20/04/2024

دانستنی | آشنایی با بیماری شایع آرنج بازیکنان تنیس

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 10/01/2021
  • 0
بیماری شایع آرنج بازیکنان تنیس

یکی از مسائلی که باید در ورزش تنیس به آن توجه داشت، حفظ سلامتی و شادابی اعضای بدن است چرا که در این ورزش نیز بیماری‌های شایعی به چشم می‌خورد که باید در صورت امکان از بروز آنها جلوگیری کرد. در این مطلب تنیس فارسی قصد داریم شما را با بیماری شایع آرنج بازیکنان تنیس آشنا کنیم.

ورود به سایت بتکارت

بیماری شایع آرنج بازیکنان تنیس چگونه ایجاد می‌شود؟

تنیس نیز همانند ورزش‌های دیگر در سراسر جهان از محبوبیت بالایی در بین ورزشکاران برخوردار است و اکثر مردم چه به صورت حرفه‌ای و چه تفریحی به انجام این بازی می‌پردازند. این ورزش نیز مانند سایر ورزش های راکتی دیگر در عین سادگی احتیاج به یادگیری اصول و مقرارات خود را دارد. باید شخصی که به بازی کردن تنیس مشغول می شود، تمام نکات اولیه آموزشی و حتی مراقبتی از بدنش را بداند و به آن عمل کند تا بتواند از ورزش کردن بدون اینکه دچار حادثه و آسیبی شود لذت ببرد. بیماری شایع آرنج بازیکنان تنیس یکی از بیماری های شایع ورزش تنیس است که باعث درد شدید در ناحیه آرنج تنیس باز می شود. با بررسی های انجام شده مشخص شده است که این بیماری اغلب برای افرادی پیش می آید که به صورت حرفه ای تنیس بازی نمی کنند و در بازی تفریحی که انجام داده اند دچار این مشکل یا بیماری شده اند به همین خاطر کسانی که قصد دارند این ورزش را به صورت سرگرمی و تفریحی انجام دهند باید از این موضوع آگاهی داشته باشند.

بیماری شایع آرنج بازیکنان تنیس

بیشتر بخوانید: دانستنی | برنامه غذایی بازیکنان تنیس چگونه است؟

بعد از تحقیقات انجام شده توسط پزشکان ارتوپد دلیل بیماری شایع آرنج بازیکنان تنیس مشخص شده است. پزشکان دلیل این بیماری را پارگی های ریز زیاد بعضی از تاندون های آرنج، در برخورد با آرنج دست، ایجاد درد یا حتی خون ریزی در این ناحیه می‌دانند. محل دقیق این درد در قسمت برجستگی انتهای استخوان بازو در سمت بیرونی آرنج است که در هنگام حرکت دادن راکت تنیس و پرتاپ کردن توپ به سمت حریف، این درد دو چندان می شود و تنیس باز را دچار مشکل می کند. اگر نحوه صحیح دست گرفتن راکت و زدن ضربه را تنیسور نیاموخته باشید، احتمال زیادی دارد که به این بیماری دچار شوید. ولی این بیماری تنها مختص به تنیسور بازان نیست و تمام افراد مانند: کارگران، زنان خانه دار یا حتی کسانی که اجسام سنگین را بی محابا بلند می کنند، می توانند به این بیماری دچار شوند چرا که به صورت موقتی این کارها را انجام داده و آرنج خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

بیماری شایع آرنج بازیکنان تنیس

به گفته همین پزشکان ارتوپد اصولا کسانی که از آمادگی جسمانی زیادی برخوردار نیستند دچار این مشکل خواهند شد و این افراد بالای ۴۰ سال سن دارند. زنان و مردان تنیسور بازی که برای تفریح با بدنی بدون آمادگی در اصطلاح سرد به یکباره شروع به تنیس بازی می کنند و با راکتی خارج از توان خود ضربه های محکمی می زنند، دچار آرنج درد شدیدی می شوند که اغلب به درمان های طولانی مدتی دارد. گاهی شاید با یک بار بازی کردن بدون آمادگی متوجه دردی در این ناحیه نشوید، ولی امکان پارگی متعدد ولی در عین حال ریز مویرگ ها و تخریب تاندون ها وجود دارد که با ادامه دادن بازی تنیس با این روش حتما به بیماری شایع آرنج بازیکنان تنیس دچار خواهید شد.

ضمن این که فراموش نکنید که برخی ورزش‌ها همانند تأثیر شنا در ورزش تنیس از زبان اندرو فیتزپاتریک می‌توانند در این ورزش و برای ورزیده نگه داشتن بدن بسیار موثر باشند.

بیماری شایع آرنج بازیکنان تنیس

به همین خاطر بیشترین آمار در معرض این بیماری قرار گرفتن مختص کسانی است که به روش غیر استاندارد به بازی کردن تنیس می‌پردازند و حتی از ابزار مناسب مثل راکت مناسب برای این کار استفاده نمی‌کنند. اگر شما در هنگام تنیس بازی کردن، گرم کردن بدن و نکاتی که به آنها اشاره شد را رعایت نکنید، حتما دچار این بیماری خواهید شد و باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. او نیز با انجام “ام آر آی” و نوار عصب میزان آسیب دستتان را تشخیص می دهد و با راهکارهای مختلفی از جمله استفاده از آتل درمان آرنجتان را شروع می کند. اگر مدت ها از زمان شروع این درد بگذرد و شما به آن اهمیتی نداده باشید مراحل درمان آن نیز طولانی تر و به طبع سخت تر خواهد بود. پس به محض احساس کوچکترین دردی در این ناحیه به پزشک متخصص مراجعه کنید و از او کمک بخواهید. قبل انجام دادن هر ورزشی بدن خود را کاملا گرم کنید و آماده بازی شوید و هرگز با بدنی بدون آمادگی وارد بازی نشوید تا از به وجود آمدن مشکل و آسیبی به بدنتان جلوگیری نمایید و احتمال هرگونه بیماری استخوانی از جمله بیماری شایع آرنج بازیکنان تنیس را به صفر برسانید.

با «تنیس فارسی» اطلاعات خود درباره‌ی این ورزش را به‌طور حرفه‌ای ارتقا دهید
برای شرط بندی مسابقات تنیس با معتبرترین سایت ایرانی همراه ما باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار