24/04/2024

بیوگرافی سرنا ویلیامز تنیسور آمریکایی

  • توسط ملیسا
  • 17/07/2019
  • 0

سرنا ویلیامز، تنیسور حرفه ای آمریکایی، 23 عنوان گرند اسلم و چند مدال طلای المپیک را به دست آورده است.

سرنا ویلیامز کیست؟

سرنا جماکا ویلیامز (متولد 26 سپتامبر 1981) یک تنیسور حرفه ای آمریکایی است که در دوران درخشان حرفه ای خود  بارهای زیادی را در صدر رده بندی تنیس زنان (WTA) قرار گرفته است. ویلیامز در سن سه سالگی تمرین تنیس شدید را آغاز کرد. او موفق به کسب اولین قهرمانی بزرگ خود در سال 1999 شد و حرفه ی Grand Slam را در سال 2003 به پایان رساند. در کنار موفقیت فردی او، سرنا با خواهرش ونوس ویلیامز همکاری کرد تا برنده یک سری عناوین دوگانه شوند. در سال 2017، خواهر بزرگش را در رقابت های اوپن استرالیا شکست داد تا 23 امین عنوان Grand Slam تک نفره را در دوره ی فعالیتش از آن خود کند.

سرنا ویلیامز کی و کجا متولد شد؟

سرنا ویلیامز در 26 سپتامبر 1981 در ساگینا، میشیگان متولد شد.

گرند اسلم های سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز در طول دوران فعالیت خود  با کسب 23 عنوان گرند اسلم رکورد دار این عنوان شده، که در سال 1999 با عنوان Open U.S  آغاز شد. اخیر ترین پیروزی او در استرالیا اوپن 2017  بود، زمانی که او رکورد استفی گرف را برای بیشترین بردهای دوران شکست.

سرنا و خواهر بزرگتر او، ونوس ویلیامز (متولد 1980) توسط پدر خود از سن 3 سالگی برای ورزش تنیس آموزش داده شدند. با استفاده از سبک خاص بازی خود، ونوس و سرنا شکل  ورزش خود را تغییر دادند. توانایی و تسلط آن ها در بازی رقبایشان را در هم می شکست، استایل وسبک خاصشان آن ها را در زمین بازی به ستاره تبدیل کرد. این خواهران صمیمی بیش از دوازده سال در باغ های پالم بیچ در فلوریدا باهم زندگی می کردند، اما پس از آنکه Serena در دسامبر 2013 یک عمارت در نزدیکی ژوپیتر خریداری کرد، مسیرشاند از هم جدا شد.

در سال 1999، سرنا خواهرش ونوس  را در مسابقه Grand Slam شکست داد و اولین قهرمانی خانوادگیشان را با از آن خود کردن عنوان U.S. Open رقم زد. این برد  پیروزی قدرتمند و پرقدرت برای هر دو خواهر ویلیام جایگاه بالا و مهمی به وجود آورد.

در سال 2008، سرنا و ونوس برای دریافت دومین مدال طلای المپیک زنان در بازی های پکن شرکت کردند. سال بعد، Serena و Venus سهام دلفین های میامی را خریداری کردند تا اولین زنان آفریقایی آمریکایی باشند که دارای بخشی ازسهام یک تیم NFL هستند.

در بازی های المپیک تابستانی 2012، سرنا چهارمین مدال طلای المپیک خود را به همراه هم تیمی خود، خواهرش ونوس با شکست دادن ستارگان جمهوری چک Andrea Hlavackova و Lucie Hradecka در رقابت های دو نفره ی زنان دریافت کرد.

ویلیامز، به دنبال جمع آوری مدال های خود در تابستان سال 2015، در رقابت با خواهر بزرگش ونوس، برای پیشرفت در دور چهارم ویمبلدون، مجبور شد بر او غلبه کند. چند روز بعد او گاربین مگووروزا را در فینال شکست داد تا دومین  “Serena Slam” شغلش را به دست آورد و تبدیل به قدیمی ترین قهرمان یونایتد Grand Slam در دوران باز شود.

در 2015 U.S. Open، ویلیامز دوباره با ونوس در یک مسابقه سخت نیمه نهایی قرار گرفت، این بار در مرحله سوم تصمیم گیری قرار گرفت. نتیجه این دو برد از تقویم سال گرند اسلم بود،  شاهکاری که تنها توسط سه زن در تاریخ ورزش انجام شده است. اما اینگونه نشد. Roberta Vinci، رتبه 43 را در جهان به دست آورد، و موفق شد ویلیامز را با نتیجه 2-6، 6-4، 6-4 در نیمه نهایی شکست دهد

فقط چند ساعت پس از پیروزی وی در ویمبلدون در سال 2016، سرنا و خواهر بزرگتر او ونوس دوبرابر قهرمانی را به دست آوردند و ششمین ویمبلدون با هم برنده شدند.

در بازی های المپیک تابستانی 2016 در ریو، خواهران ویلیامز دچار ناراحتی تکان دهنده ای شدند که از رقابت های دو نفره زنان در بازی های المپیک ریو توسط لوسی صفارووا و باربارا استریکوا حذف شدند. خواهرهای ویلیامز در ابتدا در رده ی اول قرار داشتند، یک رکورد المپیک 15-0 داشته و سه بار پیش از آن مدال طلا را از آن خود کرده بودند.

ویلیامز موفق به کسب پیروزی تاریخی دراوپن استرالیا  2017  شد و عنوان 23rd Grand Slam را پس از شکست دادن خواهرش ونوس با امتیاز 6-4 6-4، بدست آورد.

با پیروزی 23 خود، او از  Steffi Graf فراتر رفت و رتبه اول جهان را دستگیر کرد.

ویلیامز در سخنرانی بعد از پیروزی اش، از خواهرش به عنوان منبع الهام خود یاد کرد. او گفت: “من واقعا دوست دارم این لحظه را به  ونوس تبریک بگویم، او یک انسان فوق العاده است. ”   امکان نداشت که  بدون اومن در این رکورد قرار بگیرم، امکان نداشت حتی اولین مدالم را بدون او بگیرم. او الهام بخش من است، او تنها دلیل آن است. من امروز اینجا ایستاده ام و تنها دلیل آن وجود خواهرهای ویلیامزبوده است “

مراسم عروسی سرنا ویلیامز و همسرش

سرنا ویلیامز و همسرش

در دسامبر 2016، ویلیامز پیشنهاد ازدواج یکی از سهامداران Reddit آلکسی Ohanian، که تحت نام “Kn0thing” در سایت شناخته می شود، را قبول کرد. در 16 نوامبر 2017، ویلیامز و اوهانیان در مرکز هنرهای معاصر نیواورلئان، لوئیزیانا، ازدواج کردند. سرنا لباس طراحی سارا برتون خیره کننده ای را از برند الکساندر مک کوئین پوشیده بود و لیست مهمانان  شامل افراد مشهوری چون Beyonce، Kim Kardashian West و Eva Longoria بود.

فرزند سرنا

در آوریل 2017، ویلیامز در یک پست در Snapchat اشاره کرد که باردار است و شکمش را با عنوان “20 هفته” نشان می داد، هرچند این پست چند دقیقه بعد حذف شد.

ویلیامز واقعا باردار بود و در اول سپتامبر دخترش الکسلی المپیا عهانیان جونیور را به دنیا آورد. تنیسور معروف با فرزند خود در اینستاگرام عکسی منتشر کرده و ماجرای بارداری خود را در ویدیویی که در وب سایت و یوتیوب منتشر شده است به اشتراک گذاشت.

ویلیامز در مصاحبه ای برای مجله ی ووگ فوریه 2018 اعلام کرد که همراه با به دنیا آمدن الکسیس المپیا دچار مشکلات جدی در سلامتش شد. پس از انجام اورژانسی سزارین، ویلیامز ناگهان ضعف تنفس را تجربه کرد، که منجر به کشف لخته های خون در ریه ها شد. علاوه بر این، پزشکان یک هماتوم بزرگ در شکم او پیدا کردند که از طریق خونریزی در محل بخیه سزارین او ایجاد شده بود.

پس از چندین عمل جراحی، ویلیامز پس از یک هفته توانست به خانه برگردد. با این حال او پس از آن به مدت شش هفته تحت استراحت مطلق بود، که باعث شد در زمانی که تمایل به رسیدگی به نوزاد تازه متولد شده اش داشت، نا توان باشد. با وجود تاثیرات منفی عاطفی، او به ووگ گفت که مایل است تعداد بیشتری فرزند به دنیا بیاورد اما عجله ای برای این کار ندارد.

سرمایه کلی سرنا ویلیامز

پس از برنده شدن 23 امین عنوان گرند اسلم در اوپن استرالیا، در ژوئن 2017 مجله فوربس ارزش خالص سرنا ویلیامز را 27 میلیون دلار اعلام کرد. در حرفه او 84 میلیون دلار  جایزه تقریبا 50 میلیون دلار بیشتر از هر تنیس باز دیگری میان زنان است. او همچنین دارای بیش از دوازده تاییدیه از جمله Intel، Tempur-Pedic، Nike، Beats By Dre، Gatorade و JP Morgan Chase است.

کودکی و خانواده

جوان ترین ها از بین پنج فرزند  ریچارد و اوراسن ویلیامز، سرنا ویلیامز و خواهرش ونوس بودند که در کنار هم تبدیل به ستارگان دنیای تنیس شدند.

پدر سرنا – یکی از متصدیان سابق لوئیزیانا تصمیم گرفت تا دو دختر جوانش را به موفقیت برساند – از آنچه که از کتاب ها و فیلم های تنیس گرفته شده بود استفاده کرد تا سرنا و ونوس را دربازی تنیس آموزش دهند. از سن سه سالگی، سرنا و خواهرش در یک زمین تنیس نزدیک خانه شان در کامپتون، روزانه دو ساعت به همراه پدرشان تمرین می کردند.

این  که خانواده او به کامپون نقل مکان کرده بوند، تصادفی نبود. ریچارد ویلیامز،  می خواست دخترانش را در معرض احتمالات بد زندگی قرار نگیرند و “تنوانند سخت کار کنند و تحصیل کنند”. در آن منطقه سرنا و ونوس در شرایط سخت مسیرشان در بازی تنیس را ادامه دادند و حسابی آبدیده شدند.

در سال 1991، سرنا در رده یازدهمین دوره مسابقات تنیس جوانان ایالات متحده آمریکا 46-3 بود و رتبه اول را  در رده زیر 10 سال کسب کرد. پدر او احساس کرد دخترانش نیاز به آموزش بهتر برای تبدیل شدن به تنیسور حرفه ای داشتند، به همین علت دوباره به همراه خانواده اش نقل مکان کرد – این بار به فلوریدا. در آنجا، ریچارد بعضی از مسئولیت های مربیگری او را رها کرد، اما همچنان مدیریت برنامه های سرنا و ونوس را به عهده داشت. برای جلوگیری از  مصدوم و خسته شدن دخترانش، او برنامه مسابقات آن ها را کاهش داد.

اسلم سرنا

در سال 1995 سرنا  تبدیل به یک بازیکن حرفه ای شد. دو سال بعد، او در رتبه بندی جهانی از رتبه 304 به 99 ارتقا یافت. یک سال بعد از دبیرستان فارغ التحصیل شد و تقریبا بلافاصله یک قرارداد 12 میلیون دلاری  با پوما امضا کرد.

در سال 2002، سرنا برنده اوپن فرانسه، U.S.  اوپن، و ویمبلدون شد، و ونوس را در مرحله نهایی مسابقات شکست داد. او در سال 2003 نخستین بازی خود را در استرالیا پیروز شد که او را به یکی از تنها شش زن در رقابت های آزاد  برای تکمیل حرفه ای گراند اسلم، تبدیل کرد. این پیروزی همچنین او را به هدفش که حفظ چهار عنوان اصلی به طور همزمان بود، رساند و این را “Serena Slam” نامگذاری کرد.

در اوت 2003 سرنا تحت عمل جراحی زانو قرار گرفت و در ماه سپتامبر خواهر ناتنی او Yetunde Price در لس آنجلس کالیفرنیا کشته شد. سه سال بعد، به نظر می رسید سرنا به دلیل مصدومیت و شکست های عاطفی، ضعیف شد و رتبه اش به 139 افت کرد.

سرنا اعتقادش به یهود را به اندازه سفر سرنوشت سازش به آفریقای جنوبی برای تقویت اراده اش، تاثیر گذار می دانست. او در سال 2008 برنده U.S. Open شد. ویلیامز تا سال 2009 جای خود را در رتبه بندی های جهانی قرار داده و در سال 2009 نیز برنده مسابقات استرالیا و ویمبلدون شد. او همچنین مسابقات دوگانه در استرالیا و ویمبلدون را در آن سال برنده شد.

صلاحیت

در سپتامبر 2009 سرنا تیتر اخبار شد. هنگامی که داور خط در دقایق آخر بازی نیمه نهایی سرنا مقابل کیم کلیجسترز در رقابت های u.s.  اوپن  خطای پا برای سرنا گرفت، او بر سر داور داد زد و شروع به فحاشی کرد. و طبق گفته های خود داور عصبانیت سرنا حتی شامل تهدید جانی برای داور بود.

ویلیامز اتفاقی که افتاده بود را از زبان خود تعریف کرد و این اتهام  که او زن را تهدید کرده بود را رد کرد. اما این حادثه عاقبت خوبی برای سرنا نداشت و نظر طرفداران تنیس و انجمن تنیس ایالات متحده را عوض کرد وباعث شد که او 10،000 دلار جریمه شود . دو ماه بعد، او به مدت دو سال محکوم شد و 82.500 دلار دیگر به کمیته گراند اسلم پرداخت کرد که بزرگترین مجازات در تاریخ تنیس محسوب می شود.

اوایل سال 2010، سرنا در مسیر بازگشت به اوج بود، پیروزی در بازیهای تک نفره استرالیا و مسابقات دوگانه و همچنین چهارمین قهرمانی ویمبلدین خود را در مسابقات تک نفره بدست آورد.

مصدومیت ها و شایعات بازنشستگی

در سال 2011، ویلیامز از تعدادی خطر جسمانی رنج می برد، اینکه پزشکان یک لخته خون را در یکی از ریه های او یافتند، او را از تنیس برای چندین ماه دور نگه داشت. پس از درمان های متعدد، از جمله یک جراحی برداشت هماتوم، این شایعه گسترش یافت که آیا ویلیامز از ورزش بازنشسته خواهد شد.

سلامت ویلیامز تا سپتامبر 2011 بهبود یافت، و  در U.S. Open قبل از باخت به سامانتا استوسور در فینال بود درست شبیه خود قدیمش بود.

ویلیامز در سال 2012 ور رقابت های اوپن فرانسه با شکست مواجه شد و برای اولین باردر یک تورنمنت بزرگ بازنده شد. اما او در ماه ژوئیه 2012 در لندن در صدر قرار گرفت و آگنیسکا رادوانسکا 23 ساله را در یک ست سه تایی هیجان انگیز شکست داد تا عنوان پنجمین ویمبلدون و اولین قهرمانی مهم خود را در دو سال بدست آورد.

در بازی های المپیک تابستانی 2012، ماریا شاراپووا را شکست داد تا اولین مدال طلای خود را در رقابت تک نفره زنان دریافت کند.

عنوان 15 ام و 16 ام سرنا اسلم

ویلیامز روند پیروزی اش را در رویداد گرند اسلام بعدی خود ادامه داد. در سپتامبر 2012، ویکتوریا آذرنکا، رقیب خود را به شکست داد و عنوان تکنفره را در افتتاحیه ایالات متحده بدست آورد. به نقل از  USA Today، ویلیامز مطمئن نبود که بتواند پیروز شود. “من صادقانه نمی توانم باور کنم که من برنده شدم. من واقعا سخنرانی دوم شدن خودم را آماده کردم، چون فکر می کردم که پسر، او خیلی عالی بازی می کند. “

در این زمان، ویلیامز 15 عنوان انحصاری گرند اسلام تکنفره و 13 عنوان گرند اسلم دو نفزه را بدست آورده بود.  ویلیامز یک بار در مورد جای خودش در دنیای تنیس گفت: “من می خواهم از خودم اثری بگذارم. و فکر می کنم واضح است که این کار را انجام می دهم به خاطر این واقعیت که من در تنیس کار متفاوتی انجام می دهم. اما فکر نمی کنم بتوانم به پای کسی مانند Martina Navratilova برسم – من فکر نمی کنم که من به اندازه او طولانی بازی کنم – اما چه کسی می داند؟ من فکر می کنم که از خودم اثری خواهم گذاشت. “

در ژوئن 2013، ویلیامز دومین عنوان فرانسوی خود را به همراه 16 عنوان گرند اسلم خود، در پیروزی 6-4، 6-4 در مقابل  شاراپووا به دست آورد. ویلیامز در مصاحبه ای با ESPN پس از بازی گفت: “من هنوز در مورد این ضرر و زیان سال گذشته کمی ناراحت هستم.” “اما برایز من مهم این است که چگونه بهبود می یابم. من فکر می کنم همیشه گفته ام  قهرمانی در مورد تعداد برد ها نیست، بلکه مربوط به آن است که چگونه از ضعف های خود سربلند بیرون می آیید، چه از یک آسیب است و چه ازیک باخت “

باخت در ویمبلدون و برد در U.S. Open  سال 2013

تقریبا یک ماه بعد، ویلیامز در ویمبلدون رقابت کرد، جایی که او در دور چهارم دچار یک باخت شوک برانگیز (6-2، 1-6، 6-4) به سابین لیسیکی آلمانی با رده بندی 23 شد.

ویلیامز به خبرگزاری Sports Illustrated گفت: “من فکر نمی کنم این شوک بزرگی باشد. [لیسکی] یک بازیکن عالی است. رتبه بندی او هیچ تاثیری بر آنچه او باید باشد ندارد. او باید در رنک بالاتری رتبه بندی شود. او یک بازیکن فوق العاده  است که به خوبی در چمن بازی می کند. “

ویلیامز در 2013 U.S. Open، بازی قوی از خود نشان داد. او در دور چهارم رقیب جوانش، اسلون استیون را شکست داد. این دومین سال متوالی بود که این دو در فینال مقابل هم قرار گرفتند.

20 امین گرند اسلم

ویلیامز در سال 2014 با شکست دادن دوست خوبش کارولین وزنیکی، سومین سری مسترینگ و ششمین عنوان خود را در سال 2014 به دست آورد. مسیر برد های او به سال جدید رسید، زیرا او شاراپووا را شکست داد و برنده مسابقات قهرمانی استرالیا در سال 2015 شد. در ماه ژوئن در رقابت های آزاد فرانسه، ویلیامز موفق به غلبه بر بیماری خود شد  و توانست در این مسابقات  برای سومین بار برنده شود و  20 امین عنوان Grand Slam را دریافت کند.

او بعد از پیروزی اش در فرانسه، گفت: “هنگامی که من یک دختر کوچک بودم، در کالیفرنیا، پدر و مادر من می خواستند من را به تنیس متمایل کنند.” “و اکنون من اینجا هستم، با 20 عنوان گرند اسلم.”

بردها و باخت های 2016

ويليامزدر فينال مسابقات استراليا در سال 2016 بازي کرد و در آن سه بازي را به آنجليک کربر از دست داد. او پس از دریافت عنوان WTA با  تعداد 70  پیروزی در رقابت های آزاد ایتالیا، با مگووروزا به  بازی نهایی فرانسه رفت، اما این بار به بازیکن اسپانیایی در دست های مستقل، شکست خورد.

در 9 ژوئیه 2016، ویلیامز راه خود را به پیروزی پیدا کرد، پیروزی های 7-5، 6-3 در مقابل کربر در ویمبلدون باعث شد  22 امین عنوان قهرمانی اش را کسب کند. ویلیامز با پیروزی تاریخی خود، با Steffi Graf  برای بیشترین  قهرمانی در دوره آزاد تنیس حرفه ای، که در سال 1968 آغاز شد، برابر شد.

ویلیامز به خبرنگاران گفت: “من قطعا شبهای بیخوابی با مشکلات زیادی داشتم، خیلی نزدیک بودم و احساس می کردم نمی توانم به آن برسم” “در این تورنمنت من با ذهنیت های مختلفی وارد شده ام. در ملبورن، من فکر می کردم که من خوب بازی کردم اما آنجلیک خیلی خوب بازی کرد و بهتر بود. بنابراین می دانستم که باید بهتر از این باشم. باید آرام باشم و تنیسی را بازی کنم که برای بیش از یک دهه بازی می کردم “

ویلیامز در سال 2016 در U.S. Open در یک بازی دیگر شکست خورد. و رقابت را پس از آنکه از کارولینا پیلسکوا در مسابقه نیمه نهایی شکست خورد، ترک کرد. با این باخت، او همچنین رنک شماره 1 را که  برای 186 هفته نگه داشته بود؛ از دست داد.

23 امین گرند اسلم، حاملگی و زایمان

ویلیامز در سال 2017 به استرالیا بازگشت  تا 23 امین عنوان گرند اسلم خود را به دست آورد. ویلیامز بعدا در همان سال اعلام کرد که او در طی بازی دو ماهه باردار بود. او در ماه سپتامبر دخترش را به دنیا آورد و در اواخر دسامبر 2017 به زمین بازگشت، با این امید  که به موقع برای رقابت های آزاد استرالیا آماده باشد.

با این حال ویلیامز در اوایل سال 2018 از مسابقات بزرگ گرند اسلم خارج شد و خاطرنشان کرد او هنوز پس از تولد دخترش در ماه سپتامبر آماده نیست. او گفت: “من می توانم رقابت کنم، اما من نمی خواهم به رقابت بپردازم، من می خواهم که خیلی بهتر از آن عمل کنم و برای انجام این کار، به زمان بیشتری نیاز دارم.”

ویلیامز در نهایت در 11 فوریه به رقابت بازگشت، او با هم تیمی ونوس برای بازی های دوگانه در رقابت های فدراسیون شرکت کرد. به نظر میرسید ویلیامز در رقابت آزاد فرانسه به فرم خود برگشته تا اینکه در مسابقه چهارمین دور قهرمانی خود با شاراپووا  دچار آسیب ناشی از جراحت جلوگیری کند. او پس از تساوی در بازی برگشت،  در رقابت ویمبلدون در ماه ژوئیه به پیروزی رسید و  در نهایت با شکست در مقابل Kerber از رقابت ها خارج شد.

ویلیامز در پایان ماه، درست قبل از یک مسابقه در برابر یوهانا کنتا پ کالیفرنیا در موبالدا ، متوجه شد که مردی که خواهرش را به قتل رسانده بود، سه سال کمتر از حکم کاملش آزاد شد. ویلیامز پس از آن چند شکست متوالی  خورد و بعدا به او مجله تایم گفت که چقدر این خبر در طول مسابقه او را تضعیف روحیه کرد.

فقط یک سال پس از زایمان، ویلیامز در فینال سال 2018 آزاد U.S.  در طول مسابقه نهایی مقابل نائومی اوزاکا در ژاپن، پس از اینکه طبق نظر داور پاتریک موراتوگلو، با حرکات دست برای او سیگنال فرستاد؛ با اختلافات شدیدی با داور روبرو شد، بنابراین داور به او خطای نقض مربیگری داد.

ویلیامز هر گونه تقلب را رد کرد و او را به جنسیت زدگی متهم کرد و به شخصیت او حمله کرد. او گفت “شما به من یک عذرخواهی بدهکارید!” . ویلیامز پس از آن  یک بار برای شکستن راکت خود و یک بار برای فحاشی جریمه شد. اوزاکا مسابقه را 6-2، 6-4 را برنده شد و ویلیامز بعد از این حادثه 17،000 دلار جریمه شد.

ویلیامز در رقابت های سال 2019  استرالیا، محل دریافت گراند اسلم قبلی اش، در بازی  در برابر کارولینای پیلسکووا جمهوری چک به بازی های یک چهارم نهایی راه یافت. با این حال او با وجود اینکه 5-1 در ست سوم جلو بود، شکست خورد، این فروپاشی  برای یک قهرمان شناخته شده خیره کننده بود. چند ماه بعد، ویلیامز در سومین دورازافتتاحیه فرانسوی در مقابل  صوفیه کنن 20 ساله آمریکایی شکست خورد.

تلویزیون، کتاب، مد و لباس

سرنا با ورود به دنیای تلویزیون، فیلم و مد و لباس، ثابت کرد که توانایی‌های بیشتری از بازی تنیس دارد. او برای برند فرانسوی یک لاین لباس طراحی کرد و در سال ۲۰۰۲ نیز مجله «پیپل» نام او را در لیست ۲۵ شخصیت جذاب خود قرار داد. بعدها یک مجله دیگر نام او را در لیست ۵۰ فرد الهام‌بخش آفریقایی آمریکایی قرار داد. او همچنین در تلویزیون هم حضور پیدا کرده است و از صدایش نیز سریال تلویزیونی مشهور «سیمپسون‌ها» استفاده شده است.

این ستاره دنیای تنیس همیشه به دنبال ایجاد فرصتهای آموزشی برای جوانان فقیر در سراسر جهان بود، به همین دلیل بنیاد سرنا ویلیامز را تشکیل داد و مدارسی را نیز در آفریقا تاسیس کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار