28/03/2024

تجهیزات تنیس برای نوجوانان

  • توسط مریم
  • 27/05/2019
  • 0
تجهیزات تنیس

محبوبیت این ورزش باعث وجود گستره وسیعی از تجهیزات تنیس مربوط و متناسب با موقعیت شما از جمله سن، سطح مهارت ها و یا حتی سلیقه شخصی شما، شده است. چنانچه به تازگی وارد ورطه این ورزش شده اید و یا با بازیکنان جوانی که به تازگی شروع کرده اند کار میکنید، لازم است اطلاعاتی درباره تجهیزات تنیس نیز بدانید.

از آنجاییکه بازی تنیس برای پیروزی به اعتماد به نفس، تمرکز، بنیه خوب در ضربات و طاقت برای سپری کردن ست ها نیاز دارد، ورزشی ایده آل برای کودکان به شمار می رود. اگر برای کودکان خود به دنبال یک ورزش رقابتی یا ورزشی برای صبح روز تعطیل آنها هستید، تنیس میتواند گزینه خوبی به شمار رود. اما لازم است که آنها را برای شروع این ورزش به وسایل مناسب تجهیز نمایید.

1.   توپ تنیس

اینکه بازیکنان جوان تازه کار در همان ابتدای امر میتوانند از توپ تنیس زرد رنگ معمول استفاده کنند تصوری رایج اما اشتباه است. این کار به دلایل بیشماری میتواند سریعاً تاثیرات منفی بر روی بازیکنان داشته باشد و این ورزش را برایشان به فعالیتی کسل کننده تبدیل نماید. برای بازیکنان جوان تر توپ هایی با سایز های متفاوت وجود دارد.

تجهیزات تنیس- توپ

توپ های قرمز برای سنین 5 تا 8 سال مناسب است. این توپ ها آهسته تر حرکت میکنند اما برد خوبی دارند. این قابلیت نه تنها موجب بالارفتن استعدادهای بازیکن میشود بلکه با موفقیت در پرتاب ها و اعتماد به اینکه میتوانند در بازی پیروز شوند، اعتماد به نفسشان را نیز بالا می برند. توپ های نارنجی بهترین انتخاب برای سنین 9 تا 10 سال هستند، با وجود سرعت حرکت پایین، این توپ ها برای زمین های بزرگتر مناسب هستند و در آخر توپ های سبز برای سن 11 سال به بالا مناسب است تا زمانی که بازیکن آمادگی لازم برای استفاده از توپ های زرد رنگ معمول را پیدا کرده باشد.

قوانین حاکم بر بازی در این سنین چندان سخت گیرانه نیست اما لازمه عادت بازیکنان به قوانین و پیشبرد مهارت ها و تاکتیک های خود در مسیر قانون بازی میباشد.

2.     کفش تنیس

بازیکنان نوجوان بهتر است در بازی از کفش هایی که با مشخصات خاصی تهیه شده اند، به خصوص آنهاییکه سبک بوده و قابلیت حرکت سریع را برای بازیکن مهیا میکند، استفاده نمایند. ورزش تنیس به عکس العمل سریع و توانایی تغییر مسیر در پرش و همچنین قابلیت توقف سریع نیاز دارد. طبیعت سرعت طلب این بازی باعث بروز صدماتی در نواحی زانو تا مچ در بازیکنان می شود و انتخاب مناسب کفش تنیس تاثیر بسزایی در روند بهتر بازی خواهد داشت.

تجهیزات تنیس - کفش

قابلیت چرخش هوا نیز میتواند مساله مهمی در انتخاب کفش باشد. در نواحی بسیاری تنیس در تمام طول سال بازی می شود در حالی که دمای 50 یا 60 درجه برای بازی چندان بد نیست، رقابت در دمای 90 یا 100 درجه میتواند آزار دهنده باشد. استفاده از کفش هایی با سیستم چرخش هوا باعث میشود تا پا در وضعیت بهتری قرار بگیرد و بازیکن کمتر احساس گرما کند.

بهترین کیفیت کفش های تنیس را در میان برندهایی مانند نایک، آدیداس و اسیکس میتوان پیدا کرد. لزومی ندارد که در ابتدای کار از کفش هایی با قیمت بالا استفاده کنید اما میتوانید کفشی با کیفیت خوب که دارای برخی ویژگی های ذکر شده است و قیمتی منطقی نیز دارد را انتخاب نمایید.

3.     لباس تنیس

پوشش در تنیس

درحالیکه میتوانید تنیس را با لباس های معمولی ورزشی بازی کنید، گستره وسیعی از لباس های مخصوص تنیس نیز وجود دارد که میتواند کودکان شما را بیشتر به این ورزش متصل کند و باعث احساس تعلق آنها به این ورزش شوند. با وجود لباس هایی از جمله تی شرت های یقه دار، رکابی یا شلوارک های چسبان، نباید مشکل چندانی در یافتن لباس مورد علاقه آنها در این ورزش داشته باشید. به کودکانتان اجازه دهید تا لباسی را انتخاب کنند که دوستش دارند و هنگام بازی در آن احساس راحت تری دارند اما از محدودیت های احتمالی باشگاه آنها نیز اطلاع حاصل نمایید.

4.     راکت تنیس

درست مانند آنچه درباره توپ ها گفته شد، راکت تنیس نیز در سایز های متفاوتی وجود دارند که به تناسب سن و مهارت بازیکنان از یکدیگر تفکیک شده اند. برای سنین 8 سال و کمتر از آن، راکت هایی مابین 19 تا 23 اینچ قابل قبول است و بازیکنان 10 سال به پایین میتوانند از راکت های زیر 25 اینچ برای بازی استفاده کنند.

تجهیزات تنیس - راکت

استفاده از سایز مناسب راکت، بازی و پرتاب توپ را به خصوص برای بازیکنان مبتدی آسان تر خواهد کرد. با اینکه انتخاب اندازه مناسب اولین المان انتخاب راکت به شمار میرود اما نباید از کیفیت و برند مناسب برای راکت ها چشم پوشی نمود. از برندهای مطرح در این زمینه میتوان به ویلسون، دانلوپ، پرنس و بابولات اشاره کرد. ممکن است دوست داشته باشید برای شروع -تا زمانی که بدانید کودکتان قصد ادامه این ورزش را دارد یا نه- راکتی با قیمت مناسب و پایین تهیه کنید.

 

 

اگر روش نزدیک شدن به این ورزش مناسب باشد، تنیس نیز میتواند مانند بسیاری ورزش های دیگر، برای کودکان سرگرم کننده باشد. به عنوان پدر یا مادر مهیا کردن محیط و فضایی که به کودکتان در این باره قدرت انتخاب بدهد بر عهده شماست. با تهیه تجهیزات مناسب میتوانید اشتیاق آنها را فزونی بخشید. این تجهیزات چه راکتی باشد با سایز مناسب و چه توپی باشد که با سرعت کم و برد بالا، متناسب با مهارت های کودک شماست، به پیشرفت استعدادهای فرد کمک می کند و تاثیر مستقیم خود را بر روی بازی گذاشته و باعث میشود که کودکتان بیشتر از قبل به ورزش علاقه مند شود و آن را دوست بدارد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار