29/03/2024

بلیندا بنچیچ به دنبال شکستن طلسم قهرمان نشدن بانوان سوئیسی در گرند اسلم‌ها

  • توسط سروش
  • 06/09/2019
  • 0

بلیندا بنچیچ امیدوار است تا در یو اس اوپن امسال به دو دهه ناکامی تنیسورهای بانوی سوئیسی در بردن گرند اسلم‌ها پایان دهد؛ مارتینا هینگیز با قهرمانی در اوپن استرالیای ۱۹۹۹ آخرین بانوی سوئیسی‌ای است که برنده یک گرند اسلم شده است.

بلیندا بنچیچ به دنبال شکستن طلسم بانوان سوئیسی

با توجه به حذف راجر فدرر و استانیسلاو واورینکا، بلیندا بنچیچ تنها سوئیسی است که می‌تواند با پیروزی در نیمه نهایی نخستین ساعات روز جمعه (به ‌وقت ایران) در استادیوم آرتور اش به فینال بخش زنان صعود کند. وی در این‌باره گفت:

حذف آن‌ها اصلاً خوب نیست و من واقعاً از این مسئله ناراحتم و به مانند همه از اتفاقاتی که افتاد شوکه شدم. اگر پسرها هم می‌توانستند به نیمه نهایی بیایند خیلی خوب بود اما خوشحالم که حداقل من به اینجا رسیدم و مثل آن‌ها حذف نشدم.

مسابقات امسالی که در فلاشینگ میدوز برگزار می‌شود، هشتاد و سومین گرند اسلمِ بعد از پنجمین قهرمانی هینگیز در این رقابت‌ها است. بنچیچ در نیمه نهایی مقابل بیانکا آندرسکوی کانادایی، بانوی شماره ۱۵ دنیای تنیس قرار می‌گیرد که برای اولین بار در نیمه نهایی یک گرند اسلم حاضر شد. او در بامداد جمعه تلاش می‌کند تا با پیروزی در نیمه نهایی، شانسش را برای تبدیل شدن به نخستین کانادایی قهرمان در بخش انفرادی یک گرند اسلم امتحان کند. آندرسکو گفت:

این واقعا ترسناک است اما اگر این اتفاق بیفتد من می‌توانم راه بسیاری از ورزشکاران نسل بعد را باز کنم و این فقط برای کانادایی‌ها نیست بلکه برای همه مردم است.

در دیگر دیدار نیمه نهایی، الینا اسویتولینای اوکراینی شانس پنجم قهرمانی مقابل سرنا ویلیامزی قرار می‌گیرد که در پی کسب بیست و چهارمین قهرمانی گرند اسلمش و رسیدن به رکورد مارگارت کورت است. بلیندا بنچیچ که شانس سیزدهم قهرمانی است از سال ۲۰۱۷ و بعد از عمل جراحی مچ دست چپش طی دو فصل اخیر با مصدومیت‌های بسیاری دست و پنجه نرم کرده است. او موفق شد سومین جامش را فوریه امسال در مسابقات دبی به دست آورد.

بلیندا بنچیچ

بیانکو آندرسکو در ادامه افزود:

او بسیار تهاجمی بازی می‌کند، سرویس‌های خوبی می‌زند و در زمین به خوبی حرکت می‌کند.

این بهترین عملکرد بلیندا بنچیج در گرند اسلم‌ها به شمار می‌رود، پیش از این بهترین نتیجه او صعود به جمع هشت تنیسور پایانی یو اس اوپن ۲۰۱۴ بود. بنچیچ گفت:

حضور در اینجا همیشه مثل یک رویاست؛ حتی وقتی بد بازی می‌کنید، می‌خواهید تا به بازی برگردید. به نظرم این همان انگیزه‌ای است که برای ادامه حضور در یک تورنمنت کافیست. قطعا تبدیل شدن به تنیسور شماره یک جهان یا بردن یک گرند اسلم رویایی است، اما فکر می‌کنم راه زیادی تا رسیدن به آن دارم. کار کردن و زندگی در لحظات، در حال حاضر مهم‌ترین مسئله است؛ می‌خواهم تا گام به گام این مسیر را طی کنم. سعی می‌کنم تا همچنان در بازی‌هایم آرام باشم و اگر از کوره در رفتم هم خیلی زود به خودم مسلط شوم. به نظرم باید گاهی ناامید شوم زیرا این حس بعد از مدتی به من کمک می‌کند تا بهتر بازی کنم.

آندرسکو اما معتقد است هنوز در فلاشینگ میدوز فوق العاده کار نکرده است:

فکر می‌کنم هنوز بهترین تنیس خودم را در اینجا انجام ندادم. با این حال من با تمام توانم رقابت کردم و به نظرم این مهم‌ترین مسئله است.

این تنیسور کانادایی امیدوار است تا به چهارمین تنیسوری تبدیل شود که طی پنج سال اخیر در یو اس اوپن اولین گرند اسلمش را به دست می‌آورد:

همه ما از کودکی و وقتی که راکت تنیس را به دست می‌گیریم رویای چنین لحظه‌ای را داریم. مطمئناً از نظر خودم برای حضور در چنین جایگاهی به سختی جنگیدم و بنابراین مستحق حضور در اینجا هستم و امیدوارم این راه را به خوبی ادامه دهم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار