18/04/2024

ادامۀ پیروزی‌های الینا اسویتولینا و بیانکا آندرسکو در مسابقات اوپن چین

  • توسط مینا
  • 03/10/2019
  • 0

الینا اسویتولینا، شانس سوم قهرمانی در اوپن چین موفق شد تا با نتایج ۶-۳، ۶-۷ و ۶-۳ برابر سوفیا کنین آمریکایی به پیروزی برسد و برای یازدهمین بار در سال ۲۰۱۹ به یک چهارم نهایی یک تورنمنت راه یابد. بیانکا آندرسکو هم موفق شد حریف خود را در این مسابقات شکست دهد.

پیروزی بیانکا آندرسکو و الینا اسویتولینا

این چهارمین رقابت دو تنیسور در سال ۲۰۱۹ بود؛ اسویتولینا بعد از اینکه در ایندین ولز این تنیسور آمریکایی را شکست داد، در تورنتو و سینسیناتی طی دو ست متوالی از او شکست خورد. الینا در مورد این بازی می‌گوید:

بازی بسیار سختی بود و هوا هم کار ما را دشوارتر کرده بود. هر دوی ما خودمان را با شرایط این بازی تطبیق دادیم و خوشحالم که بعد از اینکه چندین بار فرصت بردن بازی را از دست دادم، در نهایت موفق به پیروزی برابر او شدم.

اسویتولینا حالا برای سومین بار در بیجینگ به یک چهارم نهایی می‌رسد و هنوز هم این شانس را دارد تا برای اولین بار در فینال‌های WTA ۲۰۱۹ حاضر شود. همانند دیدارها پیشین اسویتولینا و کنین، هر دو تنیسور در آغاز کار پرقدرت ظاهر شدند و در هفت گیم ابتدایی بازی در ست نخست هیچ‌یک از آن‌ها برک پوینتی به دست نیاورد. سرانجام این الینا بود که با برک کردن کنین در گیم هشتم، حساب کار را ۵-۳ کرد. در گیم بعدی این ست هم سوفیا دو فرصت پیروزی در ست اول بازی را از دست داد تا اسویتولینا برنده این ست شود. در ست دوم رقابت دو تنیسور بسیار نزدیک دنبال شد و کار به تای برک کشید؛ در تای برک، اسویتولینا سه مچ پوینتش را از دست داد تا کنین با نتیجه ۱۰-۸ به پیروزی برسد. الینا در گیم چهارم ست دوم، رقیبش را برک کرد و همین کافی بود تا او با نتیجه ۶-۳ در این ست به پیروزی برسد و در مجموع طی یک ساعت ۲۹ دقیقه حریفش را از پیش‌رو بردارد. اسویتولینا در مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت بیجینگ به مصاف شانس هشتم قهرمانی این رقابت‌ها یعنی کیکی برتنز می‌رود. برتنز موفق شد تا در دور یک هشتم نهایی با نتایج ۷-۶، ۲-۶ و ۶-۳ در دیداری سه سته و نفس‌گیر، پولونا هرکوگ را شکست دهد. الینا در مورد رویارویی‌اش با برتنز در مرحله بعدی اوپن چین گفت:

پیش از این چندین بار با او بازی کردم و از این رو با سبک بازی‌اش آشنایی دارم. خوشحالم که فردا فرصت استراحت دارم و می‌توانم خودم را برای حضور در یک چهارم نهایی کاملاً آماده کنم.

الینا اسویتولینا

بیانکا آندرسکو که به تازگی قهرمان یو اس اوپن شده هم با نتایج ۶-۳ و ۷-۶ (۷-۵) مقابل الیس مرتنز بلژیکی به پیروزی رسید تا روند ۱۶ بازی شکست‌ناپذیری‌اش را حفظ کند و به مرحله یک هشتم نهایی اوپن چین صعود کند. این دو که پیش از این در یک چهارم نهایی یو اس اوپن به مصاف هم رفته بودند، بار دیگر در بیجینگ مقابل هم قرار گرفتند و بازهم شانس پنجم قهرمانی در این رقابت‌ها یعنی بیانکا آندرسکو بود که طی یک ساعت و ۵۵ دقیقه بانوی شماره ۲۳ دنیای تنیس را شکست داد و تعداد پیروزی‌هایش برابر این تنیسور بلژیکی را به عدد دو رساند. بیانکا آندرسکو با عملکرد خوبش در لحظات حیاتی بازی موفق به شکست مرتنز شد؛ او از شش برک پوینتی که داشت، پنج بار حریفش را برک کرد و از طرفی در مقابل ۱۲ برک پوینت رقیبش، ۸ بار دفاع کرد. آندرسکو بعد از شروع ضعیفش در ست اول به بازی برگشت و با نتیجه ۶-۳ به پیروزی رسید. مرتنز در ست دوم بهتر ظاهر شد و حتی با نتیجه ۴-۱ از بیانکا پیش افتاد، اما در پایان این تنیسور کانادایی میدان بود که در تای برک هم کامبک زد و با نتیجه ۷-۵ مرتنز را شکست داد.

بیانکا آندرسکو در دور بعدی رقابت‌ها به مصاف جنیفر بریدی آمریکایی می‌رود. بانوی شماره ۶۶ دنیای تنیس در روز چهارشنبه موفق شد تا در دیداری سه سته، مقابل هموطنش مدیسون کیز به پیروزی برسد. بیانکا آندرسکو تاکنون در برابر بریدی به سه پیروزی و یک شکست دست یافته است و تنها شکست او در مقابل جنیفر به آخرین رویارویی آن‌ها که در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، بر می‌گردد.

بیانکا آندرسکو

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار