29/03/2024

راجر فدرر برای شرکت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هنوز تصمیم نگرفته است

  • توسط سروش
  • 17/09/2019
  • 0

راجر فدرر برای اعلام تصمیم نهایی خود در رابطه با شرکت کردن در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هیچ عجله‌ای نخواهد داشت.

حضور راجر فدرر در المپیک مشخص نیست

اکنون که راجر فدرر به سن ۳۸ سالگی رسیده است، باید بیشتر از هر زمان دیگری از وضعیت خودش محافظت کند و به‌دنبال حفظ سلامت بدنش باشد. با وجود آن‌که هیچ نشانه‌ای از متوقف شدن در بازی‌های فدرر دیده نمی‌شود، حقیقت امر این است که ما احتمالا شاهد سال‌های آخر این اسطوره سوییسی در زمین‌های مسابقات تنیس هستیم. راجر فدرر در بیست رویداد گرند اسلم به قهرمانی رسیده است اما رافائل نادال با قهرمانی در یو اس اوپن ۲۰۱۹، نوزدهمین جام قهرمانی مسابقات اصلی تنیس خود را فتح کرد تا در یک قدمی رکورد فدرر قرار گرفته باشد. به همین منظور، فدرر باید برای مقابله با تهدید نادال و حتی جوکوویچ که ۱۶ گرند اسلم دارد و شش سال از او جوان‌تر است، در سال ۲۰۲۰ تمام تلاش خود را برای قهرمانی در گرند اسلم‌ها بگذارد و به همین منظور انرژی خود را در ماه‌های آینده ذخیره کند و بدنش را سرحال نگه دارد.

از طرف دیگر، سال بعد رویداد بازی‌های المپیک تابستانی توکیو نیز در پیش رو است. به همین دلیل است که رسانه‌ها از همین الان نظر فدرر را درباره حضور در رقابت‌های المپیک می‌پرسند. با توجه به آن‌که بازی‌های بخش تنیس المپیک از اواخر ماه جولای آغاز خواهد شد، احتمال بالایی وجود دارد که برنامه این بازی‌های با تورنومنت ویمبلدون تداخل پیدا کند. بدون هیچ شکی، ویمبلدون برای فدرر از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و از اشتیاق بالایی برای کسب قهرمانی در زمین چمن این رویداد دارد. همچنین، راجر فدرر شاید برای عدم همراهی تیم ملی تنیس سوییس در توکیو چند دلیل قاطع دیگر نیز داشته باشد.

راجر فدرر

او در مصاحبه‌ای گفته است:

مسئله این است، فقط به‌ خاطر اینکه یک سال تا المپیک فاصله داریم، نمی‌دانم که در توکیو حضور خواهم داشت یا نه. با وجود آن‌که زمان کم‌کم برای من در حال به پایان رسیدن است، در ذهنم، به تیمم و خانواده‌ام فکر می‌کنم تا متوجه شوم که بهترین برنامه پس از مسابقات ویمبلدون سال بعد چه چیزی خواهد بود. همچنین باید این نکته را با قطعیت بگویم که نمی‌دانم برای حضور در المپیک چه شرطی لازم است، برای کسب وایلدکارت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو چه شرایطی باید داشت، این چیزها را نمی‌دانم. همچنین فرمت مسابقات جام دیویس هم تغییر کرده است. این مسائل نیز وجود دارند.

راجر فدرر هنوز موفق نشده در بخش انفرادی تنیس المپیک به مدال طلا دست یابد. هرچند او در المپیک ۲۰۰۸ پکن موفق شد در بخش دوبل به این افتخار برسد. او همچنین یک مدال قهرمانی در مسابقات دیویس کاپ ۲۰۱۴ دارد. بنابراین در مجموعه پرزرق ‌و برق قفسه افتخارات فدرر، شاید تنها چیزی که فقدانش حس می‌شود، مدال طلای بازی‌های المپیک باشد. هرچند او نمی‌خواهد برای این موضوع بر روی خودش فشار بگذارد. تنیسور متولد شهر بازل سوییس در ادامه صحبت‌های خود اینطور گفت:

از آنجایی که نمی‌دانم آیا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بازی خواهم کرد یا نه و حتی شرایط لازم برای کسب سهمیه آن را هم نمی‌دانم، برایم سخت بود که یک جواب قطعی بدهم. اما لازم نیست این را یادآور شوم که بازی‌های المپیک، دیدارهای این رقابت که من در آنها بازی کردم، همیشه بسیار به‌یادماندنی بوده‌اند. از حمل پرچم سوییس در مراسم افتتاحیه و آشنایی با همسرم در سال ۲۰۰۰ گرفته تا بردن مدال طلا و مدال نقره. طبیعتا اگر فرصتی پیدا کنم همیشه این احتمال برای من وجود دارد که در توکیو حضور داشته باشد. نمی‌دانم که آیا واقعا قصد انجام دادن این کار را دارم یا نه چون در حال حاضر تصمیم‌گیری در این رابطه به خانواده، برنامه، به بدن خودم و حتی به آینده‌ام بستگی دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار