19/04/2024

پاتریک مورات ‌اوغلو از خصوصیات منحصر به‌ فرد کوکو گوف می‌گوید

  • توسط مینا
  • 29/08/2019
  • 0

پاتریک مورات ‌اوغلو اولین باری که کوکو گوف را در حال بازی کردن تنیس دید، به یاد می‌آورد و در مصاحبه‌ای با نیویورک پست راجع به آن صحبت کرده است.

صحبت های مورات اوغلو در مورد کوکو گوف

تمرکز اصلی این مربی و گزارشگر تنیس یونانی- فرانسوی در مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹ بر روی سرنا ویلیامز است، اما کوکو گوف را نیز در همین رقابت‌ها هدایت می‌کند. مورات ‌اوغلو، گوف را زمانی ملاقات کرد که این پدیده تنیس تنها ده ساله بود. خانواده گوف تصمیم گرفته بودند که فرزند دختر خود را از دلری بیچ فلوریدا به آکادمی تنیس مورات ‌اوغلو در جنوب فرانسه و نزدیک نیس بفرستند تا او به‌طور متناوب تمرین کند. اینکه خانواده گوف به فرستادن دخترشان به فرانسه برای تقویت مهارت‌های خود در زمینه تنیس علاقه‌مند بودند نشان از جایگاه مورات ‌اوغلو دارد. این مربی که برای شبکه تلویزیونی ESPN هم آنالیز می‌کند، برنامه‌ای برای کوکو گوف تنظیم کرد که اکنون موفقیت‌آمیز به ‌نظر می‌رسد. کوکو یا کوری گوف که چندی پیش تا مرحله چهارم تنیس ویمبلدون نیز پیش رفته بود و در این مسیر ونوس ویلیامز را از پیش رو برداشت، روز سه‌شنبه بازی اول خود در مسابقات یو اس اوپن را برابر نفر ۷۷ تنیس زنان دنیا یعنی آناستازیا پُتاپووا برگزار کرد و در پایان موفق شد طی سه ست و با نتایج ۳-۶، ۶-۲ و ۶-۴ مقابل حریف به پیروزی برسد و به مرحله دوم رقابت‌ها صعود کند.

این دیدار سومین رویارویی برگزار شده در استادیوم لوییس آرمسترانگ در مسابقات امسال بود. این تنیسور نوجوان آمریکایی در رده ۱۳۹ رنکینگ WTA قرار دارد و با استفاده از یک وایلد کارت بحث برانگیز از جانب USTA به جدول قرعه‌کشی اصلی مسابقات امسال یو اس اوپن راه یافت. این وایلد کارت از آن جهت بحث برانگیز بود که از با اختصاص یافتن آن به گوف، از قانون محدودیت دریافت بیش سه وایلد کارت به یک نوجوان ۱۵ ساله تخطی می‌شد. اما گذشته از اینها، مورات ‌اوغلو روز یکشنبه در یک جلسه بررسی بازیکنان به نیویورک پست گفت:

من در کوکو گوف یک قهرمان آینده می‌بینم. هرچیزی که به نظر من برای تبدیل شدن به یک قهرمانِ لازم را می‌توانم همین الان در او ببینم. اگر بخواهم به مهم‌ترین ویژگی‌های گوف اشاره کنم باید روحیه ورزشکاری، انگیزه و اعتماد به نفس؛ نه از نوع مغرورانه؛ و همچنین اعتقادِ راسخ به خودش را مثال بزنم. او به سختی تلاش می‌کند و شدیدا رقابت‌طلب است. شما او را در تمرینات می‌بینید و سپس وارد یک مسابقه می‌شود و در سطح متفاوتی بازی می‌کند. او می‌داند که چگونه باید برنده شود.

کوکو گوف

مورات ‌اوغلو با تعهد تمام‌ وقتِ خود نسبت به سرنا ویلیامز قادر نیست نقش یک مربی را در مسابقات برای کوکو گوف ایفا کند و شاید بتواند این وظیفه را پس از بازنشسته شدن سرنا انجام دهد. در حال حاضر، انجام این کار بر عهده پدر کوری گوف است. مورات ‌اوغلو هم‌وطن خود یعنی ژان کریستوف فارل را که در آکادمی‌اش کار می‌کند به عنوان کمک مربی در کنار پدر گوف قرار داده است. مادر کوکو یعنی کندی نیز یک دونده سابق در ایالت فلوریدا بود که دختر خود را از کلاس دوم دبستان وارد ورزش تنیس کرد. مورات ‌اوغلو در ادامه صحبت‌های خود درباره این استعداد نوجوان گفت:

ما محیط خوبی را برای او فراهم کرده‌ایم. او یک خانواده فوق‌العاده دارد که نقش بزرگی برایش ایفا می‌کنند. او بیش از هرکس دیگری از پدرش پیروی می‌کند. آنها رابطه خاصی با یکدیگر دارند و تنها به یک برنامه آماده‌سازی، حریف تمرینی و یک برنامه بلندمدت نیاز داشتند.

گوف در حال حاضر مشغول به عرصۀ ظهور رساندنِ استعدادهای خود، زودتر از موعدی که پیش‌بینی شده بود، می‌باشد. او در سال ۲۰۱۷ و زمانی که ۱۳ ساله بود به جوان‌ترین فینالیست رقابت‌های جوانان یو اس اوپن تبدیل شد. در ویمبلدون او به اولین بازیکنی که در تاریخ رقابت‌ها از مرحله انتخابی بالا می‌رود تبدیل گشت و همچنین توانست لقب جوان‌ترین بازیکن راه‌یافته به مرحله چهارم همین مسابقات را از زمان جنیفر کاپریاتی در سال ۱۹۹۱ به خود اختصاص بدهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار