25/04/2024

دور سوم بخش بانوان اوپن استرالیا ؛ حذف شوکه‌کننده سرنا ویلیامز و صعود بارتی

  • توسط سروش
  • 26/01/2020
  • 0

آلیسون ریسکه شانس ۱۸ قهرمانی در اوپن استرالیا موفق شد تا طی دو ساعت و ۱۸ دقیقه با نتایج ۱-۶، ۷-۶ و ۶-۲ مقابل جولیا جورجس به پیروزی برید و راهی دور چهارم این مسابقات شود.‌

حذف سرنا ویلیامز از اوپن استرالیا

ست اول بازی در دست تنیسور آلمانی که در جایگاه ۳۹ رنکینگ جهانی قرار دارد بود اما در ست دوم بازی نزدیک شد و برنده بازی در تای برک مشخص شد. جورجس با وجود اینکه ۴۲ ضربه وینر زد اما متحمل ۴۵ خطا شد و در ست تعیین‌کننده سوم کاری از پیش نبرد تا به این ترتیب ریسکه برای اولین بار در هفته دوم ملبورن حاضر شود. ریسکه گفت:

به نظرم در ابتدای بازی مطمئنا جولیا عملکرد بسیار خوبی از خودش به نمایش گذاشت. من حتی نمی‌توانستم سروهای اول او را دریافت کنم. بعد از آن سعی کردم تا روحیه مثبتی به خودم تزریق کنم و این امیدواری را در وجودم ایجاد کنم که توانایی برگشت دادن سروهای او را دارم. بنابراین بسیار مفتخرم که موفق شدم با چنین روحیه خوبی در مسابقه امروز برنده شوم.

ریسکه در مورد رویارویی‌اش با بارتی در مرحله بعد گفت:

این بازی تجربه متفاوتی خواهد بود چراکه در خانه او مسابقه می‌دهیم و تماشاگران در مقابل من قرار می‌گیرند. فردا در بخش دوبل حاضر می‌شوم و سپس برای دیدار مقابل بارتی آماده‌ می‌شوم.

وانگ کیانگ شانس ۲۷ قهرمانی در اوپن استرالیا هم در راد لاور آره‌نا قدرت‌نمایی کرد و با شکست قهرمان ۲۳ دوره گرند اسلم‌ها یعنی سرنا ویلیامز به دور چهارم این مسابقات صعود کرد. او همچنین به رویای بیست و چهارمین قهرمانی سرنا در گرند اسلم‌ها پایان داد، قهرمانی‌ای که او را به رکورد ۲۴ قهرمانی مارگارت کورت استرالیایی در این بازی‌ها برابر می‌کند. آخرین گرند اسلم ویلیامز سال ۲۰۱۷ در ملبورن به دست آمد. این پیروزی برای وانگ هم انتقام بود و هم رستگاری. آخرین رویارویی این دو به یو اس اوپن بر می‌گشت که سرنا در نهایت طی ۴۴ دقیقه با نتایج ۶-۱ و ۶-۰ وانگ را شکست داد. با این حال وانگ ۲۵ ضربه وینر زد و بانوی شماره یک سابق دنیای تنیس را با نتایج ۶-۴، ۶-۷ و ۷-۵ شکست داد. وانگ که برای نخستین بار به دور چهارم اوپن استرالیا صعود کرده به مصاف انس جابری می‌رود که در دور سوم با نتایج ۷-۵، ۳-۶ و ۷-۵ کارولین وزنیاکی را از پیش‌رو برداشت.

اوپن استرالیا

ماریا ساکاری هم با نتایج ۶-۴ و ۶-۴ مدیسون کیز، شانس دهم قهرمانی در اوپن استرالیا را از پیش‌رو برداشت تا برای اولین بار به دور چهارم این رقابت‌ها صعود کند. وی بعد از بازی گفت:

معمولا در گرند اسلم‌ها خوب کار نمی‌کردم و در دور سوم حذف می‌شدم، بنابراین بسیار خوشحالم که در حضور چنین تماشاگرانی به دور چهارم صعود کردم.

ساکاری برای هشتمین بار در دور سوم یک گرند اسلم بازی کرد و سرانجام طی یک ساعت و ۱۵ دقیقه به پیروزی رسید تا در مرحله بعدی به مصاف پترا کویتووا، نایب قهرمان سال ۲۰۱۹ این مسابقات برود. ساکاری و کیز در حالی برای اولین بار به مصاف یکدیگر می‌رفتند که فصل ۲۰۲۰ را به خوبی شروع کرده بودند؛ بانوی شماره یک تنیس یونان طی دیداری سه سته نائومی اوساکا را در تورنمنت بین المللی بریزبین شکست داده بود و کیز هم در همان تورنمنت با قبول شکست برابر کارولینا پلیسکووا، نایب قهرمان شده بود. جالب اینکه هر دوی آن‌ها تا دور سوم حتی یک ست هم از دست نداده بودند. در مجموع کیز تقریبا دو برابر ساکاری متحمل خطا شد و از مجموع ۲۱ امتیاز ممکن، ۱۵ امتیاز از سروهای رقیب آمریکایی‌اش گرفت. او همچنین چهار بار مدیسون کیز را برک کرد. حالا بین ساکاری و نخستین تجربه حضورش در یک چهارم نهایی یک گرند اسلم، کویتووا قرار گرفته است. آخرین رویارویی این دو به آگوست سال گذشته در سینسیناتی بر می‌گردد، جایی‌که طرف ۲۴ ساله این رقابت در دیداری سه سته به پیروزی رسید. ساکاری افزود:

یک بازی سخت دیگر مقابل رقیبی کاربلد دارم. ما چندین بار با یکدیگر بازی کردیم. از بازی امروزم لذت بردم و فعلا به بازی بعدی‌ام فکر نمی‌کنم، از صبح شنبه در مورد این مسئله فکر می‌کنم. تنها می‌خواهم ار ملبورن و مردمی که در اینجا حضور دارند لذت ببرم.

اشلی بارتی بانوی شماره یک دنیای تنیس بدون اتلاف وقت با نتایج ۶-۳‌ و ۶-۲ النا ریباکینا را شکست داد و به دور چهارم اوپن استرالیا راه یافت. بارتی تماشاگران حاضر در راد لاور آره‌نا را شکست داد، ۲۸ ضربه وینر زد، پنج بار حریفش را برک کرد و طی ۷۸ دقیقه به پیروزی رسید. بارتی در حالی پا به ملبورن گذاشت که با شکستی شوکه‌کننده در دور اول تورنمنت بریزبین از این رقابت‌ها کنار رفت و سپس در تورنمنت بین المللی آدلاید به قهرمانی رسید. او امیدوار است تا به اولین استرالیایی‌ای تبدیل شود که بعد از سال ۱۹۷۸ قهرمان اوپن استرالیا شده است.

قدرت سروزنی بارتی تفاوت او را با ریباکینا نشان می‌دهد، این تنیسور استرالیایی پنج امتیاز سرویس گرفت، ۶۵ درصد از سروهای اولش را با موفقیت پشت سر گذاشت و از ۷۱ از آن‌ها امتیازگیری کرد. در حقیقت، ریباکینا از ۱۰ شانسی که داشت تنها دو بار بارتی را برک کرد و در عوض اشلی از نه شانسی که داشت پنج بار النا را برک کرد. ریباکینا آمار درخشان ۲۳ ضربه وینر را از خودش برجای گذاشت که البته با ۳۰ خطایی که انجام داد بی اثر ماند. در عوض، بارتی ۲۸ ضربه وینر زد و ۱۶ بار هم متحمل خطا شد. حالا بارتی تلاش می‌کند تا برای دومین سال متوالی به یک چهارم نهایی اوپن استرالیا صعود کند.

با توجه به بازی‌های امروز در دور چهارم این رقابت‌ها، اشلی بارتی به مصاف آلیسون ریسکه می‌رود، ماریا ساکاری مقابل پترا کویتووا قرار می‌گیرد، کوکو گوف برابر سوفیا کنین صف‌آرایی می‌کند و انس جابر با کیانگ وانگ دیدار می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار