا هفدهم نوامبر در زمین O۲ لندن در فینال‌های Nitto ATP حضور می‌یابد. دیوید گوفین بلژیکی نیز بعد از اینکه طی ۸۶ دقیقه با نتایج ۷-۵ و ۶-۳ برابر دیمیتروف شکست خورد امیدهایش برای صعود به فینال‌های Nitto ATP را از دست داد. دیمیتروف حالا در دیدارهای رو در رویش برابر گوفین به ۸ برد و یک باخت رسیده است؛ این در حالی است که گوفین در جایگاه یازدهم انتخابی لندن قرار داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار