29/03/2024

مسابقات تنیس سینسیناتی ؛ پیروزی جان ایسنر در دیدار اول

  • توسط سروش
  • 14/08/2019
  • 0

جان ایسنر ، تنیسور شماره ۱۶ جهان، نتوانست در مسابقات زمین سخت آمریکای شمالی بهترین عملکرد خودش را نشان بدهد. ایسنر ۳۴ ساله که پیش از این در مسابقات آنلانتا، واشینگتن و مونترال نیز شکست خورده بود در دیدار خود در اولین مرحله از تنیس سینسیناتی هم به دردسر افتاد.

پیروزی سخت جان ایسنر در دور نخست تنیس سینسیناتی

با این اوصاف، این تنیسور آمریکایی موفق شد هر طور که شده خودش را به مرحله دوم این مسابقات برساند. او روز گذشته موفق شد دوشان لایوویچ را در سه ست و با نتایج ۷-۶، ۱-۶ و ۷-۵ شکست دهد. این رویارویی دو ساعت و شانزده دقیقه به طول انجامید. صد و بیست و یکمین دوره از تنیس مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی از روز یکشنبه در حال برگزاری است. مسابقه روز دوشنبه، هفتمین دیدار بین این دو نفر بود که با ششمین برد جان ایسنر همراه شد. او به خاطر ست دوم که دوشان لاییویچ دست بالا را در اختیار داشت، چهار امتیاز کمتر نسبت به رقیب صرب کسب کرد. ایسنر علیرغم آنکه درصد سرو ۷۳% را ثبت کرد و همچنین ۲۷ امتیاز سرویس به دست آورد مجبور شد ده بار در امتیاز پایانی بازی کند (نه بار در ست های اول و دوم). او موفق شد از هشت تا از این امتیازات جان سالم به در ببرد و با یک امتیاز برگرداندنِ سرویس در لحظات انتهایی بازی، پیروزی را به دست آورد و به مرحله دوم تنیس سینسیناتی راه یابد. جان ایسنر در این دیدار ۵۳ ضربه وینر یا بدون بازگشت به سمت حریف زد که اکثر این امتیازات از سرویس هایش به دست آمد. او همچنین ۳۴ اشتباه نیز در ایز بازی داشت. ایسنر در رالی های طولانی نمی‌توانست امتیاز کسب کند اما در در رالی های کوتاه تر عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذاشت. ایسنر در نهایت موفق شد از یک بازی اول ترسناک جان سالم به در ببرد.جان ایسنر در مسابقات راجرز کاپ کانادا نیز عملکرد خوبی نداشت.

جان ایسنر

او هفته گذشته هم در بخش انفرادی و هم در بخش دوبل در همان دور اول حذف شد. ایسنر در مسابقات ویمبلدون نیز در مرحله دوم حذف شده بود. این تنیسور آمریکایی متولد شهر تگزاس در ایالت دالاس است. او که راکت تنیس را در دست راست خود می‌گیرد تحصیلات عالیه دانشگاهی دارد. جان ایسنر ۲۰۸ سانتی متر قد دارد و از سال ۲۰۰۷ تنیس را به صورت حرفه ای بازی می‌کند. ایسنر تاکنون در ۶۱ درصد از بازی های خود به پیروزی رسیده و ۱۵ مقام قهرمانی کسب کرده است. او در حال حاضر حدود ۱۸ میلیون دلار از تورنمنت های تنیس درآمد کسب کرده است. ایسنر در هم اکنون نفر پانزدهم رنکینگ تنیس مردان است، اما بهترین رده خود را سال گذشته تجربه کرد، زمانی که در ماه جولای، یعنی تقریبا یک سال پیش، هشتم بود. رقیب ایسنر در این بازی که نمایشی قابل قبول از خود بر جای گذاشت، دوشان لایوویچ، ۲۹ ساله و اهل کشور صربستان است. لایوویچ ۱۸۳ سانتی متر قد دارد و او نیز مثل ایسنر تنیس حرفه ای را از سال ۲۰۰۷ آغاز کرد. لایوویچ که راکت تنیس را در دست راست خود می‌گرید در ۴۵ درصد از دیدارهایی که تاکنون به میدان رفته پیروز بوده است. وی تا به امروز ۴.۵ میلیون دلار از تنیس درآمد داشته و در حال حاضر در رده ۲۸ بهترین تنیس بازان مرد دنیا قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار