26/04/2024

نواک جوکوویچ از مسابقات اوپن آمریکا حذف شد

  • توسط سروش
  • 02/09/2019
  • 0

استانیسلاس واورینکا با پیروزی مقابل نواک جوکوویچ ، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های یو اس اوپن، به مرحله یک چهارم پایانی آخرین گرند اسلم فصل صعود کرد.

حذف نواک جوکوویچ از اوپن آمریکا

در یکی از مهم‌ترین دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی مسابقات یو اس اوپن و در بخش انفرادی آقایان، استن واورینکایِ سوئیسی موفق به شکست نواک جوکوویچ صرب شد تا با خلق یک شگفتی بزرگ به جمع هشت تنیسور پایانی این مسابقات صعود نماید. در دیداری که به علت مصدومیت مرد شماره یک دنیای تنیس، نیمه کاره خاتمه یافت، واورینکا توانست با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۴ و ۷-۵ برابر نواک جوکوویچ به برتری برسد تا به دور یک چهارم پایانی این رقابت‌ها صعود نماید. این دیدار در حالی که در ست شماری با نتیجه ۲-۰ به سود واورینکا دنبال می‌شد، در ست سوم و هنگامی که تنیسور سوئیسی با حساب ۲-۱ از جوکوویچ پیش بود، به علت مصدومیت جوکر نیمه تمام باقی ماند و بدین ترتیب، استانیسلاس واورینکا با حذف بخت شماره یک قهرمانی این مسابقات، حریف دنیل مدودف در مرحلۀ یک چهارم پایانی شد. مدودف روس، ساعاتی پیش و در دیداری که دو ساعت و ۳۴ دقیقه به طول انجامید، موفق به پیروزی ۳-۱ مقابل دومینیک کوپفر آلمانی شد. واورینکا که خود در سال ۲۰۱۶ با برتری ۳-۱ مقابل جوکوویچ به مقام قهرمانی مسابقات یو اس اوپن رسیده بود، در روز سه شنبه و برای صعود به مرحله نیمه نهایی باید به مصاف دنیل مدودف، قهرمان رقابت‌های مسترز سینسیناتی در سال ۲۰۱۹ برود. استن واورینکا پس از صعود به مرحله یک چهارم پایانی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:

هرگز دوست نداشتم به این شکل دیدارم برابر جوکوویچ به پایان برسد. برای نواک متاسفم. او تنیسور بسیار بزرگی است و توانایی‌هایش بر هیچ کسی پوشیده نیست. او یک قهرمان شگفت‌انگیز است و ما در دوران حرفه‌ای مان نبردهای جانانه‌ای را مقابل یکدیگر گذرانده‌ایم. می‌خواهم سطح خوب امشب را در مسابقات بعدیم نیز حفظ کنم و خوشحالم که توانستم بار دیگر بدین شکل به رقابت‌ها بازگردم.

واورینکا برای پنجمین بار در طول ۲۱ مسابقه‌ای که تاکنون برابر نواک جوکوویچ انجام داده، موفق به پیروزی مقابل مرد شمارۀ یک دنیای تنیس شده است. اولین تقابل این دو به ۱۳ سال پیش و مسابقات Umag کرواسی برمی‌گشت که واورینکا توانست در آن دیدار که از قضا باز هم با مصدومیت جوکوویچ همراه بود، به پیروزی برسد.

نواک جوکوویچ

پیروزی بامداد دوشنبۀ استن واورینکا برابر جوکوویچ، همچنین دومین برد متوالی این تنیسور سوئیسی مقابل جوکر نیز به حساب می‌آید که همان‌گونه که گفته شد در آن دیدار واورینکا با پیروزی ۳-۱ برابر جوکوویچ توانسته بود به مقام قهرمانی رقابت‌های یو اس اوپن در سال ۲۰۱۶ دست یابد. شکست جوکوویج برابر واورینکا بدترین نتیجۀ کسب شده این تنیسور صرب در مسابقات اوپن آمریکا از سال ۲۰۰۶ و زمانی که نوله تنها ۱۹ سال سن داشت، به حساب می‌آید. او پس از آن سال هیچ‌گاه در مراحل قبل از یک چهارم پایانی از دور این رقابت‌ها کنار نرفته بود. جوکوویج در ست دوم دیدارش برابر حریف سوئیسی‌ خود بار دیگر از ناحیه شانه چپش مورد آسیب قرار گرفت تا این بار برخلاف دور دوم و بازی مقابل خوان ایگناسیو لورنزویِ آرژانتینی که با مصدومیت توانست مقابل این تنیسور به برتری ۳-۰ برسد، دیگر نتواند به مسابقه ادامه دهد تا بدین ترتیب شاهد حذف مدعی شماره یک قهرمانی این رقابت‌ها باشیم. واورینکا در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت:

دانستن این موضوع که من توانسته‌ام در این مکان و در سال ۲۰۱۶ مقابل نواک به پیروزی و قهرمانی برسم، در روحیه‌ام تاثیر مثبت و بسزایی گذاشت. امشب احساس خوبی داشتم و توانستم تنیس خوبی را به معرض نمایش بگذارم. در این چند وقت، تمرینات سخت و خوبی را پشت سر گذاشته بودم و اطمینان داشتم که می‌توانم بازی‌های خوبی را در این رقابت‌ها انجام دهم.

این پیروزی، پاداش خوبی به صبر و تحمل بالای استن واورینکا بود. او به علت مصدومیت و دو عمل جراحی سختی که بر روی زانوی‌اش در آگوست ۲۰۱۷ صورت پذیرفت، دو فصل گذشته و رویدادهای تنیس را به نوعی از دست داده بود. تنیسور سوئیسی به سه قهرمانی گرند اسلم‌های اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۴، اوپن فرانسه در ۲۰۱۵ و اوپن آمریکا در ۲۰۱۶ دست یافته و مصمم است که چهارمین قهرمانی خود در این مسابقات معتبر را امسال در فلاشینگ میدوز نیویورک بدست آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار