29/03/2024

بیانکا آندرسکو قهرمانی در یو اس اوپن را از چهار سال پیش تصویرسازی می‌کرد

  • توسط سروش
  • 10/09/2019
  • 0

بیانکا آندرسکو پیش از آن‌که در هر تورنمنت تنیس به میدان برود و هر حرکتی بکند، می‌نشیند، چشم‌هایش را می‌بندد و به صورت عینی تصور می‌کند که نتایج چطور به‌صورت دقیق به نفع او رقم می‌خورند. این موضوع به یکی از عوامل کلیدی موفقیت‌های آندرسکو تبدیل شده است و خودش نیز همواره این را یادآوری می‌کند.

بیانکا آندرسکو ، قهرمان اوپن آمریکا

در عین حال طرفداران تنیس نیز به تلاششان برای کنار آمدن با یکی از سریع‌ترین پیشرفت‌های تنیس در سال‌های اخیر ادامه می‌دهند، پیشرفتی که پس از پیروزی روز یکشنبه این تنیسور ۱۹ ساله برابر سرنا ویلیامز با نتایج ۶-۳، ۷-۵ در فینال یو اس اوپن ۲۰۱۹ به اوج خود رسید. تنیسور رومانیایی کانادایی که با تعهد خود موفق شده به رویاهایش جامه عمل بپوشاند، در سال ۲۰۱۵ موفق شده بود قهرمانی در مسابقات Orange Bowl  سال ۲۰۱۵ را جشن بگیرد. این رقابت یکی از معتبرترین رویدادهای تنیس سطح جهان در رده سنی جوانان محسوب می‌شود. آندرسکو برای جشن گرفتن آن دستاورد یک نسخه کپی از چک جایزه مالی یو اس اوپن را برای خود نوشت. بیانکا آندرسکو آن چک را هرسال با مبلغ جایزه به‌دست آمده از مسابقاتش به‌روزرسانی می‌کرد تا برای فصل پیش رو انگیزه داشته باشد تا آن‌که بالاخره جایزه اصلی که ۳,۸۵۰,۰۰۰ دلار ارزش داشت را به‌دست آورد. آبیانکا ندرسکو در این لحظه به چهار سال قبل خود فکر کرد و گریست. وی در این رابطه می‌گوید:

پس از آن‌که در تورنمنت Orange  Bowl قهرمان شدم، چند ماه بعد، واقعا اعتقاد داشتم که می‌توانم در این جایگاه حضور داشته باشم. راستش را بخواهید از آن زمان، هر روز این مسئله را تصویرسازی می‌کردم. تبدیل شدن این موضوع به واقعیت کاملا دیوانه‌وار است. من فکر می‌کنم تصویرسازی واقعا به‌خوبی جواب می‌دهد!

بخش بزرگی از روند ظهور آندرسکو شگفت‌انگیز است. سال گذشته، نائومی اوساکا پس از آن‌که سال ۲۰۱۸ را با حضور در رده ۷۷ جهان آغاز کرد و در انتهای فصل قهرمانی یو اس اوپن را در اختیار داشت، به‌نظر می‌رسید رکورد پیشرفت ناگهانی شکسته شده است. اما آندرسکو یک سال قبل از کسب این پیروزی حتی در میان ۱۰۰ بازیکن برتر WTA نیز جایی نداشت و حتی رده‌ای بالاتر از ۲۰۰ بازیکن برتر را در اختیار گرفته بود.

بیانکا آندرسکو

آندرسکو سال گذشته در مرحله اول مسابقات انتخابی یو اس اوپن یک باخت تمام عیار را تجربه کرد و با یک مصدومیت کمر از زمین مسابقه به ‌طرز ناراحت‌کننده‌ای بیرون رفت. بیانکا آندرسکو می‌گوید:

در آن زمان، دوره خوبی از زندگی‌ام را سپری نمی‌کردم. در زندگی خود، در روابطم دچار مشکل شده بود، بدنم دچار مشکل شده بود و حتی ذهنم نیز درگیر بود. اما خوشحالم که این دوره را پشت سر گذاشتم چون بالاخره شما مجبور به این کار می‌شوید.

بیانکاآندرسکو فعلا در مسابقات امسال ۴۵ پیروزی و ۴ شکست کسب کرده است. او در مقابل ده بازیکن برتر رده‌بندی رکوردی درخشان ثبت کرده و آخرین باری که در یک مسابقه به‌طور کامل شکست خورد  به اول ماه مارس برمی‌گردد. بیانکا همچنین، چهار ماه از فصل را به‌علت مصدومیت شانه دور از میدان سپری کرد. او در مسابقات اوپن فرانسه تنها در یک دیدار به میدان رفت، پس از آن بود که مصدومیتش عود کرد و مجبور شد یک بار دیگر از میادین دور شود. ریتم در ورزش تنیس یک عامل ضروری است و بازیکنان به‌طرز پایان ناپذیری از این صحبت می‌کنند که در بازی باید از نظر روحی روانی تحت فشار نباشند. آندرسکو کار خود را از جایی که آن را رها کرده بود مجددا آغاز کرد و حتی بهتر از قبل بازگشت و در راه رسیدن به عنوان قهرمانی در تورنتو و سپس نیویورک روند ۱۴ پیروزی پیاپی از خود برجای گذاشت. زمانی که از آندرسکو پرسیده شد آیا خودش هم این احساس را دارد که از ماه مارس تا به این سو در هیچ مسابقه‌ای شکست نخورده است، لبخند زد و گفت: فکر می‌کنم بله، آمار و ارقام درست هستند، نه؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار