28/03/2024

بیوگرافی آلتی گیبسون : ورزشکار، بازیکن تنیس و گلف

  • توسط مریم
  • 15/05/2019
  • 0
بیوگرافی آلتی گیبسون ل

آلتی گیبسون اولین بازیکن تنیس آمریکایی- آفریقایی بود که در ایالات متحده مسابقه می داد. در مسابقات قهرمانی ملی در سال 1950 ، او اولین بازیکن سیاه پوست برای رقابت در ویمبلدون در سال 1951 بود. او همچنین موانع نژادی در گلف حرفه ای را از میان برداشت. در مقاله زیر در مورد زندگینامه و بیوگرافی آلتی گیبسون یکی از بزرگترین تنیسورهای خانم در قرن بیستم بوده است.

خلاصه بیوگرافی آلتی گیبسون

آلتی گیبسون در 25 آگوست سال 1927 در کارولینای جنوبی متولد شد. در اولین سالهای زندگی خود، عشق به ورزش را گسترش داد. استعداد بزرگ او در تنیس بود، اما در دهه 1940 و دهه 50، اکثر مسابقات قهرمانی برای آمریکایی های آفریقایی محدود شد. گیبسون بازی می کرد (و برنده می شد) تا زمانی که مهارت هایش دیگر قابل انکار نبود و در سال 1951، او اولین آفریقایی آمریکایی بود که در ویمبلدون بازی کرد. سال 1957 گیبسون در بازی انفرادی و دو نفره زنان ویمبلدون برنده شد و سال 1958 در ایالات متحده قهرمان شد.

دوران کودکی آلتی گیبسون

آلتی نیل گیبسون در 25 آگوست سال 1927 در Silver، کارولینای جنوبی متولد شد. گیبسون در مسیر جدیدی در ورزش تنیس درخشید. برنده شدن در برخی از بزرگترین عناوین ورزشی در دهه 1950، و همچنین شکستن موانع نژادی در گلف حرفه ای از دستاوردهای او بود. در سنین جوانی، با خانواده اش به هارلم ، محله ای در شهر نیویورک مهاجرت کرد. زندگی گیبسون در این زمان، دشواری های خود را داشت. خانواده اش در تلاش بودند تا به مشکلات خاتمه بدهند درحالیکه زمانی با کمک های مردمی زندگی می کردند. گیبسون در کلاس های مدرسه تلاش کرد و اغلب به صورت جهشی درس خواند. با این حال، به بازی های ورزشی، مخصوصا تنیس روی میز، علاقه داشت و خیلی زود خود را به عنوان یک قهرمان محلی تنیس روی میز نشان داده و معرفی کرد. سرانجام، آهنگساز، بادی واکر متوجه مهارت های او شده و از او دعوت کرد تا در باشگاه های محلی بازی کند. پس از پیروزی در چندین مسابقات میزبانی شده توسط بخش تفریحی محلی، گیبسون در سال 1941 به مجموعه ورزشی تنیس در رودخانه هارلم معرفی شد.
به طور غیرقابل باوری، فقط یک سال پس از بدست گرفتن راکت برای اولین بار، او در مسابقات محلی که توسط انجمن تنیس آمریکایی، یک سازمان آفریقایی-آمریکایی که برای حمایت از مسابقات برای بازیکنان سیاهپوست تاسیس شده بود، برنده شد. او دو عنوان دیگر ATA را در سال 1944 و 1945 از آن خود کرد. سپس ، با از دست دادن یک عنوان در سال 1946، گیبسون 10 قهرمانی را از 1947 تا 1956 به دست آورد.
در میان این پیروزیها، او در تاریخ، عنوان اولین بازیکن تنیس آفریقایی-آمریکایی در رقابت مسابقات قهرمانی ملی ایالات متحده در سال 1950 و ویمبلدون در سال 1951 را از آن خود کرد.

بیوگرافی آلتی گیبسون ق

گذری کوتاه بر موفقیت های آلتی گیبسون

موفقیت گیبسون در مسابقات ATA راه را برای او در دانشگاه فلوریدا A & M در یک بورس تحصیلی ورزشی باز کرد. او در سال 1953 از مدرسه فارغ التحصیل شد، اما در تلاش بود که تحصیل خود را ادامه دهد. در یک لحظه، او حتی فکر کرد که تمام ورزش ها را برای پیوستن به ارتش ایالات متحده کنار گذارد. او می بایست با در نظر گرفتن این حقیقت که دنیای تنیس به وی وابسته است تصمیم مناسبی بگیرد. ورزش با مدیریت سفید پوست ها و چیرگی سفید پوست ها در ایالت متحده امریکا و همچنین در کشورهای اطراف جدا شده بود. نقطه شکست در سال 1950 به وقوع پیوست، زمانی که آلیس ماربل ، برنده سابق شماره 1 تنیس ، یک متنی را در مجله آمریکایی تنیس نوشت و درخواست نادیده گرفتن بازیکن با استعداد “گیبسون” در بهترین مسابقات قهرمانی جهان را داشت. نوشته ماربل مورد توجه قرار گرفت و در سال 1952 – فقط یک سال پس از تبدیل شدن به اولین بازیکن سیاه پوست برای رقابت در ویمبلدون گیبسون- جزء 10 بازیکن برتر در ایالات متحده بود. او تا سال1953 توانست مقام بالاتری بدست آورد و به شماره 7 برسد.

در سال 1955، گیبسون و بازی او توسط انجمن تنیس چمن ایالات متحده حمایت شد و او را به بسیاری از کشورهای جهان از طریق تور سازمان ایالت متحده فرستادند. در جاهایی مانند هند، پاکستان و بارما رقابت کرد. گیبسون با اندازه 5 پا 11 اینچ و دارای توانایی عالی و مهارت های ورزشی، به دنبال پیروزی بزرگتر بود. در سال 1956، زمانی که او در French Open برنده شد ، به دنبال آن در سالهای 1957 و 1958 در ویمبلدون و ایالت متحده عنوان قهرمانی بدست آورد (در سال 1957 در مسابقات انفرادی و دو نفره زنان ویمبلدون عنوان قهرمانی را به دست آورد، که هنگام بازگشت به خانه خود در شهر نیویورک، رژه تیک تاک برای او جشن گرفت.) در مجموع، گیبسون 56 مسابقات تک نفره و دونفره قبل از سال 1959 را از آن خود کرد. با این حال، گیبسون نقش پیشگام را ایفا کرد. “من هرگز خودم را به عنوان یک جنگجوی صلیبی در نظر نگرفته ام” او در زندگینامه خود در سال 1958 می نویسد، من همیشه می خواستم برای خود کسی باشم. “من به طور آگاهانه ضرب و شتم را به هیچ وجه برای هیچ کس، حتی برای سیاه پوست در ایالات متحده نمی خواهم.”

موفقیت تجاری آلتی گیبسون

به عنوان یک حرفه ای، گیبسون همچنان برنده شد – او در سال 1960 عنوان برگزیده را به دست آورد – اما همانطور که پول دارای اهمیت است، او شروع به درآمد زایی کرد. گزارش شده است که به او مبلغ 100000 دلار برای بازی در سری مسابقات قبل از بازی های هارلم Globetrotter پرداخت شد. بعد از مدت کوتاهی مقام برگزیده گلف به گیبسون اعطا شد. وی دوباره تاریخ ساز شد و به عنوان اولین زن سیاهپوست در مسابقات تور برنده شد. اما با باخت در رشته ورزشی که او در مجموعه ورزشی داشت سرانجام به تنیس بازگشت. در سال 1968، با ظهور “دوران بازگشایی” تنیس، گیبسون سعی کرد موفقیت های گذشته خود را تکرار کند. او خیلی مسن بود و بسیار آهسته قدم بر می داشت هرچند که هماهنگی خود را با رقبای جوانتر حفظ کرد.
پس از بازنشستگی او، در سال 1971، گیبسون در تالار بین المللی تنیس مشهور شد. با این حال، از طریق برخی از جایگاه های خدماتی، ارتباط او با ورزش حفظ شد. از سال 1975، به مدت 10 سال به عنوان هیئت مدیره ورزشکاران در ایالت نیوجرسی خدمت کرد. او همچنین عضو شورای فرمانداری در مورد آمادگی جسمانی بود.

مبارزات بعدی آلتی گیبسون

اما همانند دوران کودکی ، چند سال آخر گیبسون نیز با سختی و مشکلات گذشت. او قبل از بیلی ژان کینگ ، تقریبا ورشکست شد و دیگران برای کمک به او پیشقدم شدند. سلامتی او نیز کاهش یافت ، طوری که دچار سکته مغزی شده و مشکلات قلبی جدی را تجربه کرد. سرانجام در 28 سپتامبر 2003، گیبسون به دلیل مشکلات تنفسی، در شرق اورنج، نیوجرسی دار فانی را وداع گفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار