16/04/2024

توماس بردیچ ، بازنشستگی خود از میادین تنیس را اعلام نمود

  • توسط سروش
  • 14/11/2019
  • 0

توماس بردیچ ، تنیس باز اهل جمهوری چک، بازنشستگی خود از میادین تنیس به طور رسمی اعلام نمود.

بازنشستگی توماس بردیچ

این تنیسور ۳۴ سالۀ متولد شهر والاشسکه مزیرژیچیِ جمهوری چک، در خبری غیر منتظره و در پستی در صفحۀ شخصی اینستاگرامش، به طور رسمی از دنیای تنیس خداحافظی کرد. بردیچ در سال‌های اخیر با مصدومیت‌های زیادی از جمله در ناحیۀ لگن دست و پنجه نرم می‌کرد و به آن شکل حضور مستمری در رویدادهای اخیر تنیس نداشت. قهرمان سابق مسابقات دیویس کاپ، اظهار داشته که در روز شنبه و در حین مسابقات پایان فصل فینال‌های Nitto ATP خداحافظی رسمی‌اش را در لندن اعلام خواهد کرد. مارتین بردیچ، پدر توماس نیز روز چهارشنبه در مصاحبه با یکی از خبرگزارهای کشور جمهوری چک، این خبر را اعلام کرده بود و پس از آن هم، خود توماس بردیچ در صفحۀ اینستاگرامش، مصاحبۀ پدرش را تایید نمود. بردیچ خطاب به هواداران‌اش در اینستاگرامش گفت:

سلام بچه‌ها، اگر می‌خواهید کمی سورپرایز شوید، لطفاً هیچ رسانه و شبکۀ اجتماعی دیگر را نبینید. اما من و شما به خوبی می‌دانیم که این کار غیرممکن است. قصد دارم در روز شنبه و طبق برنامه‌ای که در لندن حاضر خواهم بود، شما را قدری متعجب و سورپرایز سازم، اما الان ممکن نیست. زیرا همه چیز خوب است. اطلاعات بیشتر روز شنبه در دسترس شما قرار خواهد گرفت. بنابراین با ما در ارتباط باشید.

توماس بردیچ

تنیسور ۳۴ سالۀ چکی، هم‌اکنون در جایگاه شمارۀ ۱۰۳ رنکینگ جهانی مردان قرار دارد و در عمر حرفه‌ایش در تورهای ATP توانسته به ۱۳ جام دست یابد. بهترین رتبه توماس بردیچ به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد که او با درخشش در رویدادهای آن سال، توانسته بود به جایگاه چهارم رنکینگ نیز برسد. بردیچ به مدت هفت سال و از جولای ۲۰۱۰ تا ژانویه ۲۰۱۷ همیشه در بین ۱۰ تنیسور برتر جهان قرار داشت. در ۱۷ سال دوران حرفه‌ای این تنیسور او به ۱۹ فینال حرفه‌ای تنیس مردان رسید که همانطور که گفته شد، توماس به ۱۳ عنوان قهرمانی نیز دست یافته است. او همیشه حریفی سرسخت برای بزرگان این رشتۀ ورزشی و به خصوص اضلاع بیگ تری به حساب می‌آمد. وی در ۲۸ تقابل با نواک جوکوویچ به ۳ پیروزی، در ۲۶ رویارویی با راجر فدرر، موفق به ۶ پیروزی و در ۲۴ بازی با نادال هم به ۴ پیروزی رسیده بود. بردیچ البته هیچگاه نتوانست به قهرمانی گرند اسلم‌ها برسد. در سال ۲۰۱۰ و در مسابقات ویمبلدون او به کسب جام بسیار نزدیک بود. وی در آن تورنمنت توانست راجر فدرر و نواک جوکوویچ را شکست دهد اما در دیدار پایانی مغلوب رافائل نادال اسپانیایی شد.

بردیچ در مسابقات فصل جاری تنیس، توانست به فینال تورنمنت دوحۀ قطر نیز برسد و در آنجا مغلوب روبرتو باوتیستا آگوت شد تا دستش از جام در سال ۲۰۱۹ کوتاه شود. مصدومیت‌های پیاپی باعث شدند تا وی خیلی زود از جمع بهترین تنیسورهای دنیا خارج گردد. توماس بردیچ، تخصص بالایی در مسابقات دوبل نیز داشت. او به همراه هم‌وطنش رادک استپانک، موفق شد در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به مقام قهرمانی مسابقات دیویس کاپ برسد. مهم‌ترین افتخار این تنیسور در بخش انفرادی را می‌توان قهرمانی در مسترز پاریس در سال ۲۰۰۵ دانست. توماس بردیچ، در تورنمنت‌هایی چون ویمبلدون، مسترز مادرید، مسترز میامی و مسترز مونته کارلو نیز سابقه رسیدن به فینال را داشته است. این تنیس باز جمهوری چک که راکت تنیس را در دست راست خود نگه می‌دارد، در طول ۱۷ سال توانسته مبلغ ۲۹,۴۹۱,۳۲۸ دلار را به دست آورد. او در ۹۸۲ بازی دوران حرفه‌ایش موفق به رکورد ۶۴۰ پیروزی و ۳۴۲ شکست (۶۸% پیروزی) شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار