19/04/2024

اوپن آمریکا؛ حذف کایل ادموند در دور نخست

  • توسط سروش
  • 28/08/2019
  • 0

کایل ادموند ، برترین تنیسور بریتانیا در نخستین دیدار خود در مسابقات یو اس اوپنِ ۲۰۱۹ در جدالی ماراتن‌وار برابر پابلو آندوخار از اسپانیا تن به شکست داد و خیلی زود از این مسابقات حذف شد.

حذف کایل ادموند از اوپن آمریکا

در آخرین ساعات سه شنبه شب به وقت ایران، کایل ادموند از بریتانیا که در جایگاه شماره ۳۱ دنیا قرار دارد مقابل پابلو آندوخار از اسپانیا با رنکِ ۷۰ جهان قرار گرفت و تن به شکست ۳-۲ برابر این تنیسور اسپانیایی داد. در دیداری که چهار ساعت و ۲۴ دقیقه به طول انجامید، پابلو آندوخارِ ۳۳ ساله موفق شد با نتایج ۳-۶، ۷-۶ (۷-۱)، ۷-۵، ۵-۷ و ۶-۲ برابر کایل ادموند به پیروزی برسد و راهی دور بعد این مسابقات شود. دو تنیسور جدال تماشایی را در این مسابقه به معرض نمایش گذاشتند که در ست پنجم و پایانی، این آندوخار بود که توانست با نتیجۀ ۶-۲ به برتری رسیده و این جدال ماراتن‌وار را به سود خود به پایان برساند. این طولانی‌ترین بازی برگزار شده رقابت‌های امسال یو اس اوپن تا بدین جای کار به حساب می‌آید. تنیسورهای بریتانیایی آن فروغ لازم را در مسابقات امسال یو اس اوپن نداشتند و تنها دن ایوانز و یوهانا کونتا نمایندگان باقی‌مانده این کشور در جدول اصلی رقابت‌ها محسوب می‌شوند. کایل ادموند ناکام بزرگ گرند اسلم‌ها در سالیان اخیر بوده و از سال ۲۰۱۷ که وی به نیمه نهایی مسابقات اوپن استرالیا رسیده بود، دیگر هیچگاه او از دور سوم این بازی‌ها بالاتر نیامده است. او در سه از پنج دوره اخیر رقابت‌های گرند اسلم در همان دور اول طعم تلخ حذف از این مسابقات را چشیده است.

کایل ادموند پس از حذف از رقابت‌های یو اس اوپن ۲۰۱۹ در جمع خبرنگاران گفت:

من هنوز هم از بازی تنیس لذت می‌برم. این یک ورزش عالی است؛ شما می‌توانید بر روی شرایط جسمی، روحی و تاکتیکی خود کار کنید تا راه‌های پیشرفت در این رشته را به سرعت بپیمایید. این واقعا هیجان‌انگیز است. من در این مدت، خیلی خوب تمرین کردم و تمام تلاشم را نیز در میدان مسابقه به خرج دادم. اما شما تنها به نتایج می‌نگرید، ولی مبنای این ورزش بر پایه محاسبات نیست و تنیس خیلی بیشتر از آن را نصیب شما خواهد کرد.

کایل ادموند

کایل ادموند که شانسِ سی‌ام قهرمانی در این مسابقات به حساب می‌آمد بیشتر به خاطر خطاهایش مقابل آندوخایِ ۳۳ ساله مجازات شد و این دیدار مهم را واگذار نمود. این تنیسورِ ۲۴ سالۀ اهل یورکشایر، فورهند‌های انفجاری را در ست چهارم دیدارش به نمایش گذاشت، جایی که او در ۲۵ نبرد خود مقابل آندروخا پیروز شد و البته مرتکب ۱۱ خطا نیز در این ست گشت. ادموند توانست در ۴ از ۱۲ برک‌پوینت این بازی موفق عمل کند، اما تعداد خطاهای به مراتب بالاتر و شاید خستگی مفرط او آن هم در هوای گرم و مرطوبِ نیویورک در این بازی سنگین و ست پایانی، باعث شد تا او نتیجه را به رقیب اسپانیایی‌اش واگذار نماید. آندوخار هرگز در طول دوران بازیش در بین ۳۰ تنیسور برتر رنکینگ جهانی هم قرار نگرفته است، اما با پیروزی برابر کایل ادموند توانست به دور دوم این مسابقات صعود کند تا در این مرحله در روز پنج شنبه مقابل لورنزو سونگو از ایتالیا قرار گیرد. تنیسور سرشناس و ۲۴ سالۀ ایتالیایی در اولین بازی خود موفق به شکست مارسل گرانولرز از اسپانیا شده بود.

ادموند که در دو سال گذشته دچار مشکلات استقامتی شده و گاها با مصدومیت‌های زانویش دست و پنجه نرم می‌کند، در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت:

بدیهی است که من به خاطر حذف از این مسابقات، ناراحت هستم و احساس ناامیدی می‌کنم. شما دوست دارید که بخاطر تلاش‌هایی که به خرج می‌دهید به همان اندازه نیز پاداش دریافت کنید، ولی همیشه آنگونه که می‌خواهید اوضاع به مراد شما پیش نمی‌رود. فکر می‌کنم در شرایطی بهتر از چند ماه گذشته قرار دارم و در طول مسابقه نیز بازی خوبی به نمایش گذاشتم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار