16/04/2024

داوید فرر به عنوان مدیر تورنمنت تنیس اوپن بارسلونا انتخاب شد

  • توسط سروش
  • 27/09/2019
  • 0

زمانی که داوید فرر در ماه می از دنیای حرفه‌ای تنیس بازنشسته شد، گفته بود شاید ارتباط خود با تنیس را در آینده حفظ کند. او فقط نمی‌دانست که این اتفاق چگونه رخ خواهد داد. هرچند تصمیم‌گیری در این رابطه مدت زیادی برای او طول نکشید.

مسئولیت داوید فرر در تنیس

پس از اعلام موافقت اعضای هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای تنیس مردان یا  ATP، شماره سه سابق تنیس مردان قرار است به‌عنوان مسئول برگزاری مسابقات تنیس اوپن بارسلونا انتخاب شود. او جانشین بازیکن بزرگ اسپانیایی و قهرمان سال ۲۰۰۲ مسابقات رولند گاروس یعنی آلبرتو کوستا در این پست خواهد شد. کوستا که به‌عنوان یک بازیکن ۱۲ بار در تور ATP به قهرمانی رسیده بود در ۱۱ سال اخیر به‌عنوان مسئول برگزاری تورنمنت ۵۰۰ امتیازی اوپن بارسلونا انجام وظیفه می‌کرد و از این پس نیز در مسابقات دیویس کاپ قرار است نقشی بر عهده بگیرد.کوستا در این رابطه گفته است:

مدیریت تورنمنت فوق‌العاده اوپن بارسلونا برای من افتخار بزرگی بوده است. بدون شک این رویداد در میان تور ATP  برای من محبوب‌ترین است زیرا به‌عنوان یک بازیکن نیز موفق شده بودم یک ‌بار در آن به قهرمانی برسم. آن روز دوشنبه که در زمین اصلی مجموعه RCTB که حالا به آن زمین رافائل نادال می‌گوییم، جام قهرمانی را بالای سر بردم، همیشه در خاطراتم باقی خواهد ماند. از ۱۱ سال مدیریت در این تورنمنت خاطرات خیلی خوبی دارم مثل دیدن هشت قهرمانی رافائل نادال در اینجا. این یک اتفاق فوق‌العاده بود. من همچنین می‌خواهم از دو مجموعه مدیران به‌خاطر اعتمادی که به من داشتند و بالاتر از همه از تمام اعضای مجموعه حرفه‌ای که پشت سر آنها قرار دارند تشکر کنم.

داوید فرر در تورنمنت سال ۲۰۱۹ اوپن بارسلونا به رقابت پرداخت و در مرحله سوم برابر قهرمان یازده دور یعنی رافائل نادال شکست خورد. داوید فدرر کمی بعد در مسابقات اوپن مادرید پس از قبول شکست برابر الکساندر زورف از میادین حرفه‌ای تنیس خداحافظی کرد و برای قدردانی از او مراسم احساسی در زمین برگزار شد. وی ۲۷ عنوان قهرمانی مسابقات تور ATP را در اختیار دارد.

داوید فرر

بزرگترین قهرمانی او در مسابقات مسترز رولکس پاریس در سال ۲۰۱۲ بود. فرر همچنین موفق شد ۱۱ فصل پیاپی را با حضور در جمع ۲۰ بازیکن برتر رنکینگ ATP به پایان برساند. فرر در هر چهار دیدار فینال خود در اوپن بارسلونا برابر نادال شکست خورده است. او گفت:

برعهده گرفتن مدیریت ورزشی مسابقات اوپن بارسلونا یک دستاورد غیرقابل تصور و یک چالش هیجان‌انگیز بزرگ در زندگی من به‌عنوان یک ورزشکار و یک عاشق تنیس محسوب می‌شود. ادامه دادن و تکمیل کردن میراث حرفه‌ای که دوست من آلبرت کوستا برجای گذاشته نیز یک چالش دیگر محسوب می‌شود. من از کوستا به‌خاطر همکاری ارزشمندش در انتقال قدرت کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم.

داوید فرر ، در تاریخ دوم آوریل ۱۹۸۲ در شهر خابیا واقع در استان الیکانته اسپانیا به‌دنیا آمد. داوید فدرر در مسابقات دیویس کاپ سه ‌بار با تیم اسپانیا مقام قهرمانی را جشن گرفته است. فرر در تورنمنت‌های ۲۵۰، ۵۰۰ و مسترز ۱۰۰۰ امتیازی ATP به قهرمانی رسیده است و تنها در گرند اسلم‌ها هیچ افتخاری به ‌نام خود ثبت نکرده است. فرر در حال حاضر در میان تنیسورهای مرد در رده هفتم بیشترین درآمد از جوایز مسابقات تنیس قرار دارد. این تنیسور راست‌ دست یک رکورد جالب توجه دیگر نیز دارد، داوید فدرر در میان بازیکنان تاریخ ATP بیشترین تعداد پیروزی در مسابقات را بدون قهرمانی در گرند اسلم به نام خود ثبت کرده است. پیش از او برایان گاتفرید این رکورد را برای ۳۲ سال در اختیار داشت. فرر در سال ۲۰۰۰ و در حالی که سال‌های اول حضورش در تنیس را تجربه می‌کرد به یک تنیسور حرفه‌ای تبدیل شد. مهارت فرر در زمین‌های رسی تنیس مشهور بود چرا که او نیمی از قهرمانی‌های تنیس خود را بر روی رس جشن گرفته بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار