29/03/2024

تور جهانی تنیس ۲۰۲۰ | پیشتازی نواک جوکوویچ و دنیل مدودف

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 17/11/2020
  • 0
تور جهانی تنیس ۲۰۲۰

مسابقات فینال تور جهانی تنیس ۲۰۲۰ یا مسابقات تور ATP مسابقه‌ای است که در آن هشت تنیسور برتر سال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا تکلیف قهرمان این تورنومنت نیز مشخص گردد. به گزارش تنیس فارسی این مسابقات در روز دوم برگزار شد که نواک جوکوویچ و دنیل مدودف در مقابل حریفان خود به برتری رسیدند.

ورود به سایت بتکارت

همانطور که در خبرهای قبلی سایت تنیس فارسی گفتیم این مسابقات از ۱۵ الی ۲۲ نوامبر سال ۲۰۲۰ معادل ۲۵ آبان تا ۲ آذر ۹۹ به مدت یک هفته برگزار می‌شود و به جز آندری روبلوف روس و دیگو شوارتزمن آرژانتینی باقی افراد حداقل یک بار در این تورنومنت حضور داشته اند که در ادامه گروه بندی مسابقات امسال را نیز برای شما بیان خواهیم کرد.

مشخص شدن گروه‌بندی رقابت مردان تور جهانی تنیس ۲۰۲۰

در ابتدا نگاهی خواهیم داشت به نتایج این مسابقات در گروه اول – روز دوم:

نواک جوکوویچ – دیگو شوارتزمن

تور جهانی تنیس ۲۰۲۰

بازی میان نواک جوکوویچ و دیگو شوارتزمن آرژانتینی با نتیجه ۲-۰ به نفع مرد شماره یک تنیس دنیا به اتمام رسید. جوکوویچ که به دنبال ششمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها است موفق شد در بازی اول در ست‌های ۶-۳ و ۶-۲ حریف خود را شکست دهد و موقتا در صدر جدول گروه اول قرار بگیرد. این تنیسور صرب ست اول را با کمی تزلزل شروع کرد و باعث شد در گیم سوم بریک شود ولی در ادامه به روند رو به رشد و موفق خود بازگشت و دیگر به شوارتزمن اجازه نداد تا حرکت خاصی را انجام دهد.

البته ناگفته نماند شوارتزمن به دلیل قد کوتاهی که نسبت به دیگر تنیسورها دارد به خصوص در مواجه با افرادی همانند جوکوویچ که از او قدبلندتر و البته قوی تر هستند دچار مشکل می‌شود. این تنیسور در بین هشت نفر حاضر در فینال تور جهانی تنیس ۲۰۲۰، بخت یا شانس آخر قهرمانی محسوب می‌شود و برای اولین بار است که در این تورنومنت حضور پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: پیروزی رافائل نادال و تیم در روز اول

دنیل مدودف – الکساندر زورف

دنیل مدودف قهرمان مسترز پاریس ۲۰۲۰ ، که به تازگی نیز موفق شده جای راجر فدرر در رده بندی تنیس جهان در رده چهارم را بگیرد، موفق شد در دو ست الکساندر زورف را شکست دهد تا او نیز همراه جوکوویچ به صدر جدول گروه خود صعود کند.

او این پیروزی را در ست‌های ۶-۳ و ۶-۴ رقم زد. زورف مسابقه را با شکستن سرویس مدودف آغاز کرد، اما خطاهای سرویس بار دیگر بلای جان تنیس‌باز آلمانی شد و او در ادامه با مرتکب شدن ۶ “دابل فالت” دو بار بریک شد تا ست اول در نهایت با نتیجه ۶ بر ۳ به سود مدودف به پایان برسد‌. در ست دوم، بازی تا ۳-۳ برابر دنبال شد اما در گیم هفتم مدودف برای سومین بار در این مسابقه حریف آلمانی‌اش را بریک کرد و ۴-۳ پیش افتاد. بازیکن روس با همین یک بریک در نهایت ست دوم را هم با نتیجه ۶ بر ۴ به سود خود خاتمه داد. بد نیست بدانید مدودف بخت چهارم قهرمانی محسوب می‌شود و در مجموع برای دومین سال است که در این تورنومنت حضور دارد.

تور جهانی تنیس ۲۰۲۰

نکته دیگری نیز که لازم است بدانید هفته گذشته در فینال مسترز پاریس این دو تنیسور با یکدیگر به رقابت پرداختند که مدودف موفق به شکست تنیسور آلمانی شد تا برای چهارمین بار به عنوان قهرمانی خود در مسترز دست پیدا کند و این بازی دومین پیروزی متوالی او در برابر زورف محسوب شود.

بد نیست بدانید گروه‌بندی مسابقات امسال نیز به شرح زیر است:

گروه توکیو ۱۹۷۰

  • نواک جوکوویچ
  • دنیل مدودف
  • الکساندر زورف
  • دیه‌گو شوارتزمن

گروه لندن ۲۰۲۰

  • رافائل نادال
  • دومینیک تیم
  • استفانوس سیتسیپاس
  • آندری روبلف

در ادامه شما می‌توانید اخبار این مسابقات و دیگر تورنومنت‌های مطرح تنیس را در سایت تنیس فارسی
که سایت تخصصی در حوزه ورزش تنیس است را دنبال کنید.
همچنین برای پیش بینی این مسابقات همراه ما باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار