20/04/2024

تنیس اوپن موزل ؛ قهرمانی زوج لیندستت و اشتروف در مسابقات دوبل

  • توسط مینا
  • 22/09/2019
  • 0

روبرت لیندستت و یان لنارد اشتروف در کمال ناباوری، در اولین هفته‌ای که به‌عنوان یک تیم دوبل کنار یکدیگر بازی می‌کردند موفق شدند روز یکشنبه در تورنومنت تنیس اوپن موزل در متز فرانسه، نیکولاس ماهوت و ادوارد روجر واسلین را با نتایج ۲-۶، ۷-۶ (۱)، ۱۰-۴ را شکست دهند و جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرند.

قهرمانی لیندستت و اشتروف در تنیس اوپن موزل

لیندستت و اشتروف در حالی که برابر مدافعان عنوان قهرمانی تنیس اوپن موزل یک ست عقب افتاده بودند به بازی برگشتند. ماهوت و واسلین هر هفت بریک پوینتی که با آنها روبه‌رو شدند را سیو کردند و به این امید داشتند تا با پیروزی در ست دوم، یک قهرمانی راحت را در شهر متز تجربه کنند. اما زوج سوئدی آلمانی موفق شدند در لحظات حساس فینال اوپن موزل هماهنگی بالایی با یکدیگر داشته باشند تا در نهایت پس از ۸۹ دقیقه پیروزی خود را جشن بگیرند. امید به قهرمانی لیندستت و اشتروف در مرحله دوم مسابقات تقریبا از بین رفته بود اما این تیم سیدبندی‌نشده موفق شد در تای بریک ست دوم مسابقه با ژیل سیمون و میشا زورف سه مچ پوینت تیم حریف را سیو کند تا پس از آن در تای بریک مسابقه پیروزی را از آن خود نماید. سه پیروزی دیگر لیندستت و اشتروف نیز در برابر دیگر تیم‌های سیدبندی شده به‌دست آمدند. آنها در مسیر کسب قهرمانی برابر سیدهای دوم، لوک بمبریج و بن مک‌لاکلان و سیدهای چهارم یعنی سانتیاگو گونزالز و ایسام الحق قریشی به پیروزی رسیدند. اشتروف در پایان فینال اوپن موزل به خبرنگاران گفت:

من خیلی خوشحال هستم. بازی کردن با روبرت بسیار لذت ‌بخش بود. او خیلی خوب بازی می‌کنم. ما در این هفته به‌عنوان یک تیم خیلی خوب کار کردیم و در ابتدای هفته نیز دیدارهای نزدیکی را پشت سر گذاشتیم. من خیلی خوشحالم که روبرت این هفته در کنارم بازی کرد و بابت قهرمانی نیز بسیار بسیار خوشحالم.

لیندست از حضور در ۴۸ فینال مسابقات تور ATP توانسته ۲۳ جام را به دست آورد. شماره سه اسبق بخش دوبل پس از آنکه در ماه می همراه با ابدن در اوپن ژنو به مقام دومی رسیده بود در تنیس اوپن موزل دومین دیدار فینال خود در فصل جاری مسابقات تنیس را تجربه می‌کرد.

تنیس اوپن موزل

لیندستت نیز در صحبت‌های خود گفت:

یک هفته فوق‌العاده را پشت سر گذاشتیم. از اینکه اشتروف از من درخواست کردم با او بازی کنم خوشحالم. برای بله گفتن حتی لازم نبود اندکی هم فکر کنم. در مرحله اول مسابقات یک بازی خیلی خوب انجام دادیم و مبارزه‌ای باورنکردنی در تای بریک داشتیم. پشت سر گذاشتن آن دیدار نزدیک به ما برای بازی در دیگر دیدارهای‌مان، زمانی که امتیازات بسیار نزدیک بودند کمک کرد و ما در آن لحظات بهترین تنیس خود را ارائه کردیم.

اشتروف حالا رکورد خود در دیدارهای فینال تور ATP را به سه پیروزی و دو شکست ارتقا داد. این تنیسور ۲۹ ساله سال گذشته در مسابقات قهرمانی تنیس اوپن راکوتن ژاپن و رویداد ASB Classic در کنار مک‌لاکلان به افتخارات خود اضافه کرد. هم ماهوت و هم روجر واسلین نیز برای کسب چهارمین قهرمانی خود در متز تلاش می‌کردند. این دو فرانسوی پیش از این دوبار در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ به‌عنوان یک تیم جام قهرمانی این رویداد را بالای سر برده بودند و کنار هم دو قهرمانی دیگر در تور ATP را در کارنامه ثبت کرده‌اند. ماهوت در سال ۲۰۰۳ همراه با بنتائو و سال ۲۰۰۴ در کنار کلمنت موفق شده بود دوبار پشت سر هم در متز به قهرمانی دوبل برسد. روجر واسلین نیز در سال‌های ۲۰۱۵ با کوبوت و ۲۰۱۷ با بنتائو قهرمانی موزل را تجربه کرده بود. لیندستت و اشتروف ۲۵۰ امتیاز رنکینگ ATP کسب کردند و ۳۰ هزار یورو را بین خودشان تقسیم خواهند کرد. ماهوت و روجر واسلین هم ۱۵۰ امتیاز و ۱۵ هزار یورو در مجموع کسب کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار