19/04/2024

ویروس کرونا، خوان مارتین دل پوترو و مالک جزیری را به قرنطینه خانگی فرستاد

  • توسط سروش
  • 23/03/2020
  • 0

از آنجاییکه از مسافران خواسته شد تا برای مقابله با ویروس کرونا در خانه‌های خود قرنطینه شوند، خوان مارتین دل پوترو و مالک جزیری به محض بازگشت به خانه خود را قرنطینه کردند.

قرنطینه خوان مارتین دل پوترو

خوان مارتین دل پوترو ۳۰ ساله در شهر میامی مشغول ریکاوری بعد از دومین عمل جراحی روی کشکک زانوی خود بود. حالا او به آرژانتین بازگشته و ۱۴ روز خودقرنطینگی را آغاز کرده است. خوان مارتین دل پوترو در یک توئیت نوشت:

البته، من اخیراً قرنطینه شدن در خانه را آغار کرده‌ام و تلاش می‌کنم تا ادامه ریکاوری خود را در خانه انجام دهم. بسیار مهم است که از یکدیگر مراقبت کنیم. همچنین از دکترها و مسئولان سلامت در این لحظات دشوار نهایت تشکر را دارم. لطفاً ازتوصیه‌های پزشکان پیروی کنید و همدل باشید. این یک موقعیت به خصوص است، یک لحظه منحصر به فرد و نیاز داریم تا بهترین رفتار خود را ارائه دهیم. می‌خواهم از خلبان پرواز Aerolineas Argentinas تشکر کنم که امروز در بوینس آیرس به زمین نشست. از تمامی خدمه این هواپیما نیز برای مهربانی‌شان در جریان پرواز تشکر می‌کنم.

جزیری، تنیسور تونسی نیز چنین کاری انجام داد و با انتشار ویدئویی در فیسبوک خود نوشت:

من آزمون‌های پزشکی را به طور کامل انجام دادم. قرنطینه بودن داوطلبانه به من اجازه داد تا اگر به بیماری کرونا متبلا شده باشم دیگران را آلوده نکنم. به همه هموطنانم توصیه می‌کنم که به قوانین قرنطینه بودن داوطلبانه احترام بگذارند.

آن‌ها به برنارد تومیک پیوستند که در شهر میامی است و می‌گوید علائم این بیماری را داراست و همچنین یاروسلاوا اشودووا که در قرنطینه است اما می‌گوید تست بیماری کرونای او مثبت اعلام نشده است. این بازیکنان خواه ایزوله باشند یا نباشند بسیاری از بازیکنان از طریق مکالمات تلفنی با افراد در تماس هستند. طرفداران ATP از طریق مکالمات تلفنی با یکدیگر در ارتباط هستند و دیگو اسشوارتزمن به Elgnache Radio گفت:

یک گروه واتس آپ وجود دارد که ۱۰۰ تنیسور مطرح دنیا در آن عضو هستند و درباره مسائل مربوط به تورنمنت و تعلیق به خاطر ویروس کرونا صحبت‌های زیادی انجام می‌شود. نواک جوکوویچ شبیه به یک مجری در آن گروه عمل می‌کند و در گروه زیاد صحبت می‌کند. درباره ویروس کرونا زیاد بحث می‌کنیم و می‌خندیم.

خوان مارتین دل پوترو

اسشوارتزمن در حال ریکاوری زانوی خود قرار دارد که در جریان مسابقات بوینس آیرس مصدوم شد.با توجه به این‌که مسئولان تورهای تنیس کل مسابقات زمین‌های رسی را لغو کردند و تنیس اوپن فرانسه نیز لغو شد و قرار شد یک هفته پس از برگزاری مسابقات تنیس اوپن آمریکا برگزار شود، مسائل زیادی برای بحث و گفتگو وجود داشته است. بعضی از بازیکنان از این شکایت داشتند که از قبل در مورد به تعویق انداختن و منتقل کردن زمان مسابقات تنیس اوپن فرانسه با آن‌ها مشورت نشده بود. مسئولان تورهای تنیس همچنین تمامی تورنمنت‌های ۲ ماه و نیم آینده را نیز لغو کردند و رنکینگ نیز در این مدت دستخوش تغییر نخواهد شد. مسابقات تنیس اوپن رم در ایتالیا یکی از این تورنمنت‌هاست که برگزار نخواهد شد.

تعلیق مسابقات حرفه‌ای تنیس به خاطر ویروس کرونا تا تاریخ ۷ ژوئن ادامه خواهد داشت و برطبق آن کل مسابقات زمین‌های رسی لغو شدند. مسئولان ATP و WTA پیش از این به ترتیب مسابقات را تا ۲۷ آوریل و ۲ می به تعویق انداخته بودند. این تمدید تعلیق تورنمنت‌های مادرید و رم و به علاوه رویدادهای بانوان در استراسبورگ و رابات و رویدادهای مردان در مونیخ، استوریل، جنوا و لیون را در بر می‌گیرد. تمامی رنکینگ‌های مردان و زنان تا اطلاع ثانوی دست نخورده باقی خواهد ماند. با اعلام جدیدترین تعلیق، انجمن حرفه‌های تنیس (ATP) و انجمن تنیس بانوان (WTA) اعلام کردند که حالا وقت عمل یک‌جانبه نیست اما باید یک صدا بود. در بخشی از این بیانیه آمده است:

چالش به وجود آمده به دلیل پاندمی کوید ۱۹ برای ورزش تنیس حرفه‌ای نیازمند همکاری بیشتری از همه اعضای حاضر در جامعه تنیس است تا این ورزش را به مطلوب‌ترین حد خود برای بازیکنان، تورنمنت‌ها و هواداران برسانیم. ما براساس درنظرگرفتن چندین تاریخ بازگشت برای رقابت‌هایی که در حال حاضر زمان برگزاری آن‌ها نامشخص است در حال ارزیابی تمامی گزینه‌های مرتبط با حفظ و بیشبینه کردن تقویم بازی‌های تنیس هستیم. متعهد به این هستیم که این کار را از طریف بازینان و اعضای تورنمنت و دیگر مقامات مسئول در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو به انجام برسانیم. تمامی تصمیمات متبط با تأثیر ویروس کرونا نیامند مشورت و بررسی سرمایه‌گذاران بازی‌ها است و در این میان این نقطه‌نظرها با ATP، WTA، فدراسیون بین‌المللی تنیس، تمامی باشگاه‌های تنیس انگلند لاؤن، تنیس استرالیا و انجمن تنیس ایالات متحده آمریکا به اشتراک گذاشته می‌شود.

تورنمنت‌ها در تاریخ ۸ ژوئن آغاز خواهند شد. ناتینگهام در آن هفته از مسابقات WTA میزبانی خواهد کرد و رقابت‌های کوئین هم در ۱۵ ژوئن و مسابقات ایستبورن نیز در ۲۰ ژوئن برگزار خواهد شد. بر طبق برنامه‌ریزی‌ها تنیس ویمبلدون در فاصله ۲۹ ژوئن تا ۱۲ جولای برگزار می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار