29/03/2024

بیلی جین کینگ : ونوس ویلیامز همیشه بزرگ بوده و باعث سرافرازی من شده است

  • توسط سروش
  • 28/07/2019
  • 0

اولین باری که ونوس ویلیامز تلاش کرد تا بیلی جین کینگ را تحت تأثیر قرار دهد به زمان کودکی‌اش در کلینیک لیگ تنیس برمی‌گردد. ویلیامز سال‌ها قبل از آنکه تنیسور شماره یک جهان باشد، سعی کرد تا در برابر اسطوره خود، خودنمایی کند.

تمجید بیلی جین کینگ از ونوس ویلیامز

ونوس ویلیامز در این باره گفت:

وقتی نوبت من شد که ضربه بزنم، بسیار مطمئن و قوی بودم. صدای ضربه را که شنیدم گفتم بله، او مرا دید.

بیلی جین کینگ که ۶ بار در ویمبلدون مقام قهرمانی را بدست آورد از قدرت و جسارت ونوس شوکه شد و گفت:

او شایسته ستایش است.

ویلیامز فقط می‌خواست تنیس بازی کند و در تورنمنت پیروز باشد و به یکی از بزرگان این رشته تبدیل شود. او خیلی زود موفقیت‌های کینگ را دنبال کرد. ونوس ویلیامز ۳۹ ساله از قهرمانی‌های کینگ و پرداخت حقوق برابر برای بانوان در ورزش الهام گرفت. یک روز قبل از بازی در فینال ویمبلدون ۲۰۰۵، ونوس پیشهاد داد تا ملاقاتی را با هیئت مدیره گرند اسلم داشته باشد تا در مورد پرداخت حقوق برابر برای زن و مرد در ویمبلدون و تنیس اوپن فرانسه به بحث و گفتگو بپردازند. هر چهار تورنمنت بزرگ اختلاف حقوق خود را از بین بردند.

ونوس ویلیامز دراین باره گفت:

گاهی اوقات شما از جایی شروع می‌کنید و در جایی دیگر که انتظارش را ندارید آن را پایان می‌دهید.

ونوس ویلیامز

بیلی جین کینگ و ویلیامز چندین بانو را به شب جمعه ورزشی دعوت کردند. ونوس در فلادلفیا بود تا برای واشنگتن کسلز بازی کند و ۲۰۰۰ هوادار را به زمین بازی سنت خوزه کشاند. او دوران آسانی در لیگ درخشان تنیس داشته است، بازی انفرادی خود را مقابل تیلور تاونسند از فیلادلفیا فریدمز با حساب ۵ بر ۲ پیروز شده است. ویلیامز در بازی آخرش در ویمبلدون مقابل کوکو گوف ۱۵ ساله شکست خورد و از پاسخ به سوال خبرنگاران درباره علت باختش امتناع ورزید و به جای آن بر روی لیگ تنیس تمرکز کرد. خواهر کوچک او، سرنا ویلیامز به فینال ویمبلدون رسید و در ست مستقیم به سیمونا هالپ بازی را واگذار کرد. کینگ گفته بود اگر ونوس ویلیامز در داخل زمین بود، همه چیز را کنار می‌گذاشت و بر روی بازی تمرکز می‌کرد تا ببیند در این بازی چه عملکردی از خود نشان می‌دهد. در حالی که برخی گزارشات نشان‌دهنده تنش میان آنان بود، کینگ گفت که همه چیز خوب بود و بعد از ویمبلدون با یکدیگر صحبت کردیم.

کینگ در این باره اظهار داشت:

او گفت، بیلی، می‌دانم که گزارشگر درباره تو تفسیر اشتباهی داشته است. من عاشقت هستم. از تو سپاسگزارم. ونوس همیشه بزرگ بوده و همه اوقات باعث سرافرازی من شده است.

ارتباط کینگ با فیلادلفیا به دوران نوجوانی او برمی‌گردد جایی که قهرمانی مسابقات ۱۹۶۰ فیلادلفیا و District Grass Court را بدست آورد و فعالیت لیگش در فیلادلفیا الهام بخش قهرمانی در Philadelphia Freedom شد. کینگ گفت او ۱۳ ساله بود که می‌دانست چیزهایی را باید در جهان تغییر دهد و حالا که به ونوس کمک می‌کند تا جایزه‌ای برابر با بزرگان تنیس بدست بیاورد به این کارش افتخار می‌کند. کینگ فقط کارش تولید نسل ستاره برای تنیس و مشاهده مبارزه آنان نیست.

بیلی جین کینگ

وی در این باره اظهار داشت:

من برخی اوقات خجالت می‌کشم. نمی‌خواهم با موفقیت آن‌ها برجسته شوم. نمی‌خواهم در جایگاه آن‌ها قرار بگیرم. من آن‌ها را نمی‌شناسم.

شاید، غیرممکن باشد که دختری را تصور کنیم که راکت بردارد و کینگ را نشناسد. ونوس دراین باره گفت:

من به واسطه این زن است که چنین شغلی دارم.

کینگ ۷۵ ساله به خواهران ویلیامز به عنوان بازیکنانی می‌نگرد که دهه‌ها قبل کار با آنان را استارت زده است و دراین باره عنوان کرد:

شما هرگز نمی‌دانید که تأثیرگذاشتن بر زندگی فرد دیگر و تأثیرگذاری آنان بر زندگی شما چه حسی می‌تواند داشته باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار