20/04/2024

بلیندا بنچیچ با شکست وکیچ به نیمه نهایی یو اس اوپن رسید

  • توسط سروش
  • 05/09/2019
  • 0

بلیندا بنچیچ بانوی شماره ۱۳ دنیای تنیس موفق شد تا در یک چهارم نهایی یو اس اوپن طی یک ساعت و ۴۰ دقیقه با نتایج ۷-۶ و ۶-۳ مقابل دونا وکیچ شانس بیست و سوم قهرمانی به پیروزی برسد و برای اولین بار به جمع چهار تنیسور پایانی یک گرند اسلم راه یابد.

صعود بلیندا بنچیچ به نیمه نهایی اوپن آمریکا

بلیندا بنچیچ در حالی پا به مسابقه امروز می‌گذاشت که در دیدارهای رو در رویش مقابل وکیچ دو بار به پیروزی رسیده بود و یک بار شکست خورده بود؛ هرچند که تنها شکست او برابر وکیچ در دور سوم رولاند گاروس امسال بود. حالا این دو تنیسور که خارج از زمین دوستان خوبی هستند و باهم به تمرین هم می‌پردازند تلاش می‌کردند تا به نیمه نهایی آخرین گرند اسلم سال صعود کنند. بلیندا بنچیچ سوئیسی در نهایت موفق شد با هشت امتیاز سرویس، ۲۰ پیروزی و ۲۱ خطا، وکیچ را شکست دهد و برای اولین بار بعد از ژوئن ۲۰۱۶ در جمع ۱۰ تنیسور برتر جهان قرار گیرد. ست اول بسیار نزدیک دنبال شد و بلیندا بنچیچ و وکیچ در گیم‌های سروشان بسیار خوب عمل کردند تا در هشت گیم ابتدایی شاهد برک شدن هیچ‌یک از دو تنیسور نباشیم؛ تقریبا نیمی از سرویس‌هایشان موفق بود و از ۸۰ درصد آن‌ها هم امتیاز گرفتند. سرانجام نوبت به بنچیچ رسید تا از فرصتی که برایش در گیم نهم پیش آمد استفاده کند، رقیب ۲۲ ساله بلیندا دو بار دبل فول کرد و با بیرون رفتن بک‌هند بلندش برای اولین بار در این بازی برک شد. بنچیچ که در سال ۲۰۱۴ هم به یک چهارم نهایی یو اس اوپن صعود کرده بود نتوانست از شانسش استفاده کند و در ست بعد توسط حریفش برک شد. وکیچ در تای برک سه بار در برابر ست پوینت‌های حریفش دفاع کرد ولی یا بیرون رفتن فورهندش از زمین، بنچیچ در نهایت موفق به پیروزی در ست نخست بازی شد.

بلیندا بنچیچ

ست دوم هم نزدیک دنبال می‌شد اما بنچیچ در لحظات حیاتی این ست عملکرد بهتری نسبت به حریفش به نمایش گذاشت. بانوی شماره هفت سابق دنیای تنیس بعد از سه دبل فولی که در گیم دوم این ست انجام داد با یک والی دیدنی و یک امتیاز سرویس به بازی برگشت و اجازه نداد تا حریفش او را برک کند. البته که شانس هم در پیروزی بنچیچ در این ست دخیل بود و وکیچ چندین امتیاز را با بدشانسی از دست داد؛ هرچند که با گذشت زمان بنچیچ قدرتمندتر شد و تسلط بیشتری بر بازی پیدا ‌کرد. وکیچ در گیم ششمِ ست دوم دوبار از برک شدن نجات یافت اما در ادامه برابر قهرمان تورنمنت دوبی حرفی برای گفتن نداشت؛ بنچیچ هشت امتیاز متوالی به دست آورد و از ۱۴ امتیاز بعدی ۱۲ تای آن را کسب کرد و موفق شد نتیجه بازی را ۵-۳ کند و با بردن ۸۸ درصد سروهای اولش، دونا را در این ست به زحمت انداخت. وکیچ در برابر دو مچ پوینت بنچیچ مقاومت کرد و با فورهندهای زیبایش از پیروزی او جلوگیری کرد اما برای بازگشت به بازی خیلی دیر شده بود؛ بنچیچ فشار را روی حریفش نگه داشت و با بیرون رفتن فورهند وکیچ از زمین و ثبت بیست و هفتمین خطایش در این بازی، برنده این نبرد سخت شد. بلیندا بنچیچ بعد از اینکه چندین سال به دلیل مصدومیت به موفقیتی نرسیده بود در نهایت جواز حضور در نیمه نهایی یک گرند اسلم را به دست آورد و در دیدار بعدی‌اش مقابل شانس پانزدهم قهرمانی یعنی بیانکا آندرسکو یا شانس بیست و پنجم قهرمانی یعنی الیس مرتنز، قطعا حریف دست و پا بسته‌ای نخواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار