20/04/2024

اخبار تنیس |معرفی راجر فدرر بعنوان بهترین ورزشکار مرد سوئیس

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 21/12/2020
  • 0
راجر فدرر بهترین ورزشکار مرد سوئیس

به گزارش تنیس فارسی – در مراسم بهترین‌های ورزش سوئیس راجر فدرر تنیسور ۴۰ ساله سوییسی به عنوان بهترین ورزشکار مرد سوئیس در ۷۰ سال اخیر انتخاب شد و رکوردی تازه را در کارنامه ورزشی‌اش، برای خود رقم زد.

ورود به سایت بتکارت

همان طور که گفته شد در مراسم بهترین‌های ورزش سوئیس راجر فدرر تنیسور ۴۰ ساله سوییسی به عنوان بهترین ورزشکار مرد این کشور در ۷۰ سال اخیر انتخاب شد او این عنوان را با اختلاف فاحش نسبت به دو هموطن دیگرش یعنی داریو کولونیا (اسکی صحرانوردی) و پیرمین زوربیگن (اسکی آلپاین) به دست آورد و عنوانی جدید را بای خود به ثبت رساند.

اخبار تنیس | رافائل نادال نشان لیاقت مادرید را دریافت کرد

راجر فدرر بهترین ورزشکار مرد سوئیس

همان طور که در اخبار تنیس سایت نیز خواندید این تنیسور تقریبا بیشتر سال ۲۰۲۰ را به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو از دست داد و در رده بندی جهانی نیز با دو پله سقوط به جایگاه پنجم رسید. تنیس‌باز ۴۰ساله سوییسی سال ۲۰۲۰ تنها در مسابقات آزاد استرالیا شرکت کرد و پس از آن به علت مصدومیت از ناحیه زانو از میادین به دور بود. او در این مدت دو عمل جراحی نیز انجام داد و در حال حاضر برای بازگشت به میادین تلاش می‌کند. او پس از به دست آوردن این جایزه برای روند بهبودی اش در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

پیش از این نیز در مورد روند بهبودی‌ام بعد از عمل دوم گفته بودم که هنوز به شرایط خوب و آرمانی ام نرسیدم و طبیعی است که هنوز مشکل داشته باشم ولی عمل و ریکاوری بعد از آن تا به این جا بدون مشکل پیش رفته است. در ۶ ماه گذشته همه‌ چیز خوب بوده، حالا باید ببینیم در یکی دو ماه آینده چه پیش می‌آید. اخیراً تمرینات بدنسازی زیادی انجام داده‌ام و حالا باید دید که تنیس چطور پیش می‌رود… دوست داشتم بیشتر از این‌ها آماده باشم اما در عین حال از وضعیت کنونی راضی هستم. ما با برنامه‌ جلو رفتیم و تصمیم گرفتیم که هر چقدر نیاز است صبر کنیم. هنوز ۱۰۰ درصد آماده نیستم و نیاز به زمان بیشتری دارم.

راجر فدرر بهترین ورزشکار مرد سوئیس

بیشتر بخوانید: اخبار تنیس | عدم حضور راجر فدرر در گرند اسلم استرالیا ۲۰۲۱ ؟

جالب است بدانید که راجر فدرر پس از دریافت جایزه بهترین ورزشکار مرد سوئیس در خصوص بازنشستگی و شاید عدم شرکت در مسابقات صحبت کرد که باعث نگرانی هوادارانش شد چرا که پیش تر فدرر پیش‌تر نسبت به حضور در مسابقات آزاد استرالیا ۲۰۲۱ ابراز امیدواری کرده بود، اما در حاشیه مراسم بهترین‌های ورزش سوئیس گفت که هنوز به آمادگی کامل نرسیده است؛ او در این باره گفت:

به همان صورتی که سال ۲۰۲۰ برای من تمام شد، قصد داشتم که پرقدرت تر در فصل بعدی ظاهر شوم ولی همه این ها به بهبودی ام بستگی دارد. امیدوارم سال ۲۰۲۱ به میادین برگردم؛ خواهیم دید، اما ‌اگر این اتفاق نیفتد و همین جا پایان راه من باشد، فوق‌العاده است که‌ دوران ورزشی‌ام را با این جایزه به پایان می‌رسانم و از این بابت بسیار خوشحالم و از همه عزیزان تشکر می‌کنم. امیدوار بودم که در ماه اکتبر به آمادگی کامل برسم، اما هنوز آماده نیستم و تا آزاد استرالیا هم زمان زیادی باقی نمانده است. باید دید که شرایط به چه صورت پیش خواهد رفت.

راجر فدرر بهترین ورزشکار مرد سوئیس

همان طور که می‌دانید تنیس آزاد استرالیا اولین گرند اسلم سال است و هر سال در ماه ژانویه برگزار می‌شود، ولی همان طور که در اخبار تنیس سایت تنیس فارسی خواندید، تاریخ برگزاری اولین گرند اسلم فصل جدید که گرند اسلم استرالیا استرالیا، به دلیل مجدودیت‌هایی که در این کشور وجود داشت، در هاله ای از ابهام قرار گرفته بود و با توجه به اینکه مسابقات آزاد استرالیا به دلیل شیوع کرونا قرار بود تغییر تاریخ پیدا کند گفته می‌شد که از تاریخ ۸ فوریه یعنی با سه هفته تأخیر نسبت به زمان معمول برگزار می‌شود ولی به تایید نهایی نرسیده بود و در واقع با این تغییرات، برنامه مسابقات قبل و بعد این گرند اسلم نیز دستخوش تغییرات فراوانی شده است. در هر صورت امروز در آخرین اخبار به گوش رسیده تنیس مشخص است که تاریه 8 فوریه به تایید نهایی رسید و اولین گرند اسلم به این ترتیب با سه هفته تاخیر نسبت به سال‌های گذشته شروع می‌شود. در ادامه تقویم اعلام شده از فدراسیون جهانی تنیس را در سه ماه نخست مشاهده کنید:

تقویم سه ماه نخست مسابقات تنیس فصل ۲۰۲۱

Delray Beach : Jan, 4-13
ATP Cup + ATP250 : Feb 1-7
Australian Open : Feb 8-21
Montpellier, Cordoba + new ATP250 : Feb 22-28
Rotterdam, Buenos Aires + new ATP250 : March 1-7
Doha, Marseille, Santiago : March 8-14
Acapulco, Dubai : March 15-21

آیا به مقالات آموزشی تنیس علاقه مند هستید؟
شما می‌تواند هرآنچه در مورد ورزش تنیس لازم است بدانید را در تنیس فارسی مطالعه نمایید: 

لازم به ذکر است برای پیش بینی مسابقات تنیس
با ارائه بهترین امکانات و جوایز در سایت معتبر بین المللی همراه ما باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار