18/04/2024

قرعه کشی مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹ ؛ بزرگان حریفان خود را شناختند

  • توسط سروش
  • 29/06/2019
  • 0

صد و سی و سومین دوره مسابقات تنیس ویمبلدون از دوشنبه شروع خواهد شد و ستاره های سرشناس دنیای تنیس در دو بخش مردان و زنان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

قرعه کشی تنیس ویمبلدون انجام شد

۱۲۸ بازیکن دنیای تنیس در در بخش مردان به مدت دو هفته و از اول تا چهاردهم جولای با هم به رقابت می‌پردازند تا فاتح سومین گرند اسلم سال و جایزه ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار پوندی آن شوند. نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس حال حاضر جهان در سال ۲۰۱۸ به عنوان قهرمانی دست یافت و با توجه به فرم ایده آل این تنیسور صربستانی، همگان بخت شماره یک قهرمانی در بخش مردان را او می‌دانند. مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات در دور اول باید به مصاف فیلیپ کوهلشریبر از آلمان برود. سید دوم این رقابت ها یعنی راجر فدرر که به تازگی دهمین قهرمانی خود در مسابقات تنیس هاله را کسب کرد، در دور اول و ۶۴/۱ با تنیسوری از کشور آفریقای جنوبی به نام لوید هریس روبرو خواهد شد. رافائل نادال، سید سوم مسابقات هم در اولین بازی خود مقابل یوئیچی سوگیتا از کشور ژاپن قرار خواهد گرفت. از نکات جالب توجه قرعه کشی مسابقات تنیس ویمبلدون در سال ۲۰۱۹، تقابل احتمالی رافائل نادال با راجر فدرر در دور نیمه نهایی خواهد بود که از حالا می توان انتظار یک بازی جذاب و تماشایی را در این مرحله داشت. کایل ادموند، برترین تنیسور بریتانیا در رده بندی فدراسیون جهانی تنیس و سید سی ام این مسابقات در نخستین بازی خود به مصاف جائومی مونار از کشور اسپانیا خواهد رفت.

تنیس ویمبلدون اندی ماری

در بخش بانوان نیز، برترین تنیسور بریتانیا یعنی یوهانا کونتا در دور نخست و از روز سه شنبه با تنیسوری از کشور رومانی به نام آنا بوگدان به رقابت خواهد پرداخت. اشلی بارتی سید یک مسابقات تنیس ویمبلدون در بخش بانوان نیز در نخستین مسابقه خود برابر ژانگ از کشور چین قرار خواهد گرفت. بسیاری شانس اشلی بارتی و نائومی اوساکا را برای فتح ویمبلدون نسبت به سایر تنیسورها بالاتر می‌بینند. نائومی اوساکا نیز در دور نخست مقابل یولیا پوتینتسوا از قزاقستان، تنیسوری که موفق به شکست خود اوساکا در رقابت های بیرمنگام شد، قرار می‌گیرد. دیداری که می‌تواند جنبه انتقامی نیز داشته باشد.

آنجلیک کربر، مدافع عنوان قهرمانی رقابت های ویمبلدون در سال ۲۰۱۸ که سید پنجم این مسابقات است، در نخستین دیدار خود در این گرند اسلم مقابل تاتجانا ماریا از کشور آلمان قرار می گیرد. کربر البته در صورت برتری برابر این تنیسور آلمانی کار سختی را در دور بعد خواهد داشت. او با قرعه بدی در این مسابقات مواجه شده و در دور بعد به احتمال فراوان مقابل سرنا ویلیامزِ آمریکایی، اسطوره تنیس جهان و فاتح ۲۳ گرند اسلم تاریخ قرار خواهد گرفت. سرنا در دور نخست مقابل تنیسوری از کشور ایتالیا به نام جولیا گاتو-مونتیکون قرار خواهد گرفت. از دیگر نکات جالب توجه مسابقات امسال ویمبلدون، حضور یک تنیسور ۱۵ ساله در این رقابت هاست. کوری گائوف، دختر تنیس باز کشور آمریکاست که در مرحله مقدماتی و زیرگروه این مسابقات به رقابت خواهد پرداخت. این برای اولین بار از سال ۱۹۶۸ است که یک تنیسور با چنین سن و سالی در این مسابقات بزرگ حاضر می شود. در نهایت و در بخش دو نفره نیز باید به حضور اندی ماری در رقابت های دوبل ویمبلدون اشاره نماییم. ماری که پس از پنج ماه مصدومیت توانست به همراه فلیسیانو لوپز به عنوان قهرمانی رقابت های تنیس لندن دست یابد، به همراه هربرت از کشور فرانسه در ویمبلدون حاضر خواهد بود. زوج ماری/هربرت در نخستین بازی خود به مصاف اوگو هومبرت از فرانسه و ماریوس کوپیل از رومانی خواهند رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار