25/04/2024

بیانکا آندرسکو با صعود به یک چهارم نهایی اوپن چین، حریف نائومی اوساکا شد

  • توسط سروش
  • 04/10/2019
  • 0
بیانکا آندرسکو

بیانکا آندرسکو ، سید پنجم قهرمانی مسابقات اوپن بیجینگ چین، موفق شد در مسابقات انفرادی بانوان با غلبه بر جنیفر بریدی، حریف نائومی اوساکا در دور یک چهارم نهایی شود.

بیانکا آندرسکو حریف نائومی اوساکا شد

قهرمان مسابقات اوپن آمریکا در دیداری که ۶۹ دقیقه به طول انجامید، توانست در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۱ و ۶-۳ برابر جنیفر بریدی از ایالات متحدۀ آمریکا به پیروزی برسد و راهی مرحلۀ بعد این رقابت‌ها شود. آندرسکو با این پیروزی، شمار بردهای متوالی خود در مسابقات حرفه‌ای تنیس زنان را به عدد ۱۷ رساند تا نشان دهد تا چه میزان در اوج آمادگی قرار دارد. این تنیسور ۱۹ سالۀ کانادایی همچنین توانست به ششمین حضور خود در مراحل یک چهارم پایانیِ تورنمنت‌هایی که زیر نظر WTA برگزار می‌شود، راه یابد. بیانکا آندرسکو در اوایل سال جاری توانست به فینال مسابقات اوکلند صعود کند و پس از آن نیز در رقابت‌های اوپن BNP Paribas در ایندین ولز به مقام قهرمانی برسد. وی پس از آن و در اوپن میامی با مصدومیت بدموقعی که از ناحیه شانه با آن مواجه شده بود، به طور کلی فصل رقابت‌های تنیس خاک رس را از دست داد و چندین ماه نیز خانه‌نشین شد. اوج برگشت بیانکایِ جوان به مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی راجرز کاپ بر‌می‌گردد که او موفق شد با شکست تمامی حریفانش به مقام قهرمانی این تورنمنت برسد و کانادا را پس از نیم قرن صاحب گردن‌آویز طلا و یک جام با ارزش در بخش زنان نماید.

دو هفته بعد، بیانکا آندرسکو موفق شد به بزرگترین افتخار دوران ورزشی‌اش نائل آید و در دیداری کاملا برتر با شکست سرنا ویلیامز سرشناس، به اولین قهرمانی خود در گرند اسلم‌ها دست یابد. آندرسکو با پیروزی برابر جنیفر بریدی در مرحلۀ یک هشتم پایانی مسابقات بیجینگ، توانست جاپای خود را در رقابت‌های معتبر WTA Finals Shenzhen که جایگاه بسیار ویژه‌ای در تنیس بانوان دارد نیز محکم کند و یکی از بخت‌های مسلم قهرمانی در این مسابقات لقب گیرد. حریف آندرسکو در دور یک هشتم پایانی، اما به هیچ وجه تنیسور دست ‌و پا بسته و کم نام و نشانی نبود. جنیفر بریدی در دور قبل توانسته بود از سد مدیسون کیز سرشناس که قهرمانی مسابقات مسترز سینسیناتی را در کارنامۀ خود دارد، بگذرد و حریف آندرسکو در این دور شود.

بیانکا آندرسکو

بیانکا آندرسکو پس از پیروزی برابر بریدی و صعود به دور یک چهارم پایانی گفت:

فکر می‌کنم مسابقۀ خوبی را مقابل حریفم انجام دادم. از ابتدا هدفم این بود که کنترل و نبض بازی را در اختیار داشته باشم و مطمئن باشم که می‌توانم با سرویس‌هایم بازی را اداره کنم. از نحوۀ عملکردم در این دیدار و بخصوص بازگشتم در ست نخست، بسیار راضی هستم. از برگزاری چنین مسابقه‌ای آن هم پس از اتفاقات و دیدار سختی که دیروز (رویارویی برابر الیز مرتنز) داشتم، خوشحال هستم. فکر می‌کنم نسبت به آن دیدار مثبت‌تر عمل کردم و تمرکز بیشتری نیز داشتم.

آندرسکو در جدال برابر جنیفر بریدی در ۷۹% از سرویس‌های نخست خود موفق عمل کرد و توانست ۵ ضربۀ اِیس را نیز در این بازی به ثمر برساند. تنیسور کانادایی همچنین ۴ از ۱۱ بریک پوینت خود نیز نهایت استفاده را برد که این آمار برای رقیب آمریکایی به ۰ می‌رسید. آمار خطاهای بریدی نیز در این بازی نسبتاً زیاد بود و او متحمل ۲۱ خطا برابر بیانکا شد. گفتنی است دیدار بعدی بیانکا آندرسکو در مسابقات اوپن چین برابر نائومی اوساکایِ ژاپنی است که می‌تواند یکی از جذاب‌ترین مسابقات این تورنمنت تنیس به‌حساب آید. این دو تنیسور روی هم در دو سال گذشته فاتح سه گرند اسلم شده‌اند و بازی‌های قدرتمندانه‌ای را نیز در این رقابت‌ها به نمایش گذاشته‌اند. آندرسکو دارای یک رکورد خیره‌کننده در برابر تنیسورهای تاپ تن رده‌بندی زنان می‌باشد و در ۸ رویارویی خود با این بازیکنان توانسته در هر ۸ مسابقه به پیروزی برسد و شکستی را نیز دریافت نکند. این بزرگترین وزنۀ روحی برای بیانکای جوان در مقابل نائومی اوساکایی است که خود عنوان‌دار دنیای تنیس و بانوی سابق شمارۀ یک جهان تا ماه گذشته بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار