20/04/2024

نگاهی گذرا به مهم‌ترین نتایج دور نخست مسابقات تنیس بیجینگ چین در بخش بانوان

  • توسط مینا
  • 30/09/2019
  • 0

مسابقات ۵۰۰ امتیازی تنیس بیجینگ چین از روز یکشنبه (۲۹ سپتامبر) کار خود را رسماً در دو بخش انفرادی و دوبلِ آقایان و بانوان آغاز کرده است. در این مطلب قصد داریم نگاه اجمالی به مهم‌ترین نتایج دور نخست مسابقات انفرادی اوپن بیجینگ چین در بخش بانوان داشته باشیم.

بررسی دیدارهای تنیس بیجینگ چین

رقابت‌های تنیس بیجینگ چین در همان دور نخست خود با یک تقابل جذاب و تماشایی بین دو تنیسور سرشناس رده‌بندی جهانی بانوان همراه بود. دونا وکیچ کروات در برابر کیکی برتنز هلندی قرار گرفت که در پایان این تنیسور ۲۷ سالۀ هلندی و حائز رتبۀ ۸ دنیا بود که توانست با حساب ۲-۱ از سد دونا وکیچ بگذرد. این دیدار که دو ساعت و ۲۲ دقیقه به طول انجامید، برتنز موفق شد با نتایج ۳-۶، ۶-۱ و ۷-۶ (۷-۳) مقابل وکیچ به پیروزی برسد تا به دور یک شانزدهم پایانی این مسابقات صعود نماید. حریف کیکی برتنز در دور دوم اوپن چین، دایانا یاسترمسکا از کشور اوکراین خواهد بود. یاسترمسکا در بازی نخست خود موفق شده بود در دو ست پیاپی و با نتایج مشابه ۶-۱ برابر کارولین گارسیا از فرانسه به پیروزی برسد. دیدار برتنز و یاسترمسکا در دور یک شانزدهم پایانی در روز دوشنبه (۳۰ سپتامبر) برگزار خواهد شد.

دیگر دیدار مهم دور نخست مسابقات تنیس بیجینگ چین ، اختصاص به بازی نائومی اوساکا از ژاپن و جسیکا پگولا از ایالات متحدۀ آمریکا داشت. اوساکای ژاپنی که در جایگاه شمارۀ ۴ برترین تنیسورهای زن قرار دارد، توانست در دیداری که یک ساعت و ۳۳ دقیقه به درازا کشید، با حساب ۲-۰ پگولایِ آمریکایی را از پیش رو بردارد. اوساکا با نتایج ۶-۳ و ۷-۶ (۷-۵) موفق به پیروزی برابر قهرمان مسابقات سیتی اوپن واشینگتن شد تا به دور یک شانزدهم پایانی صعود نماید. قهرمان دو دورۀ گرند اسلم‌ها در این مرحله باید رودروی آندره‌آ پتکوویچ از آلمان قرار گیرد. پتکوویچ ۳۲ ساله در اولین بازی خود موفق به شکست ۲-۰ جیل تیچمان از سوئیس شده بود. دیدار اوساکا و پتکوویچ در روز سه شنبه (اول اکتبر) برگزار خواهد شد.

تنیس بیجینگ چین نائومی اوساکا

سیمونا هالپ رومانیایی نیز در یک دیدار دست‌گرمی و آسان توانست برابر ربکا پترسون از سوئد به پیروزی برسد و راهی دور بعد مسابقات اوپن بیجینگ شود. قهرمان مسابقات ویمبلدون در سال ۲۰۱۹ که در حال حاضر در جایگاه شمارۀ ۶ دنیا قرار دارد، توانست در دو ست متوالی و با امتیازات مشابه ۶-۱ برابر پترسون به پیروزی برسد. سیمونا هالپ در دور بعد و برای صعود به دور یک هشتم پایانی این رقابت‌ها باید برابر اِکاترینا الکساندرووا از روسیه قرار بگیرد. الکساندرووای روس در بازی نخست خود توانست مقابل برناردا پِرا از ایالات متحدۀ آمریکا با نتیجۀ ۲-۱ به پیروزی برسد. الکساندرووا و هالپ روز دوشنبه (۳۰ سپتامبر) دیدار دوم خود در این مسابقات را برگزار خواهند کرد.

ونوس ویلیامز ۳۹ ساله و کهنه‌کار دیگر تنیسور سرشناس حاضر در تنیس بیجینگ چین بود که توانست بازی اول خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. ونوس در دیداری که دو ساعت و ۳۳ دقیقه به طول انجامید، توانست با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۳، ۴-۶ و ۷-۵ برابر باربورا استریکووا از جمهوری چک به برتری برسد. قهرمان هفت دوره مسابقات گرند اسلم در دور یک شانزدهم پایانی به مصاف بلیندا بنچیچ از سوئیس می‌رود. تنیسور سرشناس سوئیسی که ماه گذشته توانسته بود به مرحلۀ نیمه نهایی یو اس اوپن نیز راه یابد، در شروع کار خود در مسابقات اوپن چین، موفق شد با حساب ۲-۰ و با نتایج ۷-۵ و ۶-۲ از سد هسیه سو-وی از کشور تایوان عبور کند تا حریف ونوس ویلیامز در مرحلۀ بعد این رقابت‌ها شود.

سرانجام به دیدار الینا اسویتولینا از اوکراین و آناستازیا سِوستووا از لیتوانی می‌رسیم. جایی که طبق انتظارات این اسویتولینا و شانس دوم قهرمانی در این مسابقات بود که توانست با حساب ۲-۱ از سد رقیب لیتوانیایی و ۲۹ سالۀ خود عبور کند. تنیسور سرشناس اوکراینی در دیداری که دو ساعت و ۵ دقیقه به طول انجامید موفق شد با نتایج ۶-۷ (۴-۷)، ۶-۱ و ۶-۲ برابر سوستووا به پیروزی برسد و راهی دور بعد این تورنمنت ۵۰۰ امتیازی شود. حریف اسویتولینا در دور یک شانزدهم پایانی، وانگ یافان از کشور میزبان خواهد بود. یافانِ چینی در اولین بازی خود توانست در دو ست متوالی برابر هموطنش ژینگ یو وانگ به برتری برسد تا برای صعود به مرحلۀ یک هشتم پایانی به مصاف الینا اسویتولینا برود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار