25/04/2024

بیانکا آندرسکو به دلیل مصدومیت از حضور در اوپن استرالیا انصراف داد

  • توسط مینا
  • 14/01/2020
  • 0

نفر شماره پنج انجمن تنیس زنان یعنی بیانکا آندرسکو برای رقابت در مسابقات تنیس ملبورن آماده نخواهد بود.

مصدومیت بیانکا آندرسکو

آندرسکو که چند ماه پیش در مسابقات یو اس اوپن شگفتی‌ساز شد و توانست قهرمانی مسابقات یو اس اوپن را از آن خود کند و اولین قهرمانی گرند اسلم خود را جشن بگیرد. اما آندرسکو حالا اعلام کرده است که در مسابقات اوپن استرالیا امسال به دلیل مصدومیت حضور نخواهد داشت. بیانکا آندرسکو در حالی که تنها ۱۹ سال سن دارد در سال ۲۰۱۹ یک فصل بسیار موفق را پشت سر گذاشت. او در رنکینگ انجمن تنیس حرفه‌ای زنان یا WTA یک صعود بسیار سریع را تجربه کرد و در دوران اوج خود، پس از آنکه سه قهرمانی در تور به دست آورد توانست در رده چهارم رنکینگ قرار بگیرد. در انتهای روند قدرتمندانه خود، آندرسکو در نیویورک و در دیدار نهایی مسابقات یو اس اوپن توانست از سد اسطوره تنیس زنان یعنی سرنا ویلیامز عبور کند تا نخستین قهرمانی خود در یک رویداد اصلی را جشن بگیرد. البته فصل برای بیانکا آندرسکو با تلخی به پایان رسید. این جوان کانادایی به خاطر مصدومیت زانوی راست خود مجبور شد از مسابقات Shiseido WTA Finals شنزن کناره‌گیری کند. اما همان مصدومیت با وجود تعطیلات بین فصلی هنوز به طور کامل برطرف نشده است و در نهایت باع شد تا تنیسور کانادایی توان شرکت در اوپن استرالیا را هم نداشته باشد. او در توییتر خود نوشت:

سلام به همه. تنها می‌خواستم که جزئیات اندکی درباره درمان زانویم که در مسابقات WTA Finals در شهر شنژن رخ داد با شما مطرح کنم. روند درمان خوب پیش می‌رود. من هر روز احساس بهتری دارم و قدرتم هم بیشتر می‌شود اما پس از مشورت با اعضای تیمم و همچنین پیروزی از توصیه کادر پزشکی، متاسفانه شرکت در مسابقات تنیس اوپن استرالیا برای برنامه درمانی من خیلی زود است و با ناراحتی باید اعلام کنم که توان شرکت در تورنومنت امسال را ندارم. گرفتن این تصمیم برای من بسیار سخت بود زیرا من عاشق بازی کردن در ملبورن هستم اما باید به برنامه‌ای که برای بهبودی زانو و بدنم تنظیم شده است احترام بگذارم. برای بازگشت مجدد به استرالیا بی‌صبرانه منتظرم.

بیانکا آندرسکو

آندرسکو در مسابقات شنژن که در ماه اکتبر در کشور چین برگزار می‌شد در حالی مصدوم شد که سه گیم از بازی او مقابل کارولینا پلیسکووا سپری شده بود و در نهایت به خاطر همان مصدومیت مجبور به انصراف از مسابقات شد و از همان زمان دیگر در هیچ دیداری به میدان نرفت. اوپن استرالیا که اولین رویداد گرند اسلم فصل تنیس است از تاریخ ۲۰ ژانویه در شهر ملبورن آغاز خواهد شد. هنوز مشخص نشده که آندرسکو چه زمانی می‌تواند اولین مسابقه تنیس خود در فصل ۲۰۲۰ را تجربه کند.

آندرسکو در مصدومیت‌ها سابقه بدی دارد. او در ماه مارس سال قبل از ناحیه شانه مصدوم شده بود و همین باعث شد تا در فاصله بین ماه آوریل تا جولای تنها بتواند در یک دیدار به میدان برود. آندرسکو همچنین در پس از انجام یک بازی در مسابقات اوپن فرانسه سال ۲۰۱۹ از ادامه این رویداد انصراف داد و در ادامه نتوانست در ویمبلدون هم بازی کند. آندرسکو پس از آنکه به تور WTA بازگشت توانست در شهر تورنتو قهرمانی مسابقات راجرز کاپ را جشن بگیرد. در یک مقطع از فصل قبل، آندرسکو ۱۷ پیروزی پیاپی داشت.

با انصراف آندرسکو از اوپن استرالیا، کشور کانادا در جدول اصلی بخش زنان این رویداد هیچ نماینده‌ای نخواهد داشت. یوژنی بوشار و لیلا انی فرناندز هفته بعد بازی‌های خود را در مرحله انتخابی انجام خواهند داد. البته در بخش مردان کانادا چهار نماینده دارد: دنیس شاپووالو، فلیکس اوژه الیاسیم، میلوش رائونیک و واسک پوسپسیل. علاوه بر آندرسکو، تاکنون ریچارد گاسکه و خوان مارتین دل پوترو نیز به علت مصدومیت از حضور در اوپن استرالیا کناره‌گیری کرده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار