28/03/2024

روز اول مرحله انتخابی تنیس جام دیویس ؛ برتری استرالیا و اکوادور

  • توسط سروش
  • 06/03/2020
  • 0

روز جمعه جان میلمن در اولین مسابقات انفرادی مرحله انتخابی تنیس جام دیویس موفق شد تیاگو سیبوس را در سه ست و با نتایج ۴-۶، ۷-۶ (۰) و ۶-۲ از پیش رو بردارد تا استرالیا با نتیجه ۲-۰ مقابل برزیل پیش بیفتد.

نتایج روز اول جام دیویس

پیش از این مسابقه جردن تامپسون استرالیایی توانسته بود در زمین مموریال درایو در ۲ ست و با نتایج مشابه ۶-۴ مقابل تیاگو مونتیرو را شکست دهد. میلمن در ست اول با نتیجه ۵-۲ از سیبوس عقب افتاد و پس از آن بازی به دلیل ورود اورژانس پزشکی به درون تماشاگران به مدت ۲۵ دقیقه متوقف شد. در ست دوم سیبوس که هفته قبل اولین قهرمانی ATP خود را در مسابقات تنیس اوپن شیلی به دست آورد سرو میلمن در گیم پنجم را شکست و پس از آن ۲ بریک پوینت را سیو کرد. در امتیاز ۵-۴، تنیسور برزیلی دو بریک پوینت دیگر را نیز سیو کرد و پس از آن میلمن سومین بریک پوینت را تبدیل به امتیاز کرد و حساب کار ۵-۵ شد و پس از آن در تای بریکر عالی کار کرد.

استرالیا بدون ۲ بازیکن سطح اول خود در جام دیویس بازی می‌کرد. نیک کیریوس به دلیل مصدومیت مچ این مسابقات و رقابت‌های مکزیک را از دست داد و الکس دی مینور نیز به دلیل مصدومیت علاوه بر مسابقات تنیس اوپن استرالیا این رقابت‌ها را از دست داد. روز شنبه، تنیس دو نفره میان جیمز داک ورث و جان پیرز از استرالیا مقابل مارسلو دمولینر و فیلیپ ملیگنی رودریگز آلوس از برزیل برگزار خواهد شد. در تلاش برای کاهش شیوع بیماری کرونا، توپ‌جمع‌کن‌های پسر و دختر در جریان بازی‌های روز جمعه به بازیکنان حوله ندادند. در هر یک از زمین‌ها حوله‌ها پشت تابلو‌های تبلیغاتی قرار داده شده‌اند و بازیکنان قادر هستند که بدون توپ‌جمع‌کن‌ها عرق صورت و بازوی خود را پاک کنند. فدراسیون بین‌المللی تنیس در اطلاعیه‌ای روز جمعه به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت که تصمیم‌گیری در خصوص این‌که توپ‌جمع‌کن‌ها حوله‌های بازی را به بازیکنان ندهند بسته به شرایط هر یک از کشورها اتخاذ خواهد شد.

فدراسیون بین‌المللی تنیس اعلام کرد که یک کارگروه برای نظارت و ارزیابی بیماری COVID-۱۹ استخدام شدند و روزانه شرایط را مورد ارزیابی قرار خواهند داد. ITF از داوران در هر یک از مسابقات انتخابی تنیس جام دیویس خواسته تا در مورد رویکردهای در درون زمین از جمله سازماندهنگان محلی و حمل حوله مباحثه و تصمیم‌گیری کنند. برنده این مسابقات به مرحله نهایی تنیس جام دیویس که ماه نوامبر در شهر مادرید برگزار خواهد شد صعود خواهد کرد. جان میلمن در خصوص شکست در ست اول و پیروزی در ست‌های دوم و سوم اظهار داشت:

تنیس جام دیویس همین است، هرگز نباید تسلیم شوید.

جام دیویس

جردن تامپسون نیز با پیروزی در بازی اول رکورد خود در تنیس جام دیویس را به ۷ پیروزی و ۴ شکست ارتقا داد. وی پس از این پیروزی گفت:

واقعاً پیروزی فوق‌العاده‌ای بود. من واقعاً از این نتیجه و عملکردم راضی هستم.

کانادا، بریتانیا، روسیه و اسپانیا در کنار فرانسه و صربستان سابقاً صعود خود را به مرحله نهایی مسجل ساخته‌اند. در دیگر بازی تیم ملی اکوادور در دیداری که بدون تماشاگر برگزار شد توانست در زمین ژاپن در روز اول و مسابقات تنیس انفرادی این تیم را ۲-۰ مغلوب سازد. امیلیو گومز موفق شد در دو ست و با نتایج ۷-۵ و ۷-۶ (۳) گو سوئدا را مغلوب سازد و روبرتو کی روش در برابر یاسوتاکا اوچییاما در دیداری که سه ست و با نتایج ۷-۶ (۴)، ۲-۶ و ۷-۶ (۸) به طول انجامید به پیروزی رسید. این دیدار به دلیل نگرانی‌ها از انتشار ویروس کرونا در ورزشگاهی بدون تماشاگر انجام شد. کی روش این بازی را با ۱۶ ایس به پایان رساند و در پایان گفت:

ست سوم شبیه یک غلتک بود. من شانس‌های فراوانی داشتم و نتوانستم از آن‌ها استفاده کنم اما فکر می‌کنم بازی ذهنی من موجب پیروزی شد.

علاوه بر تنیس جام دیویس، بازی‌های پیش‌فصل بیس بال ژاپن و سومو در ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر برگزار می‌شود. لیگ حرفه‌ای ژاپن هم ماه اول مسابقات این فصل خود را به تعویض انداخت. تیم ملی ژاپن کی نیشیکوری، بازیکن سطح بالای خود را که با ایستادن در رتبه چهل و هشتم دنیا بهترین رتبه دوران حرفه‌ای خود را بدست آورد در اختیار نداشت و این بازیکن به دلیل نگرانی این‌که با ورود به ژاپن دیگر نتواند به ایالات متحده آمریکا بازگردد از شرکت در این مسابقات انصراف داد. گونزالو اسکوبار و دیگو هیدالگو شنبه و در مسابقات تنیس دو نفره با بن مکلاچلان و اوچییاما روبرو خواهند شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار