29/03/2024

آیا فرصت بالغ شدن نیک کیریوس به پایان رسیده است؟

  • توسط مینا
  • 26/08/2019
  • 0

دو هفته پس از جریمه شش رقمی نیک کیریوس پس از آشوبی که در دیدارش با کارن خاچانوف در مسترز سینسیناتی راه انداخت، این تنیسور استرالیایی برای حضور در یو اس اوپن آماده می‌شود.

نیک کیریوس تنیسور جنجالی جهان

نیک کیریوس که شانس بیست و هشتم قهرمانی در این مسابقات است، سه شنبه شب در دور اول این رقابت‌ها به مصاف استیو جانسون آمریکایی می‌رود. حذف کیریوس در دور دوم مسترز سینسیناتی به تیتر اصلی خبرگزاری‌ها تبدیل شد و او به نیویورک آمده تا آن اتفاقات را فراموش کند. نیک کیریوس بعد از درگیری لفظی با سرداور مسابقه فرگوس مورفی و شکستن دو راکتش، ۱۱۳ هزار دلار جریمه شد. این اتفاقات تنها دو هفته پس از مصاحبه او در سیتی اوپن واشنگتن رخ داد که در آن گفته بود:

من در داخل و خارج از زمین به سختی کار می‌کنم تا به عنوان یک انسان و بازیکنِ تنیس بهتر شوم.

این صحبت های او البته دوام چندانی نداشت و نیکی خیلی زود اخلاق مداری را کنار گذاشت. بسیاری از کارشناسان معتقدند این تنیسور ۲۴ ساله برای ارتقای سطح بازی‌اش باید تغییراتی در خودش به وجود آورد. جیمی آریاس مرد شماره پنج سابق تنیس جهان که مدیر آکادمی تنیس IMG در برادنتونِ فلوریداست، طی مصاحبه ای با رویترز گفت:

لحظاتی هستند که او خودش را کنترل می‌کند اما همان لحظات هم مملو از ثانیه ها و دقایقی است که احتمال دارد با یک اتفاق ساده از کوره در برود. من استرالیایی نیستم اما همه می‌توانند با دیدن بازی‌های او به قدرتش پی ببرند. اگر او این مشکلاتش را برطرف کند، می‌تواند بهترین تنیسور جهان شود. حتی اگر نیمی از جنگندگی رافائل نادال در نیکی وجود داشته باشد، او می تواند در جمع چهار تنیسور برتر دنیا قرار گیرد.

با وجود باخت‌هایی که برابر تنیسورهای کم نام و نشان داشته است، اما کیریوس گاهاً بهترینِ خودش را برابر بهترین های جهان یعنی نواک جوکوویچ، رافائل نادال و راجر فدرر نشان داده است. نیکی با ۲ پیروزی برابر جوکوویچ، ۳ برد و ۴ شکست برابر نادال و ۱ پیروزی و ۵ شکست در برابر فدرر، رکورد ۶ برد و ۹ شکست را برابر این سه به ثبت رسانده است.

نیک کیریوس

آریاس درباره نیک می‌گوید:

او در برابر سه تنیسور بزرگ جهان به سختی رقابت می‌کند، زیرا چیزی برای از دست دادن ندارد. اگر نیک کیریوس برابر بازیکنان ضعیف تری قرار گیرد و تمام تلاشش را کند و از آن‌ها شکست بخورد، برای خودش متاسف می‌شود. یک مکانیزم دفاعی در مغز نیکی وجود دارد که او باید آن را تغییر دهد و این کار اندکی زمان می‌برد. من نمی‌دانم که آیا او چنین کار مهمی را انجام می دهد یا خیر. نکته قابل توجه در مورد بازیکنان امروزی این است که اگر دو تا سه هفته به سختی تلاش کنند، می‌توانند سالانه میلیون‌ها دلار به دست آورند.

اندی رادیک، مرد شماره یک سابق دنیای تنیس و قهرمان یو اس اوپن ۲۰۰۳ درباره نیکی کیریوس می‌گوید:

استعداد او فوق ‌العاده است. اگر این فرصت را داشتم، به عقب بر می‌گشتم تا با او بازی کنم. ما به ستارگانی چون نیکی نیاز داریم و شما چه او را دوست داشته باشید و چه از او متنفر باشید، می‌توانید با دیدن بازی‌هایش به قدرتش پی ببرید. فکر می‌کنم باید منتظر باشیم تا شاهد پیشرفتش باشیم. نمی‌خواهم که او راهش را به کل عوض کند زیرا تنها دلیلی که ما الآن درباره او حرف می‌زنیم همین سبک بازی زیبایش در زمین است که نمی‌توان از آن چشم برداشت.

کیریوس علاقه‌ای به راهنمایی شدن ندارد و از این رو تنها و بدون مربی کار می‌کند، با این حال آریاس امیدوار است این حرف‌ها روی او تأثیرگذار باشد:

برخی باید به او بگویند که وقتی می‌بازد کار تمام شده و رفتارهایی که بعد از شکست هایش از او می‌بینیم چیزی به توانایی هایش اضافه نمی‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار