29/03/2024

جان ایسنر: برای آغاز تورنمنت ATP Cup هیجان زیادی دارم

  • توسط سروش
  • 30/11/2019
  • 0

جان ایسنر ، کاپیتان تیم ملی تنیس ایالات متحدۀ آمریکا، آغاز کنندۀ تورنمنت ATP Cup در کشور استرالیا خواهد بود.

مصاحبه جان ایسنر

تورنمنت ATP Cup برای اولین بار از تاریخ سوم تا دوازدهم ماه ژانویه در سه شهر بریزبین، پرت و سیدنی در کشور استرالیا برگزار خواهد شد. در رویداد ATP CUP، بیست و چهار کشور شرکت می‌کند و برای کسب جایزۀ نقدی ۱۵ میلیون دلاری این رقابت‌ها به مصاف هم می‌روند. این بازی‌ها که به همکاری فدراسیون تنیس استرالیا برگزار می‌شود، حداکثر ۷۵۰ امتیاز در بخش انفرادی و ۲۵۰ امتیاز در بخش دوبل دارد. ایالات متحدۀ آمریکا در گروه چهارم این رقابت‌ها با کشورهای روسیه، ایتالیا و نروژ هم‌گروه شده است و این تیم با ترکیب جان ایسنر ، ریلی اوپلکا، راجیف رام و آستین کراجیچک در این مسابقات حاضر خواهد شد. جان ایسنر که به تازگی برای دهمین سال متوالی، فصل را در جمع ۲۰ تنیسور برتر جهان به پایان برسانده است، از حال و هوای خود و مسابقات پیش‌رو در سال ۲۰۲۰ با سایت ATP Tour صحبت کرده است. در ادامه توجه شما را به این مصاحبۀ خواندنی جلب می‌کنیم.

سال آینده با یک رویداد جدید با نام ATP Cup روبرو خواهیم شد که از نظر ساختار با دیگر تورنمنت‌های تنیس مردان متفاوت خواهد بود. تا چه اندازه برای شروع این مسابقات، هیجان‌زده هستید؟

این یک رویداد جدید و خیلی جالب خواهد بود و به نظرم بسیاری از بازیکنان و به ویژه خودم برای آغاز این تورنمنت هیجان‌زده هستیم. فکر می‌کنم سال خوبی را در مسابقات خارج از کشور (آمریکا) سپری کنم. در حال حاضر بیشتر وقتم را در دالاس و در کنار خانواده‌ام می‌گذرانم و موازی با آن تمریناتم را نیز برای آمادگی هر چه بیشتر انجام می‌دهم. در مجموع در فرم خوبی قرار دارم و مشتاقانه منتظر فصل جدید و به خصوص مسابقات ATP Cup هستم. فکر می‌کنم وجود چنین تورنمنتی، اتفاق خوبی برای همه باشد. در سه چهار سال گذشته در استرالیا، بدان شکل توفیق چندانی نداشته‌ام و امیدوارم بتوانم در این مسابقات خودی نشان دهم. به نظرم ما تیم خوبی را در این رقابت‌ها تشکیل داده‌ایم و بنابراین هیجان زیادی را از بودن در کنار هم و بازی کردن در استرالیا داریم. پیش از این هم به شهر پرت استرالیا سفر کرده‌ام و فوق‌العاده خواهد بود که می‌توانم در افتتاحیۀ این رقابت‌ها حضور یابم.

آیا فکر می‌کنید مسابقات ATP Cup به شما برای یک شروع خوب در سال جدید کمک خواهد کرد؟

مطمئناً. من همیشه از بازی‌های تیمی و مسابقه دادن در کنار هموطنان و دوستانم لذت برده‌ام. واقعاً این کار را در تمام زندگی‌ام انجام داده‌ام. چند ماه پیش در مسابقات لیور کاپ در سوئیس، من در قالب تیم منتخب جهان حضور یافتم و هر چند نتوانستیم در آنجا به مقام قهرمانی برسیم، اما حضور در این چنین تورنمنتی برایم بسیار خوشحال کننده و لذت ‌بخش بود. تورنمنت ATP Cup پس از یک استراحت طولانی مدت برای تنیسورها آغاز خواهد شد و این می‌تواند جنبه‌های مثبت زیادی برای بازیکنان داشته باشد. همانطور که قبلاً هم گفتم من در چند سال اخیر در استرالیا ناکام بوده‌ام و امیدوارم طلسم ناکامی‌هایم در این سرزمین و با این تورنمنت شکسته شود.

جان ایسنر

یکی از هم‌تیمی‌های شما راجیف رام است که تنها یک سال از شما بزرگتر است. آیا رقابت در کنار کسی که این همه سال با او آشنایی دارید، هیجان‌انگیز است؟

ما از ۱۴ سالگی و هنگامی که هنوز در مسابقات حرفه‌ای تنیس شرکت نداشتیم، همدیگر را می‌شناسیم. در ردۀ نوجوانان او همیشه از من بهتر بود و وقتی صحبت از تنیس نوجوانان (جونیور) به میان می‌آمد، راجیف نامی بزرگ در این ردۀ سنی بود. او آشکارا کارهای خارق‌العاده‌ای را در رویدادهای مختلف انجام داده و چند سالی است که بیشتر توجه‌اش معطوف به مسابقات دوبل است. او در بخش دوبل یکی از بهترین‌های دنیاست و به هماهنگی‌ خوبی نیز با پارتنرش رسیده است. خود راجیف هم هیجان بالایی برای آغاز این رویداد دارد و بنابراین به نظرم حضور او در تیم آمریکا، کمک بزرگی به ما در این رقابت‌ها خواهد بود. در تیم ما آستین کراجیچک نیز حضور دارد و باید بگویم تیم آمریکا در آمادگی بالایی قرار دارد و همۀ ما مشتاقانه منتظر این بازی‌ها هستیم.

با توجه به آن خاطراتی که از زمان بچگی داشتید، بازی با شخصی همانند راجیف چقدر هیجان انگیز است؟

خیلی باحاله. ما در واقع هرگز این فرصت را پیدا نکرده بودیم که در کنار یکدیگر و به صورت تیمی بازی کنیم. البته در این چند وقت اخیر در کالج‌های دانشگاهی در کنار راجیف بازی کرده‌ام تا با او به هماهنگی لازم برسم. فکر می‌کنم این یک فرصت فوق‌العاده برای هر دوی ماست و به نظرم پس از برادران رایان، ما بهترین تیم دوبل تنیس مردان آمریکا باشیم. بنابراین این نوع همکاری و بازی با راجیف رام هم سرگرم کننده و هم شگفت‌انگیز خواهد بود. افتخار می‌کنم که در قالب تیم کشورم می‌توانم در این مسابقات حضور پیدا کنم و شخصاً فکر می‌کنم که بتوانیم در این رقابت‌ها موفق باشیم.

تا چه حد بازی کردن در تیم ایالات متحده برای شما ویژه بوده است؟

آمریکا بزرگترین و قدرتمند‌ترین کشور جهان است. شما بیشترین فرصت را برای انجام کارهای شگفت‌انگیز در این سرزمین دارید و به من هم این فرصت از طریق تنیس داده شد. هر کاری که بخواهید برای پیشرفت‌تان انجام دهید، زمینۀ آن در اینجا فراهم شده است و اگر سخت تلاش کنید و تمرکز کافی داشته باشید، می‌توانید به موفقیت‌های بزرگی در آمریکا برسید. تصمیمات صحیح در زندگی و احترام به دیگران، لازمۀ هر موفقیتی است و فکر می‌کنم که توجه داشتن به چنین خصوصیاتی باعث موفقیت من در ورزش تنیس شده است. در آمریکا این امکان به من داده شده است که در داخل و خارج از میادین تنیس، کارهای بسیار جالبی را انجام دهم. من از هر زمان دیگری از حضور در ایالات متحده آمریکا لذت می‌برم. فکر می‌کنم دلیلی وجود دارد که من همیشه در خاک آمریکا خوب بازی می‌کنم و این به خاطر آن است که من در اینجا بسیار راحت هستم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار