20/04/2024

کوکو گوف با شکست بابوس در دور سوم یو اس اوپن به مصاف اوساکا خواهد رفت

  • توسط سروش
  • 31/08/2019
  • 0

کوکو گوف ، تنیسور نوجوان آمریکایی به عملکرد فوق العاده‌اش در گرند اسلم‌ها ادامه می‌دهد. او پنجشنبه شب در دیداری دشوار با تیمئا بابوس مجارستانی با نتایج ۶-۲، ۴-۶ و ۶-۴ به پیروزی رسید تا راهی دور سوم یو اس اوپن شود و در آنجا باید به مصاف نائومی اوساکا، بانوی شماره یک دنیای نیس و مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها برود.

تقابل کوکو گوف با نائومی اوساکا

کوکو گوف ۱۵ ساله بعد از دو ساعت و ۲۱ دقیقه، بابوس که رنکینگ ۱۱۲ جهان را در اختیار دارد شکست داد و بعد از آنا کورنیکووا که به یک هشتم نهایی یو اس اوپن ۱۹۹۶ رسیده بود، به جوان‌ترین تنیسوری تبدیل شد که در فلاشینگ میدوز به یک شانزدهم نهایی می‌رسد. گوف در کنفرانس خبری بعد از این بازی گفت:

فکر می‌کنم در ست اول کنترل بازی را کاملاً در دست داشتم، اما در ست دوم بابوس پیشرفت خوبی کرد و من نتوانستم او را شکست دهد. او فوق العاده بود و من هم به خوبی بازی کردم. در مجموع دیدار جذابی بود.

کوکو بعد از موفقیت ماه گذشته‌اش در ویمبلدون و رسیدن از مرحله مقدماتی به دور چهارم این رقابت‌ها، رنکینگ ۱۴۰ جهان را دارد. تماشاگران حاضر در ورزشگاه لوییز آرمسترانگ بعد از این مسابقه گوف را تشویق کردند، وی در این‌باره گفت:

بازی کردن در نیویورک به عنوان یک آمریکایی فوق العاده است. می‌دانستم که بعد از ویمبلدون در اینجا مورد توجه قرار می‌گیرم اما احتمال به وجود آمدن چنین فضایی را نمی‌دادم.

بابوس و گوف ۳۲ امتیاز در مصاف هایشان باهم به دست آوردند اما تنیسور مجارستانی ۴۱ بار خطا کرد در حالی‌که گوف ۳۴ بار متحمل خطا شد. گوف ۸۳ درصد از سروهای اولش را برد و بابوس هم آمار خوبی به ثبت رساند و در ۷۵ درصد از سروهای اولش امتیاز گرفت. بابوس همچنین در ۴۰ درصد از سروهای دومش برنده شد در حالی‌که گوف نیمی از سروهای دومش را با موفقیت پشت سر گذاشت. گوف اذعان کرد که نسبت به دور اول یو اس اوپن استرس کمتری داشته است:

وقتی برای اولین بار پا به لوییز آرمسترانگ می‌گذارید، اندکی سردرگم می‌شوید و خوشحالم که دور اول را با موفقیت به پایان رساندم. امروز می‌دانستم که چه اتفاقی می‌افتد و خودم را برای آن آماده کردم و این مسئله در بازی امروزم بسیار کارساز بود.

گوف روز یکشنبه مقابل اوساکا که مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها است قرار می‌گیرد. این دومین مصاف گوف با ۱۰ تنیسور برتر جهان است؛ او در ویمبلدون امسال مقابل سیمونا هالپی که قهرمان آن مسابقات شد و رنکینگ هفتم جهان را داشت شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. کوکو درباره حریف آینده‌اش گفت:

مطمئناً اوساکا بازیکن بسیار خوبی است؛ او مدافع عنوان قهرمانی مسابقات است، دو بار در گرند اسلم‌ها قهرمان شده و با ۲۱ سال سن بانوی شماره یک دنیای تنیس است. هر دوی ما جوان هستیم و بسیار کنجکاوم که ببینم چگونه برابر او بازی خواهم کرد. می‌خواهم از این مسابقه لذت ببرم و قطعاً به پیروزی هم فکر می‌کنم. می‌بینیم که چه اتفاقی می‌افتد.

کوکو گوف

کوکو گوف در مورد شخصیت اوساکا گفت:

به نظرم او در داخل و خارج از زمین شخصیت بسیار خوبی دارد. اوساکا تنیسور بسیار رقابتی‌ است و فکر می‌کنم که خارج از زمین هم به ما نشان می‌دهد که چگونه در راه خواسته‌هایمان بجنگیم.

گوف بعد از اینکه در گیم اول برک شد، خیلی زود به بازی برگشت و بعد از دبل فول بابوس در برک پوینت، نتیجه بازی را ۱-۱ کرد. سپس کنترل بازی را به دست گرفت و در دو گیم سرویس بعدش تنها یک امتیاز از دست داد. سرعت گوف کمک زیادی به او در رالی‌ها می‌کرد و به این ترتیب بارها تنیسور مجار را آزار داد. وقتی‌که بازی با نتیجه ۴-۲ دنبال می‌شد، فورهند بابوس در برک پوینت بسیار بلند بود و با بیرون رفتن توپ گوف بازهم او را برک کرد.

در گیم آخر ست اول، بابوس یک بار از شکست گریخت و سه بار هم شانس پیروزی در این گیم را از دست داد تا در نهایت گوف برنده ست اول مسابقه شود. در اوایل ست دوم، بابوس دوبار از برک شدن نجات یافت تا با یک امتیاز سرویس نتیجه بازی را ۱-۱ کند. رالی‌های زیادی در این ست بین دو تنیسور شکل گرفت و بابوس با برک کردن گوف در گیم هشتم نتیجه بازی را ۵-۳ کرد. تیمئا در نهایت با نتیجه ۶-۴ در این ست به پیروزی رسید؛ او در هر دو ست ابتدایی ۱۷ امتیاز در مقابل گوف به دست آورد و ۱۷ خطای ست اولش را به ۷ خطا رساند.

بابوس فاصله‌ای تا به دست گرفتن کنترل بازی در ست سوم نداشت؛ او در ست اول دوبار فرصت برک کردن گوف را از دست داد. در ادامه گوف سرویس‌های بسیار خوبی زد و در گیم پنجم هم دوبار دیگر از برک شدن گریخت. به مانند ست اول، در ست آخر بازی هم شاهد رالی‌های جذابی بودیم و بازهم این کوکو گوف بود که در این رالی‌ها موفق ظاهر شد. رقابت دو تنیسور در ست سوم تا نتیجه ۴-۴ پایاپای دنبال شد. گوف در این‌باره گفت:

به یاد دارم که در ست سوم خیلی دویدم؛ در چنین شرایطی فقط می‌توان راکت تنیس را بالا گرفت و به تماشای اتفاقی که می‌افتد نشست. هرچند به نظرم او در این ست اشتباهات عجیبی کرد که انگیزۀ من را افزایش داد.

بعد از اینکه بازی در این ست ۵-۴ به سود گوف دنبال می‌شد، تنیسور آمریکایی فشارش را به روی بابوس افزایش داد و دو امتیاز ابتدایی گیم را دریافت کرد؛ سپس بابوس با دو سرویس خوب نتیجه را ۳۰-۳۰ کرد اما گوف خیال شکست خوردن را نداشت و در نهایت با برخورد بک‌هند بابوس به تور، این کوکو گوف بود که در دیدار بزرگ دیگری به پیرزوی رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار