23/04/2024

یادداشت؛ ضربات اقتصادی ناشی از تعویق مسابقات ایندین ولز

  • توسط سروش
  • 09/03/2020
  • 0
ایندین ولز

تعویق مسابقات تنیس ایندین ولز به دلیل ویروس کورونا چیزی بیش از عدم حضور موقت مردان و زنان حرفه‌ای این رشته است. این مسئله اقتصاد منطقه «کوچلا ولی» را در هنگامی که باید اوج حضور توریست در این منطقه باشد با چالش مواجه ساخته است.

تعویق مسابقات ایندین ولز

تأثیر اقتصادی ۲ هفته‌ای این تورنمنت بر منطقه در جدیدترین بررسی‌های انجام شده اخیر در سال ۲۰۱۷ بالاتر از ۴۰۰ میلیون دلار بود. این رقابت‌ها قرار بود از دوشنبه شروع شده و تا تاریخ ۲۲ مارس ادامه داشته باشد. براساس تحقیقات انجام شده این مسابقات ۴۵۰ هزار نفر را به خود جذب می‌کرد که ۱۲۴ هزار نفر آنان از افراد خارج از این منطقه بودند. اسکات وایت، یکی از مسئولان اجرایی پالم استرینگ در این باره گفت:

این یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی سال ما محسوب می‌شود. فکر می‌کنم افراد زیادی از شنیدن خبر تعویق این مسابقات به شدت شوکه شده‌اند.

وایت گفت که برای برسی اثرات تصمیم به تعویق انداختن تورنمنت در پی اثبات وجود شخص مبتلا به ویروس کورونا در «کوچلا ولی» تحقیقات خود را از هتل‌داران و جاذبه‌های گردشگری منطقه انجام دادند. او گفت که هتل‌ها و رستوران‌ها در حال ارتقای روش‌های پاک‌سازی خود هستند تا از مهمانان و کارگران خود محافظت کنند. دپارتمان سلامت عمومی ریورساید کانتی برای شهرهای این بیابان و مناطقی که در ۱۱۰ مایلی لس آنجلس قرار دارند اعلام وضعیت اضطراری کرده است. ایندین ولز نیز که قرار بود مسابقات ATP و WTA روی هم رفته با بیش از ۱۷ میلیون دلار جایزه در آن برگزار شود جزو این مناطق بود. مقامات بهداشت ریورساید کانتی روز دوشنبه اعلام کردند که ۳ مورد ابتلای جدید در منطقه کوچلا ولی شمار مبتلایان در این منطقه را به عدد ۶ رساند.

دکتر کامرون کیسر، مسئول بهداشت عمومی این منطقه گفت که ۳ مورد ابتلای جدید یا در نتیجه سفر به این منطقه بوده یا این افراد با فردی مبتلا تماس داشته‌اند. طبق گفته کیسر ۲ فرد در خانه قرنطینه شده‌اند و سومین فرد مبتلا نیز در بیمارستان کوچلا ولی تحت درمان است. این شهرستان اعلام کرد که اولین مورد ابتلا در این منطقه در مرکز سلامت آیزنهاور تحت درمان قرار گرفته است. کیسر در این باره گفت که محققان بهداشت عمومی قادر نیستند تا در مورد چگونگی ابتلای این فرد اظهارنظری داشته باشند. این شهرستان دومین مورد ابتلای خود را از کشی کروز دانسته است. هر ۲ مسافر قدیمی این کشتی در بیمارستان کالیفرنیای شمالی تحت درمان هستند و طبق گفته مقامات هیچ‌یک از آنان از زمان ترک کشتی به منطقه ریورساید کانتی قدم نگذاشته‌اند.

ایندین ولز

بیشتر این افراد علائم متوسطی داشته‌اند که شامل تب و سرفه می‌شد. برای برخی دیگر، مخصوصاً بزرگ‌تر‌ها و افرادی که بیماری زمینه‌ای داشتند، شدت بیماری بیشتر بود که شامل ذات‌الریه هم می‌شد. اکثریت قریب به اتفاق افراد متبلا به این ویروس درمان شده‌اند. براساس یافته‌های سازمان بهداشت جهانی، افرادی با سطح متوسط بیماری در طول ۲ هفته درمان می‌شوند و این در حالی است که افراد با شدت بیشتری از بیماری ریکاوری‌شان ۳ تا ۶ هفته ممکن است زمان ببرد. در چین، مبداً این بیماری که برای اولین بار این ویروس ظهور کرد بیش از ۸۰ هزار نفر بدان مبتلا شدند و بیش از ۵۸ هزار نفر نیز درمان شدند. وایت گفت که او هفته گذشته بلیت هر سه رویداد این بیایان را خریداری کرد و افرادی که این کار را انجام دادند هیچ ترسی از ویروس کورونا نداشته‌اند. وی در این باره گفت:

در اکثر مواقع این احساس را دارم که اتفاق بدی رخ نخواهد داد و سپس شما اخبار را دنبال می‌کنید. تمام کسانی که من با آن‌ها صحبت کردم گفتند که بیشتر دست‌های خود را می‌شوییم و موارد پیشگیرانه را جدی‌تر دنبال می‌کنند. هر کسی که من با او صحبت کردم گفت که این ویروس سبک زندگی‌اش را تغییر نخواهد داد و به سفر کردن ادامه می‌دهند. افراد هنوز هم به هم دست می‌دهند.

در همین زمان، این تورنمنت که به ایندین ولز شهرت دارد افراد مسن‌تر را به خود جذب می‌کند و به گفته وایت این شاید یکی از دلایلی بود که منجر به تعویق این مسابقات شد. وایت اظهار داشت توریسم صنعت شماره ۱ منطقه کوچلا ولی محسوب می‌شود و به واسطه همین صنعت ۶۰ هزار کارگر در این منطقه حضور دارند. اکثر آن‌ها انعام‌بگیر هستند و بیشترین درآمدشان در سال در جریان ماه‌های پرترافیک زمستان از لحاظ توریست است. تعویق این مسابقات بر پوشش ۱۳۰ ساعته زنده تلویزیونی کانال‌های تنیس و شبکه ESPN نیز تأثیر گذاشت. کانال تنیس ۹ روز از استودیو تنیس گاردن ایندین ولز این مسابقات را پوشش می‌دهد.

پوشش ESPN در تاریخ ۱۷ مارس آغاز شد. این شبکه اعلام کرد روز دوشنبه فرآیند جایگزینی برنامه خود را آغاز کرد. آندره گائودنزی، رئیس ATP گفت که مسابقات تنیس مردان به همان منوال باقی است. تورنمنت بعدی مسابقات تنیس اوپن میامی است که در تاریخ ۲۳ مارس تا ۵ آوریل انجام خواهد شد. این رویداد شامل دیدارهای مردان و زنان خواهد بود. تور WTA یک تورنمنت کم اهمیت‌تر ۱۲۵ هزار دلاری نیز در گوادالاجارای مکزیک دارد که قبل از تنیس اوپن میامی و در تاریخ ۱۶ تا ۲۱ مارس برگزار خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار