25/04/2024

جو ویلفرد سونگا برای پنجمین ‌بار به فینال مسابقات تنیس اوپن موزل صعود کرد

  • توسط سروش
  • 22/09/2019
  • 0

در مسابقات پارسال اوپن موزل در فرانسه، جو ویلفرد سونگا در نخستین دیدار تنیس خود پس از هفت ماه دوری از مسابقات به‌علت عمل جراحی زانوی پای چپ به میدان رفت و در نهایت طی سه ست مغلوب مدافع عنوان قهرمانی، پیتر گویووچیک شد.

صعود جو ویلفرد سونگا به فینال اوپن موزل

جو ویلفرد سونگا ثابت کرد که گذشت یک سال می‌تواند چقدر شرایط را تغییر دهد؛ مرد ۳۴ ساله فرانسوی پس از غلبه بر لوکاس پویل با نتایج ۷-۶ (۶)، ۷-۶ (۴) موفق شد برای پنجمین‌ بار مجوز حضور در این رویداد ۲۵۰ امتیازی ATP را کسب کند. این تنیس باز ۱۸۸ سانتی‌متری فرانسوی موفق شد در دیداری که یک ساعت و پنجاه دقیقه طول کشید، رکورد شکست‌ ناپذیری خود در مرحله نیمه نهایی مسابقات شهر متز را فزایش دهد (۵ برد، بدون شکست). سونگا در این دیدار تنها سه امتیاز مربوط به سرویس اول خود را از دست داد (۲۳ از ۲۶). رکورد کلی او در تنیس اوپن موزل فرانسه اکنون به ۲۲ پیروزی و ۴ شکست رسیده و اگر بتواند در دیدار فینال هم پیروز شود، تنها بازیکنی خواهد بود که چهار جام قهرمانی متز را در اختیار دارد. فینالیست ۱۷ دوره مسابقات تور ATP، رکورد بیشترین قهرمانی در اوپن موزل را به‌ طور مشترک با هم‌وطنش، ژیل سیمون با کسب سه عنوان در اختیار دارد. جو ویلفرد سونگا روز یکشنبه برای بالا بردن جام باید در مقابل آلیاش بدنه قرار بگیرد. تنیسور فرانسوی در پیش از تنها یک ‌بار برابر بدنه قرار گرفته بود. او موفق شد تنها دیدار خود برابر تنیسور اهل اسلوواکی را در رولند گاروس با پیروزی پشت سر بگذارد. سونگا پس از این دیدار در نشست خبری گفت:

من می‌دانم که آلیاش بدنه نسبت به آخرین ‌باری که با هم بازی کردیم پیشرفت زیادی کرده است. او اکنون با اعتماد به نفس بسیار بالایی بازی می‌کند. او در تمام طول هفته تنیس فوق‌العاده‌ای بازی کرد و خیلی خوب سرویس زد. من بی‌صبرانه منتظر یک نبرد بزرگ و یک دیدار دشوار هستم اما تمام تلاش خود را به‌کار خواهم گرفت تا بتوانم جام قهرمانی را برای چهارمین‌بار بالای سر ببرم.

جو ویلفرد سونگا

اگر جو ویلفرد سونگا بتواند روز یکشنبه هجدهمین قهرمانی خود را جشن بگیرد به نهمین قهرمان فرانسوی تورنومنت موزل در یازده دوره اخیر این مسابقات تبدیل خواهد شد. تنها دیوید گوفین (سال ۲۰۱۴) و گویووچیک (سال ۲۰۱۷) موفق شدند از زمان قهرمانی گائل مونفیس در سال ۲۰۰۹ سلطه فرانسوی‌های در تورنومنت خانگی‌شان را قطع کنند.‌ اما در این دیدار نیمه نهایی، دو تای بریک را شاهد بودیم که هیچکدام از دو بازیکن نتوانستند در آن سرو حریف را بریک کنند. در واقع، این بازی تنها یک بریک پوینت داشت، زمانی که بازی در ست اول ۳-۳ بود پوی موفق نشد آن را کسب کند. این پنجمین تقابل رودرروی سونگا و پوی بود که در مجموع سونگا با کسب سه پیروزی و دو شکست پیشتاز است.

در تای بریک اول، زمانی که نتیجه ۵/۶ بود سونگا مجبور شد یک ست پوینت را سیو کند. تنیسور شماره ۶۱ جهان پیش از آنکه ضربات فورهند خود را به‌کار بگیرد خوب سرویس می‌زد و برای کسب یک ست برتری حتی نزدیک تور هم می‌آمد. سونگا پس از آنکه نتوانست در ست دوم فرصت بریک پوینت برای خود مهیا کند در تای بریک به‌خوبی در زمین تحرک داشت و در نزدیکی تور هم نمایش خوبی ارائه داد. قهرمان سه دوره این رقابت‌ها پس از آنکه در نتیجه ۴/۴ یک مینی بریک کسب کرد با سرویس‌های عالی خود پرونده بازی را بست تا برای پنجمین فینالش در متز آماده شود. جو ویلفرد سونگا در انتها گفت:

من از نحوه بازی کردن خودم کاملا خوشحالم. عملکرد خوبی داشتم و داشتم سرویس‌های خوبی هم زدم مخصوصا برای امتیازات کلیدی.

نکته جالب توجه آن که سونگا از ۱۷ قهرمانی خود در تور ATP، نُه ‌تا را در فرانسه کسب کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار