28/03/2024

جایزه مسابقات تنیس استرالیا در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت

  • توسط مینا
  • 26/12/2019
  • 0

جایزه مالی درنظر گرفته شده برای تورنمنت اوپن استرالیا در سال ۲۰۲۰ تا ۱۴ درصد افزایش یافته است و ۷۱ میلیون دلار استرالیا معادل با ۴۹ میلیون دلار آمریکا رسیده است.

افزایش جایره مالی اوپن استرالیا

این خبر روز چهارشنبه توسط مسئولان برگزاری مسابقات اعلام شد. بدین ترتیب حتی بازیکنانی که در مراحل ابتدایی از مسابقات خارج شوند هم دریافتی نسبتاً بالایی خواهند داشت. بازیکنانی که در مرحله اول دور انتخابی اولین رویداد گرند اسلم تنیس سال شکست بخورند و از دور مسابقات حذف شوند با بیست هزار دلار آمریکا به خانه بازخواهند گشت. این مبلغ به اندازه یک سوم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این در حالی است که آن دسته از بازیکنان بخش انفرادی که در مرحله اول جدول اصلی مسابقات حذف بشوند، نود هزار دلار استرالیا دریافت خواهند کرد، مبلغی که ۲۹ درصد در مقایسه با سال گذشته بیشتر است. پیش از آغاز اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۸، قهرمان صربستانی تنیس یعنی نواک جوکوویچ نواک جوکوویچ مجبور شد گزارشاتی که رسانه‌های مختلف منتشر کرده بودند را رد کند. این گزارشات حاکی از آن بودند که جوکوویچ باعث ایجاد جریانی شده است که به نحوه توزیع درآمد در چهار گرند اسلم تنیس اعتراض داشتند. آن جریان خواستار این شده بود که مبلغ مالی جایزه کلی به بخش بزرگتری از بازیکنان برسد. مدیر تورنمنت اوپن استرالیا، کریگ تایلی، طی یک بیانیه اعلام کرد که از سال ۲۰۰۷ تا به امروز، مبلغ کلی پاداش مالی بیشتر از سه برابر شده است. تایلی گفت:

ما برای ارتقاء دستمزد و شرایط برای یک گروه بزرگتر از بازیکنان بین‌المللی تنیس همواره متعهد بوده‌ایم. برای سال ۲۰۲۰، ما تلاش کردیم تا به بازیکنانی که در مراحل ابتدایی هردو بخش انفرادی و دوبل به رقابت می‌پردازند هم پاداش مالی برسد.

اوپن استرالیا

میزان پاداش قهرمانان بخش انفرادی مردان و زنان اوپن استرالیا در سال ۲۰۲۰ نیز افزایش اندکی داشته است. این قهرمانان با ۴.۱۲ میلیون دلار آمریکا به خانه می‌روند و در آنها تنها بیست هزار دلار افزایش دیده شده است. بازیکنانی که در جمع ۱۰۰ نفر برتر رنکینگ حضور داشته باشند به جدول اصلی مسابقات راه پیدا خواهند کرد. بازی‌های جدول اصلی از تاریخ ۲۰ ژانویه آغاز خواهد شد. نائومی اوساکا از کشور ژاپن قهرمان فعلی مسابقات اوپن استرالیا است در حالی که نواک جوکووچ نیز پس از آنکه در فینال مردان سال ۲۰۱۹ رافائل نادال را شکست داد توانست هفتمین قهرمانی خود در این مسابقات را که یک رکورد محسوب می‌شود جشن بگیرد. در گزارشی که سال گذشته منتشر شد، یک کمیسیون بین‌المللی درباره مسئله شرط بندی و دیگر مسائلی که بازیکنان حاضر در رده‌های پایین مشکوک به انجام آنها هستند صحبت کرده بود. این دسته بازیکنان به دلیل دشواری درآمدزایی برای زندگی خود درگیر این فساد شده‌اند. بر اساس همین تحقیق تنها ۲۵۰ تا ۳۵۰ بازیکن آن مقداری درآمد دارند که هزینه‌هایشان جبران شود. فدراسیون جهانی تنیس نیز هفه گذشته اعلام کرد که برای مبارزه با فساد در سطوح پایین ورزش تنیس دست به اقداماتی زده است.

مسابقات گرند اسلم اوپن استرالیا در سالا ۲۰۲۰، مطابق معمول هر سال در مجموعه ملبورن پارک برگزار خواهد شد و مسابقات آن از بیستم ژانویه تا دوم فوریه ۲۰۲۰ ادامه خواهند داشت. مسابقات سال آینده اوپن استرالیا، صد و هشتمین دوره از این تورنمنت خواهد بود و پنجاه و دومین دوره از آن در دوران اوپن محسوب می‌شود. اولین گرند اسلم فصل تنیس همیشه در استرالیا برگزار می‌شود و بازیکنان در این تورنمنت در سه بخش انفرادی، دوبل (برای مردان و زنان) و مختلط برگزار خواهد شد. همچنین بازیکنان جوان و تنیس با ویلچر نیز در دو بخش انفرادی و دوبل برگزار می‌شود. درست مثل دوره‌های قبل، اسپانسر امسال هم شرکت کیا خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار