25/04/2024

تست مثبت کرونا در اولین دیدار با حضور تماشاگران در آمریکا

  • توسط فرزین
  • 05/07/2020
  • 0

پس از برگزاری اولین دیدار تنیسی که پس از پاندمی ویروس کرونا در آمریکا با حضور تماشاگران برگزار شد، مشخص شد که بازیکن حاضر در این دیدار به ویروس مبتلا بوده است.

رقابت های درفتکینگز آل امریکن تیم که روز جمعه در شهر آتلانتا برگزار شد، 450 بیننده داشت. فرانس تیافوئه که کاپیتان تیمش بود، درست پیش از حضور در آتلانتا تست داد که جواب تست او منفی بود ولی به خاطر علائمی که در او پس از بازی اول مشاهده شد، استراحت داده شد و در تست دوم، ابتلای او به کووید 10 مثبت اعلام شد.

برگزارکنندگان مسابقات در بیانیه ای اعلام کردند:” تست کرونا فرانسس تیافوئه مثبت اعلام شده است. مثل دیگر بازیکنان، تیافوئه پیش از حضور در آتلانتا تست کرونا داد و تست‌های تب سنج روزانه را پشت سر گذاشته بود. بعد از بازی، او علائمی داشت و استراحت داده شد و همچنین تست ویروس از او گرفته شد که مثبت بود. تیافوئه رقابت ها را ترک کرد و تا پایان بازی ها در محل برگزاری مسابقات حضور نخواهد داشت.

پس از اطلاع از این موضع، ما سریعا به پاکسازی و ضدعفونی کردن محل بازی پرداختیم و پروتکل ‌های لازم را اجرایی کردیم تا از شیوع ویروس در بین بازیکنان و تماشاگران جلوگیری کنیم.”

تیافوئه سپس در توئیتر موضوع را تایید کرد و به شرح آن پرداخت.  او نوشت:” متاسفانه تست من در پایان روز جمعه مثبت اعلام شد و باید از ادامه بازی ها کنار می‌کشیدم. در طول دو ماه اخیر، در فلوریدا تمرین کردم  تستم منفی بود. یک هفته پیش نیز تست داده بودم  به بیماری مبتلا نشده بودم.”

این اولین بار نیست که در این مدت، بازیکنان دنیای تنیس در حال برگزاری رقابت ها با ابتلا به بیماری کرونا روبرو شده اند. در ماه جوئن، نواک جوکوویچ و همسرش در تور آدریا به این بیماری مبتلا شدند. جوکوویچ که خود برگزارکننده رقابت ها بود، در کنار برگزاری بازی ها، یک مراسم خیریه با حضور جمعیت نسبتا زیادی ترتیب داد، همچنین در طول بازی ها، بازیکنان با یکدیگر بسکتبال بازی کرده بودند و در کلوپ های شبانه مهمانی گرفته بودند. همین موضوع باعث انتشار ویروس شد و چندین بازیکن دیگر تنیس نیز به این بیماری مبتلا شدند و انتقادات بسیاری از جوکوویچ در این مدت در شبکه های اجتماعی و روزنامه ها به چشم می‌خورد. با این حال تست اخیر او و همسرش منفی اعلام شد و مشخص شد که آنها دوره بیماری را پشت سر گذاشته اند.

تیافوئه در این رقابت ها جای خود را به کریستوفر ایبانکس خواهد داد و دیگر قادر به شرکت در آن نیست تا بیماری را پشت سر بگذارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار